| Sendt: 18 Februar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en DIA 100 MK 1 - købt i hifiklubben - den er opgraderet af hifiklubben til MK 2 uden beregning - jeg er ikke sikker på der er ændret i kredsløbet - den væsentligste (eneste?) ændring bestod i, at skifte volumen - og balancepotentiometeret fra NOBLE til "de blå alps" - og de blanke knapper, hvis man ville ha det.
Jeg har mailet med en teknikker fra Klipsch - der oplyser at MK 2 udgaven er lidt strømstærkere - 8 amp mod 6 amp for MK 1 - men den ændring var ikke med i klubbens upgrade (tror jeg ikke) - men er der nogen der ved mere her - så er jeg interesseret i det - jeg syntes det er en spændende forstærker og har søgt MEGET på info om den.
Diagrammerne for MK 1 og 2 er tilsyneladende også ens.
Min bruges som "reserveforstærker" - men efter den har fået 4 x 33000 uf ekstra i strømforsyningen og lidt andre "småting" *gggggg* så spiller den bestemt KANON godt den dag idag
High Fidelity testede den også (MK 1 udgaven) med rigtig godt resultat - der var forskel på målt udgangseffekt i forhold til det tyske magasin - HF målte begge kanaler på en gang - og kom frem til 2x148 W 8 ohm og godt 2x190 W 4 ohm (begge har målt ved 1 khz og IKKE FTC 20-20000 hz
|