| Forfatter |
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at se hvad disse gutter har gang i!
http://www.tapeproject.com/
Jeg kommer helt til at savne dynamikken fra min gamle Teac SX-3300 og min Akai GX-747(den smukkeste båndmaskine nogensinde!).
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.tapeproject.com/ lige et link fisk
Men det er sgdda ret så fedt det der! Måske man skulle investere i en spolemaskine... det bliver hun glad for herhjemme... not..
Men det er da ultra sejt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gerne have Sonny Rollings - jeg kunne enda overveje at give 1000 for den men at skulle købe det som abonnent 6 tapes til 1200 usd / 6000 kr. + told/moms det er lidt for meget
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor mange maskiner kører den høje hastighed?
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de store Technics-maskiner gør + high-speed Revox/Studer.
Er ikke bekendt med andre, men mon ikke nogle Teac også? Så vidt jeg husker kunne Tandberg TD20A også fåes som high-speed version med 15"/sec.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Alle de store Technics-maskiner gør + high-speed Revox/Studer.
Er ikke bekendt med andre, men mon ikke nogle Teac også? Så vidt jeg husker kunne Tandberg TD20A også fåes som high-speed version med 15"/sec.
Vh
Freddy
|
|
|
Det er ganske normalt at ½ spors maskiner, især dem der kan tage 10½ spoler også kører 19/38 hvis ikke det er rene amatørmaskiner.
Indpakningen, prisniveauet og historien om "båndprojektet" forekommer absurd, og hvorfor skal det demonstreres på en rød Technics maskine der reelt ikke er andet end en silikoneret amatørmaskine
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle på et tidspunkt finde en revox A77 der kørte to spor og havde havde hastighederne 3 3/4 og 7 da jeg havde købt en lille samling koncertbånd der netop kørte 3 2/4 - og der var der langt flere A77ere med 7½ og 15 (19/38) i to sporsudgaver medens næsten alle 4 spors udgaverne var 3 3/4 og 7½.
Selvom Technicsen var en amatør maskine var den så ikke ret god når den var justeret etc. - Prisnuveauet er vildt på de bånd men jeg ville gerne have det Rollings bånd allivel :-)
Akai havde også High Speed maskiner og andre der kunne laves om ved at skifte Capstan - Tascam (som vist nok har noget med Teac at gøre ??? correct me if I am wrong/ var det fostex ?) fandtes i 15" udgave det gjorde Otari, Lyrec, Uher, Tandberg fx. 10XD, og sikkert mange flere - hvad med Nagra? er disse små kunst værker ikke også i stand til at blive monteret med adapter til store spoler og høj hastighed ?
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg skulle på et tidspunkt finde en revox A77 der kørte to spor og havde havde hastighederne 3 3/4 og 7 da jeg havde købt en lille samling koncertbånd der netop kørte 3 2/4 - og der var der langt flere A77ere med 7½ og 15 (19/38) i to sporsudgaver medens næsten alle 4 spors udgaverne var 3 3/4 og 7½.
Selvom Technicsen var en amatør maskine var den så ikke ret god når den var justeret etc. - Prisnuveauet er vildt på de bånd men jeg ville gerne have det Rollings bånd allivel :-)
Akai havde også High Speed maskiner og andre der kunne laves om ved at skifte Capstan - Tascam (som vist nok har noget med Teac at gøre ??? correct me if I am wrong/ var det fostex ?) fandtes i 15" udgave det gjorde Otari, Lyrec, Uher, Tandberg fx. 10XD, og sikkert mange flere - hvad med Nagra? er disse små kunst værker ikke også i stand til at blive monteret med adapter til store spoler og høj hastighed ?
|
|
|
Jeg vil til hver en tid foretrække eksemplevis en Revox frem for Technics'en. Det er da praktisk at ½ spors udgaven har et 4 spors afspillehoved men det er set andre steder
Tascam er Teac's professionelle afdeling og mange af de gamle maskiner har fælles "værk"
Udriggeren til Nagra'en er blot til de store spoler (der er spolemotorer i bjælken) men som standard har den alle hastigheder og valgfrig efterbetoning + Nagras egen på 38cm. Desværre skal man bruge Nagras egne NAB kerner som er en komplet spoletallerken som skiftes med et par fjederlåse
Movic maskinerne kunne ændres ved at skifte kapstanmotoren til en med tykkere kapstan. Teoretisk kan du gøre det samme på alle maskiner men for-/efterbetoningen skal korrigeres tilsvarende
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er det nu lige for og efterbetoning er ?
|
| Til top |
|
| |