| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har 5000 kr til at brænde af på en forstærker. Skal trække B&W DM601 S3
Både brugt og nyt har interesse.
Nogle gode råd og bud ville være dejligt :-)
Mvh. Peter
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Cayin 153B er neutral, dynamisk og strømstærk. Den skulle være ideel til de B&W.
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo selv fantastisk glad for min NAD C352 2x80 watt integrated stereo amplifier - jeg kunne forestille mig at den ville spille godt på de højttalere, men har desværre ikke den store erfaring til at kunne udtale mig så meget om det. Den kostede da vist også kun 4k og ikke 5k, men det betyder vel ikke noget?
Efter min mening er det en dejlig forstærker med en stram solid bund, godt med kraft - svigter aldrig - dejlig lyd i den varme ende af skalaen. Desuden er den ekstrem enkel i betjeningen og ser meget afslappet ud. Fronten er i aluminum (eller måske noget andet metal). I den matte, næsten sorte farve jeg har den i ser den bare knald godt ud, efter min mening. Det er ærgeligt at NAD har glemt alufronten på deres tilsvarende cd-afspillere. Det ses dog kun fra bestemte synsvinkler.
Forstærkeren har desuden NAD's power drive der får det sidste saft og kraft ud i højttalerne og en soft clipping funktion der gør, at du kan spille højt uden at frygte så meget for dine stakkels højttalere. Jeg har selv nogle forholdsvis store gulvbamser: Dali Concept 8 - det klarer den ganske fint - også selvom man spiller højt.
Jeg vil klart anbefale forstærkeren. Måske også den nye NAD C355BEE som vist har nogle få ekstra features - jeg har dog ikke hørt på den - det ville tilgengæld undrer mig meget hvis den lyder dårligt - det er jo en NAD. Efter min mening er NAD C352 dog pænest at se på.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har vidst brug for en Cayin 153B.... glimrende forstærker i den prisklasse... nypris 7k, kan fås brugt for 3500-4000k i sublim stand.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Holfi Integra 8 til salg. Den spiller rigtig godt med det meste B&W. Se evt /KSB
Mvh Kristian
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En denon Pma 1500 vil være et godt bud, jeg har den selv. Der er pengene brugt på kvaliteten inden i apparatet. Du kan evt. købe en brugt for ca. halv pris. Hvis du køber en ny skal den nok give gode oplevelser i mange år.
Min tidligere forstærker en denon 920 solgte jeg her på sitet for 20% af nyprisen efter 18 år (600 kr). der var flere henvendelser. Denons forstærkere er holdbare og har god lyd, jeg kan kun give dem en uforbeholden anbefaling.
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ikke mange der synes NAD er en god ide til de højttalere - hvorfor ikke? Nu er jeg uerfaren og har ikke hørt på så mange produkter, så det ville være dejligt for mig at vide.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Nad og B&W kan godt blive lige lummert nok :-)
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den her  http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53579769
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i hvert fald anbefale cayin 252B her fra. Anmeldelsen her på siden siger vel alt
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er i hvert fald en bedre idé end Denon. Det kan godt være at det bliver lovligt varmt, men Denon er som regel alt for strømsvage til trække B&W der gerne vil have godt med kræfter.
Cayin er derimod noget mere neutral og et bedre match. Samtidig lyder og er den væsentlig mere kraftig end selv C372, den får min bedste anbefaling! 
Edit: Skal lige siges at jeg har brugt laaang tid på at lytte og sammenligne diverse Atoll, Cayin, NAD, Denon, Thule, Audiolab, Marantz Rotel og Cambridge forstærkere i den prisklasse, så jeg mener at have et vist grundlag for at pege på Cayin. 
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt nok også hørt meget godt om Cayin, men bliver af religiøse årsager nødt til at sige NAD! ;)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
pvh1987 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede B&W var kendt for deres "lyse" og rene lyd - næsten for krystalklart efter nogens smag - men er det fuldstændig forkert?
Hvis ikke, troede jeg NAD var et godt match for at få lidt mere varme på, eller hvad man vil kalde det.
|
| Til top |
|
| |
kaan Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke har noget imod at bygge selv så er her et godt bud: http://lundahl.se/claus_b.html
Det er en 30W PP rørforstærker og jeg har selv bygget en. Det er ikke for alvor svært at bygge sådan en primitiv sag, man skal bare lige vogte sig for de høje spændinger ;)
Mit endte med at koste ca 4700,- Flere af mine venner har kommenteret på dens vellyd og er forundret over prisen.
Hvis du vil vide mere om hvor jeg købte dele, så skriv lige en mail.
Klaus
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkris skrev:
Jeg har en Holfi Integra 8 til salg. Den spiller rigtig godt med det meste B&W. Se evt /KSB
Mvh Kristian
|
|
|
selv om man ikke må reklamere "fy Kristian" med hvad man har til salg vil jeg give Kristian ret i at B&W / Holfi kører godt sammen . Har selv haft en Integra 88 på B&W 802 Nautilus med syntes jeg selv rigtig gode resultater... Ville personlig Aldrig købe Nad el Denon
Et andet godt alternativ er Sony Taf 808 es hvis du kan finde en . I mine øjne den eneste Sony forstærker der spiller musik.... og det ka den rent fakisk

god jagt
ps: kan personlig ikke forstå at du vil bruge 5000 på at få dine 601 ere til at spille( ikke at de ikke er gode )hvis jeg var dig ville jeg sælge 601eren og købe mig en dynaudio 52 se el en Dali grand coupe for de 5000 istedet . Og de penge jeg fik for 601 ville jeg finde en fin integeret for ... tex en Audiolab 8000a for
bare en tanke
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel som forstærker ville heller ikke være en dårlig combo F.eks. RA-06 på tilbud eller brugt.
Ellers er der f.eks. Advance Acoustic MAP305 eller 305D. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony.. adbad!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W og Denon er nok ikke en god kombi - begge er vist kendt for at ligge i den lyse ende af skalaen, så det kan hurtigt blive for meget.
I sidste ende må det være et spørgsmål om, hvilken lyd man synes bedst om, men jeg har også hørt meget godt om Cayin (især 252B, der nævnes herover).
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Mht. B&W sammen med Denon, må jeg efter egen erfaring give ret i, at det ender i den lyse ende. Jeg har selv 604s3 samt 602s2, hvilket jeg har spillet på Denon 925, mener jeg den hedder. God slagkratigt, men øvre mellemtonen samt diskanten kan være noget svær at holde styr på. Kommer jeg lidt lydtryk på synes jeg er giver meget skarpe "ssss" lyde.
Det er naturligvis smag og behag, men jeg tror noget varmere på forstærkersiden, vil være at foretrække.
musashi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man skal helt sikkert passe på hvad man smider på sine højttalere...
Hvis jeg stod i din situation ville jeg helt sikkert kigge på Cayin 153b, jeg ved mastervol selv har haft en, og han bliver ved med at ævle om hvor god den er, så mon ikke der er lidt sandt i det? 
Under alle omstændigheder tror jeg bestemt den er et lyt værd, du vil ihvertfald have fuld kontrol med den forstærker.
|
| Til top |
|
| |