| Forfatter |
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Under lidt surfing på nettet fik jeg regnet sammen, at man kan få en OTL forstærker i KIT eller anden form for DIY til ikke så meget mere end et sæt gode Lundahl transformatore. Da jeg regner med at komme til ny effektforstærker i god kvalitet engang næste år, vil jeg gerne orientere mig lidt i mulighederne.
Nu har jeg aldrig hørt en OTL forstærker, så hvad oplever man som de umiddelbare forskelle?
Jeg har søgt lidt på foraet, og det er tilsyneladende kun "Solvin" og "Nightpuma" som gør i den slags, men der kan jo sagtens være flere der har hørt det, og evt. fravalgt det?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OTL uden udgangs transformer med 6s33 rør er under opsejling, men skriver jeg om det vil moderator jo betragte det som markedsføring, men PB er velkomne.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Mellemhjulet Der findes lidt forskellige OTL-konstruksjoner, men der er ikke så mange produsenter. Nogle er Joule Electra, Transcendent Sound, Einstein (så vidt jeg ved), Atma-Sphere og nogle flere. GRAAF i Italien laget også et par stykker, men de er ikke lengere i produktion. En OTL'er spiller ofte MEGET transperant, dynamisk, hurtig og 3-D. Udfordringen er at finde højttalere der har en høj og jevn impendans. Jeg holder på at omorganisere lytterrom, men når jeg er ferdig er du hjertelig velokommen på Nørrebro til en lytteseanse  Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.meta-gizmo.com/futtrmn/intro-futtrmn.html
Faderen!
|
| Til top |
|
| |
eurobrain Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop bygget Transcendent Sound T16 OTL - og den spiller intet mindre en sublimt. http://www.transcendentsound.com/ Havde mindst 5 øvrige
rørforstærkere hjemme forud for valget - og ingen var tilstrækkelige. Har tidligere benyttet bøde Mark Levinson og Threshold. OTL virker klart
bedre.
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Jeg holder p� at omorganisere lytterrom, men n�r jeg er ferdig er du hjertelig velokommen p� N�rrebro til en lytteseanse
|
|
|
@Asbjørn: Det vil jeg sige ja tak til. Det er bestemt ikke noget der haster, da det som skrevet nok først bliver næste år. Jeg kan se at du også har en god SE forstærker, kan man sige at "dynamik" og "speed" er bedre i OTLen? @eurobrain: Det var lige præcis prisen på en T16 jeg lagde mærke til, og at den kunne trække 4 ohms højttalere. Havde du hørt den først??
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Nightpuma skrev:
Jeg holder p� at omorganisere lytterrom, men n�r jeg er ferdig er du hjertelig velokommen p� N�rrebro til en lytteseanse
|
|
|
@Asbjørn: Det vil jeg sige ja tak til. Det er bestemt ikke noget der haster, da det som skrevet nok først bliver næste år. Jeg kan se at du også har en god SE forstærker, kan man sige at "dynamik" og "speed" er bedre i OTLen?
@eurobrain: Det var lige præcis prisen på en T16 jeg lagde mærke til, og at den kunne trække 4 ohms højttalere. Havde du hørt den først??
|
|
|
Hej Du skal lede længe efter speed og dynamikk som det en god OTL'er kan levere. Jeg husker de første gangene jeg hørte en SE forstærker var jeg ved at falde i søvn. Men SET har andre kvaliteter som ikke OTL har og de kan jeg også lært at lide. Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |