| Forfatter |
|
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg søger noget bedre stereo end hvad min Marantz SR5400-OSE kan klare. Jeg har overvejet at starte med forstærkeren og jeg har endda kigget længe på markedet, men har aldrig slået til. Jeg vil gerne beholde surround, så jeg har set lidt på Cayin DP12EX. Er der nogen som ved hvordan den ca klarer sig i stereo kontra Cayin 252B som er en ren stereo forstærker? - jeg har ikke hørt Cayin 252B, men har læst meget positivt om den - så den har jeg haft lidt i kikkerten.
En anden forstærker jeg har set på er Musical Fidelity A5, men det er sjældent den er til salg brugt - hvorfor skal dén model egentlig udgå?
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kombinere dit Surround og stereo? Så du i et surround setup har en surroundforstærker med preout, så du evt. kan sætte en Cayin 252B til at trække dine fronter. På den måde har du ren stereolyd når du hører musik
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg har overvejet.. ...men det fylder så lidt mere .... !
Men hvis ni Cayin DP12EX gjorde det lige så godt som 252B eller 153B, så kunne jeg jo sælge min Marantz og købe Cayin'en..så jeg skulle bruge mindre penge og mindre plads 
Ardency har ikke tilbud længere på Classic-produkterne, hvorfor? - er det noget du kender til? (de har efterhånden været i tilbuds-avisen i laaaaaaaang tid og nu er det slut )
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at det fylder en del mere, men man har så tilgengæld også en del mere smæk på fronterne i surround, og så er der 100% stereo når man hører musik. For at være ærlig, har jeg aldrig hørt om en surround forstærker der kan klare stereo ligeså godt som tilsvarende stereoforstærker. Spørgsmålet er vel i grunden mere om Cayin DP12EX gør det godt nok i stereo for dit vedkommende?
Ang. Ardency, tror jeg nu stadigt du kan hente en 6.6b hjem til 7k. Han annoncerer nok bare ikke for tiden, men jeg tror nu at prisen ligger mere eller mindre fast omkring de 7k. Skriv evt. til Jørgen og hør ham ad.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Det er klart at det fylder en del mere, men man har så tilgengæld også en del mere smæk på fronterne i surround, og så er der 100% stereo når man hører musik. For at være ærlig, har jeg aldrig hørt om en surround forstærker der kan klare stereo ligeså godt som tilsvarende stereoforstærker. Spørgsmålet er vel i grunden mere om Cayin DP12EX gør det godt nok i stereo for dit vedkommende? - det er også det jeg funderer på, men kun jeg kan finde ud af det 
Ang. Ardency, tror jeg nu stadigt du kan hente en 6.6b hjem til 7k. Han annoncerer nok bare ikke for tiden, men jeg tror nu at prisen ligger mere eller mindre fast omkring de 7k. Skriv evt. til Jørgen og hør ham ad. - jeg har set at der er lidt classic-produkter under tilbuds-avisen igen måske jeg skulle prøve den effekt og se om det var tilfredsstillende, den koster trods alt 'bare' 2300kr (hvilket jeg også kan have mine betænkeligheder over)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man evt bi-amp eller bro-koble 2stk classic no 8.0b hvis man bruger et specielt kabel/stik? Hvis man bruger 2stk y-stik fra pre-out til effekt?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm, de kan ikke brokobles, men du kan jo bruge en til diskant/mellemtone og en til bassen. Men hvis jeg skal være ærlig tror jeg du får mere ud af et købe Classic No 6.6 så. Jeg har desværre ikke hørt de andre, men jeg tror helt sikkert at de 2.4k er givet godt ud, især hvis lyden er lige dig. Det er jo en god investering hvis den være over 10 år  Hvilke højttalere spiller du i grunden på?
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et sæt b&w cdm7-se, som skal spilles op - forgængeren for b&w 704.
No 6.6 er desværre udsolgt i øjeblikket, har fået mail fra Jørgen.. ..måske jeg skulle vente indtil MF A5 kommer på brugtmarkedet ellers er der en No 0.8 på brugt-markedet nu, jeg har kontaktet sælger - venter på svar 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne NAD s300 evt. være et lyt værd. Jeg har aldrig hørt den, men den ligger i prisklassen omkring 6-7k og får meget ros.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft nad s300 et par uger på besøg..og jeg må ærlig talt indrømme at jeg var noget så skuffet havde ihvertfald sat næsen op for mere!
Ellers er der en tact sdai 2175 på brugtmarkedet nu til 6.5k - den digitale lyd skulle være mere neutral eller 'ren' om man vil? jeg søger ihvertfald noget som er mere transperant, hvor vokalerne og også bassen står mere klart.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 03:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal se om du kan få lyttet til den. Så vidt jeg har hørt skulle digitale forstærkere have præcis de kvaliteter du søger.
|
| Til top |
|
| |