Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Aragon power amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
onklen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem lang tid være forelsket i aragon power amps og nu har jeg endelig lidt kontanter til netop sådan en. Men jeg syntes jeg har noget
svært ved at finde netop disse forstærkere. Og det drejer sig om 4004-8008 eller hvis man er heldig at finde til en ordentlig pris palladium. Så er
der nogen der har nogle gode links til hvor man finder dem? Jeg har fundet nogen, men det er ofte i USA og syntes godt nok det er langt at sende
dem. Ville jo helst ud og høre inden køb.
Til top Vis onklen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onklen
 
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er det et mærket som HFK engang har forhandlet!

Men ikke gør det mere, jeg kan i hvert fald huske dem fra de lidt ældre kataloger!

Men bliver mærket stadigvæk produceret???

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King
 
flechr8
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Der er en 8008 til salg på dba til 13600,- (og nej - det er ikke min annonce)

Det med at få elektronik hjem fra USA er ikke en god ide da de bruger 110V.



__________________
Chuck Norris can judge your stereo by its cover
Til top Vis flechr8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flechr8
 
onklen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Men det skulle da være den mindste sag at lave 230V om til 110V. Men hvor meget har det at sige at de bruger 60Hz hvor vi bruger 50Hz?
Og tak for henvisningen til dba. Havde ikke lige fundet den da den er til salg som en argon.
Til top Vis onklen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onklen
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Har lige selv kobt en 4004MkII til 5k i mint cont.Det er en god all arounder eff fors.
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
onklen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

winter skrev:
Har lige selv kobt en 4004MkII til 5k i mint cont.Det er en god all arounder eff fors.


Og hvor fandt du den henne?
Til top Vis onklen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af onklen
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

onklen skrev:
winter skrev:
Har lige selv kobt en 4004MkII til 5k i mint cont.Det er en god all arounder eff fors.


Og hvor fandt du den henne?

 

Privat! DBA.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ind imellem stadig godt savne min 2004mkII.. Det er nogle ualmindeligt lækre effektforstærkere..

230V -> 110V er måske ikke så svært, men en effektforstærker bruger en hel del strøm og så skal altså der noget af en step-down trafo imellem for at det ikke går ud over lyden.

Jeg kan ikke huske om Aragon's trafoer kan stille om, men kan de ikke det så ville jeg glemme alt om US import.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er Aragon lukket, men man kan være heldig en ny der ligger på lager i USA.

__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Mig bekendt er Aragon lukket, men man kan være heldig en ny der ligger på lager i USA.

Ja i 110V

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Aragon blev sammen med det billigere Acurus produceret af Mondial Designs tilbage i halvfemserne. Her i DK var det Hifiklubben der stod for salget og de to mærker var ret populære i hifikredse, kan huske det blev sammenlignet en del med Krell. Købte selv den lille Acurus DIA 100 men leverede den hurtigt tilbage da den skuffede i mit set up.

Efter at have googlet lidt, har jeg fundet frem til Mondial blev solgt til højtalerproducenten Klipsch i 2001. De lavede nogle MK II udgaver af Aragons populære forstærkere i 2002 men efter hva jeg kan se blev de ikke noget hit og er udgået af produktion i dag.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes