| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
|
De hersens ældre sony forstærkere fx taf770es
Er den noget ved? Dvs hvad kan de sammenlignes med hvis vi skal sammenligne med noget fra idag.
Der er jo meget gammelt hifi man kan få til billige penge som stadig spiller røven ud af bukserne.
Hvordan spiller en 770´er? Kan den bruges i et seriøst setup?
|
|
|
Jeg har haft omtalte ta-f 770 es og har aldrig været begejstret for den, hverken mht. muskler eller lydmæssigt, der er den efter min mening en skuffelse ( har prøvet den med mange forskellige højttalere ), det er som om den ikke har magt. Det eneste imponerende ved den var dens vægt, en pænt tung fætter. Mit foreslag til dig er at låne nogle forstærkere, eller finde brugt hvor du aftaler med sælger ( sælger møder op ) at den skal afprøves på dit anlæg, så du finder ud af om kombinationen med netop dit anlæg er god.
Mht. hvad den lyder som vil jeg nødigt sammenligne den med noget "anno nu", men hellere foreslå dig at kigge efter større modeller i Sony's program med mere magt, eller evt. noget helt andet.
For ca. 15 år siden gik iveren med at samle et "es system" sammen, hvor den eneste nyinvestering var cdp 303 es, resten fundet brugt og det lykkedes ( system = ta-f 770 es, st-s 550 es, cdp 303 es ). Forstærkeren er solgt for nyligt for 500.- og den nye ejer er begejstret, hvilket er herligt. Tuneren skal også bare væk, gider ikke have den til at stå ....men cd spillen kan jeg dog ikke få mig til at sælge "endnu", selv om den bare står og samler støv. 
OBS: Pas på at handle privat via DBA, jeg købte lidt katten i sækken, da sælger havde annonceret st-s 505 es og istedet kom der en st-s 550 es med posten, det er altså ikke det samme ...og når man så ikke kan få en dialog med sælger bagefter, så står man der med en næse. 
|