| Forfatter |
|
Lrrr Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen derude som har et par B&W 683 og evt. kan anbefale en forstærker som passer godt til og får det bedste ud af højtalerne?
Eller nogen der måske har en god idé til hvad der ville passe godt sammen med dem?
Giv jeres bud! :)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en bestemt prisklasse du vil købe i?
Ellers tror jeg Holfi vil passe godt til B&W, Holfi skulle have en lidt varm lyd nemlig.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lytter lige med . Overvejer nemlig også at udskifte mit CV med B&W DM684, DM685 og HT62 Jeg kunne nu godt tænke mig noget marantz eller en Yamaha RX-V1700  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Lrrr Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, mit budget holder til en forstærker i prisklassen 3-6000kr.
Har selv haft kigget lidt på Cambridge 740A, men er lidt bange for at det kunne gå hen og give en mere kold lyd med sådan et par højtaler?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Har du en bestemt prisklasse du vil købe i?
Ellers tror jeg Holfi vil passe godt til B&W, Holfi skulle have en lidt varm lyd nemlig.
|
|
|
Den nye B&W-serie er meget tilbagetrukket i diskanten, så det lyder som et direkte dårligt match.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du have en stereo-forstærker eller en Surround-receiver?..Kender ikke lige Cambridge'en!..
De kræver ekstremt meget strøm, hørte dem noget i HFK, og de suger power, men hvis det bliver leveret til dem, så kan de sparke as...
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej en NAD C372. Har masser af power til at trække dem. Den kører jeg selv med på mine 683'ere.
__________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
tma86 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 02 Marts 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en NAD 208 på mine 683'ere, og den har masser af kraft.
| |
Lrrr Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
|
Skal du have en stereo-forstærker eller en Surround-receiver?..Kender ikke lige Cambridge'en!..
De kræver ekstremt meget strøm, hørte dem noget i HFK, og de suger power, men hvis det bliver leveret til dem, så kan de sparke as...
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
|
|
Vil have et Stereo setup.
|
| Til top |
|
| |
Scarecrow Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Sys bestemt du skal op i f.eks. en NAD 372, som Leise er inde på.. Det er nemlig en meget krævende højtaler og kan godt tvinge mindre forstærkere i knæ! Men får den nok strøm, så leverer den også..!! 
Omvendt er 684 meget mere forstærker-venlig, og kræver ikke power på samme måde som sin storebror.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scarecrow skrev:
|
Hey
Sys bestemt du skal op i f.eks. en NAD 372, som Leise er inde på.. Det er nemlig en meget krævende højtaler og kan godt tvinge mindre forstærkere i knæ! Men får den nok strøm, så leverer den også..!! 
Omvendt er 684 meget mere forstærker-venlig, og kræver ikke power på samme måde som sin storebror.
|
|
|
jeg er delvist uenig med dig. Stort set alle B&W's højttalere har brug for en del power, delen jeg er uenig med dig i er at 684 skulle kræve væsentlig mindre end 683. Online har de stadig 604 som jeg mener er en bedre højttaler end de nye modeller, men det kommer no an på forstærkervalget. NAD's stereo virker godt sammen med B&W. Den lidt tilbagetrukkede diskant på den nye serie gør at jeg nok ville gå efter den gamle, da den er mere "tro" mod B&W-lyden __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |