| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en antenneindgang hvor der sidder et t-stykke der deler signalet i to. Det ene kabel går direkte (uden slutdåse) til TV1 der fungerer upåklageligt altid. Det andet kabel går til en triax 309 hvorfra det går til 3 fjernsyn (TV2, TV3 og TV4).
TV1 fungerer altid upåklageligt uanset hvad, mens TV2, TV3 og TV4 får 'skygger' når TV1 er tændt, og generelt ikke står så godt. Jeg antager at dette skyldes dæmpningen (og generelt fordelingen til 3 TV) i Triax 309 (10 dB). En løsning ville vel så være at købe en antenneforstærker og sætte på før Triax 309, men det virker lidt underligt at have en fordelerdåse med dæmpning og derfor så måtte sætte en forstærker på. Så et bud ville måske være en 3-fordeler uden dæmpning?
Da kassen til Triax 309 allerede sidder i væggen, vil det nemmeste være at købe en lignende triax uden dæmpning, men kan man det?
I Triax 309 sidder der nogle modstande. Jeg antager at det er dæmpningen, eller måske er det blot de 75 ohm der bør være i en slutdåse? TV1 sidder som sagt direkte i, så det kan de andre TV vel også gøre? Og kan det klares ved bare at 'forbigå' modstandene i Triax-en?
På forhånd tak.
|