Emne: teknifi k1 pickup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
konaflet Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
har købt 2 teknifi k1 pick ups,efter at have læst gode anmeldeser,desværre kan ingen af dem spille musik.problemet er følgende når de bliver tilsluttet er det som om der opstår et problem i hele anlægget, der er ikke noget brum eller støj og de kan også give lyd fra sig men lyden bliver bare dårligere og dårligere ingen bas ingen musikalitet eller rytme nærmest stressende at høre på,jeg har sendt den ene tilbage til lydbutikken på frederiksberg hvor de har målt den uden at de mener at kunne finde nogen fejl,men er det ikke noget med at man kan ødelægge en pick,up blot ved at måle på den?.jeg har en anden pick,up en rega som jeg bruger og den spiller perfekt,så det er ikke forstærkeren eller kablet der er noget galt med.er der nogen der er exsperter i picup,s som kan forklare hvad der er defekt.
angående lydbutikken på frederiksberg,så købte jeg for nogen tid siden et par evox ev 1 da jeg havde hørt dem andet sted og de spillede kanon,jeg hørte dem så i lydbutikken, hvor de spillede ganske forfærdeligt,hårdt umusikalsk ingen rytme ingen luft omkring instrumenterne nøjagtig som når jeg spillede med k1 pikupperne derhjemme ,sælgeren spurgte mig hvad jeg syntes om lyden og jeg svarede at det lød ad helvede til hvorpå han tilsluttede et par epos,som lød nøjagtigt lige så elendigt,jeg foreslog at han pillede noget af alt det grej fra han havde tilsluttet forstærkeren og kun tilsluttede en signalkilde ad gangen for finde ud af hvor fejlen lå men det ville han ikke være med til han mente det var for useriøst,jeg spurgte også om anlægget hvar tilspillet hvorpå han vendte højttalerne på hovedet og viste en masse huller i bunden fra spiksne og svarede at her i butikken er der kun tilspillede produkter.til sidst medgav han dog at det ikke lød særlig godt men mente nu at det sydes el nettet på frederiksberg som var meget hårdt belastet.
hvis jeg ikke havde hørt evox højttalerne andet sted og vidste at de spillede godt havde jeg absolut ikke købt noget i lydbutikken deres betjening var simpelthen for dårlig og arrogant og deres viden om musik og anlæg var chokerende dårlig.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay lyder som om du har haft en rigtig dårlig oplevelse dernede, ærgeligt.. Jeg kan kun melde om positive oplevelser dernede fra, har selv fået monteret en K1 på min Rega Planar 2 dernede, og den spiller altså ganske godt, kan slet ikke genkende din beskrivelse.. Er du sikker på du monterer den korrekt? Ikke at jeg betvivler dine PU-påsætningsskills, men hvad med at lade en autoriseret montere og justere PU'en? Hvis du ikke ville have lydbutikken gjorde det kunne du jo finde et andet sted, det koste kun mig 100 kr at få det gjort, så pengene kunne måske være godt givet ud?
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg står også som et stort ?.....
Jeg har en Pro-ject spille med en K1 på og spiller også på et sæt Evox EV1, som jeg er super tilfreds med. Jeg havde Rega før, både 'plov' og cd + fors & et sæt Spendor højttalere. Jeg syntes bare at der manglede liv & energi, så efter en tur nede hos Pete(lydbutikken) hvor jeg lyttede på meget forskeligt udstyr (både dyrt og billigt) endte jeg op med ovenstående.(har Exposure for+cd) Har også prøvet flere andre pu'er end K1'eren, men er end op med den igen.
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også fuld af forundring 
Hvilken RIAA bruger du ? Umiddelbart lyder det som om, at K1 overstyrer den.
|
| Til top |
|
| |
konaflet Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedrørende mit indlæg om teknifi k1 pickup
det har ikke noget med overstyring af riiadel eller fejlmontering at gøre,det er i selve pickupen det er galt, som også betyder at når der bliver tilsluttet en cd afspiller så lyder den også dårligt,dvs der må opstå et problem i forstærkeren når teknifien bliver tilsluttet.det er som om det ligepludselig er noget der forstyrrer signalet,jeg har faktisk 2 cd afspillere, som når de bliver tilsluttet giver det samme problem, som om der bliver sendt et eller andet højfrekvent støj ind i forstærkeren,jeg har en phillips cd 960 som ikke giver nogen af disse problemer og den spiller perfekt og som nævnt tidligere har jeg en rega pickup som heller ikke giver nogen problemer.jeg talte med en fyr for et stykke tid siden som sagde han oplevede de samme problemer altså med udstyr der ikke kunne spille han havde sugden masterclass for og effekt,hirage effekt,exposure og en masse andet godt grej det eneste han kunne få til at fungere rigtigt var med en naim nait 2 og et par hornhøjttalere+ en micromega cd.
der er efterhånden en del tests og indlæg i de engelske og amerikanske magasiner som beskriver de samme problemer,og indtil nu er der så vidt jeg har observeret ikke nogen der har kunne løse gåden,helt præcist.
det canadiske firma boulder havde en forstærker til test i stereophile for nylig og den fik dårlig anmeldelse, men talsmanden fra boulder forklarede i sit svar på kritikken at de ligeledes havde haft sat den ind i systemer hvor de kunne høre at der var noget galt hvorpå de gik metodisk frem for at finde fejlen, indtil de fandt det pågældende apparat der var årsagen,hvorefter forstærkeren lød som den skulle.
jeg har på fornemmelsen at der er en masse udstyr der ikke fungere korrekt og som laver et eller andet problem når de bliver tilsluttet.et firma som naim f,eks får ikke ubetinget ros for deres nuværende udstyr flere og flere mener at det gamle lød betydeligt bedre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
konaflet skrev:
vedrørende mit indlæg om teknifi k1 pickup
det har ikke noget med overstyring af riiadel eller fejlmontering at gøre,det er i selve pickupen det er galt, som også betyder at når der bliver tilsluttet en cd afspiller så lyder den også dårligt,dvs der må opstå et problem i forstærkeren når teknifien bliver tilsluttet.det er som om det ligepludselig er noget der forstyrrer signalet,jeg har faktisk 2 cd afspillere, som når de bliver tilsluttet giver det samme problem, som om der bliver sendt et eller andet højfrekvent støj ind i forstærkeren,jeg har en phillips cd 960 som ikke giver nogen af disse problemer og den spiller perfekt og som nævnt tidligere har jeg en rega pickup som heller ikke giver nogen problemer.jeg talte med en fyr for et stykke tid siden som sagde han oplevede de samme problemer altså med udstyr der ikke kunne spille han havde sugden masterclass for og effekt,hirage effekt,exposure og en masse andet godt grej det eneste han kunne få til at fungere rigtigt var med en naim nait 2 og et par hornhøjttalere+ en micromega cd.
der er efterhånden en del tests og indlæg i de engelske og amerikanske magasiner som beskriver de samme problemer,og indtil nu er der så vidt jeg har observeret ikke nogen der har kunne løse gåden,helt præcist.
det canadiske firma boulder havde en forstærker til test i stereophile for nylig og den fik dårlig anmeldelse, men talsmanden fra boulder forklarede i sit svar på kritikken at de ligeledes havde haft sat den ind i systemer hvor de kunne høre at der var noget galt hvorpå de gik metodisk frem for at finde fejlen, indtil de fandt det pågældende apparat der var årsagen,hvorefter forstærkeren lød som den skulle.
jeg har på fornemmelsen at der er en masse udstyr der ikke fungere korrekt og som laver et eller andet problem når de bliver tilsluttet.et firma som naim f,eks får ikke ubetinget ros for deres nuværende udstyr flere og flere mener at det gamle lød betydeligt bedre.
|
|
|
Det lyder altså meget meget meget skørt.. Tænk hvor mange K1 PU'er der er solgt i DK, tror det må være en af DK's mest solgte.. Og jeg er ALDRIG støt på lignende kommentarer.. For mig at høre må det da være forstærkeren der er dårligt lavet eller fejlbehæftet hvis både din pladespiller og 2 cd-afspiller lyder direkte dårligt på den, så må fejlkilden da være her, i stedet for i PU'en.. At din Rega så ikke fremprovokerer forstærkerens fejl er vel ikke K1'erens skyld?? Jeg tror jeg ville overveje om det ikke er forstærkeren der skal kigges på, det lyder som om fejlkilden lægger her.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en K1 PU kørende på en gammel pladespiller. Kan ikke genkende dine kvaler. Her lyder det helt fint.
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
modekongen Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også fået monteret en K1er på min ClearAudio pladespiller i Lydbutikken. De sagde at den var mindst lige så god som den originale ClearAudio PU(som var knækket), men jeg synes K1'eren lyder meget primitivt og er ikke særlig behagelig at lytte på. Man kan nok ikke forlange mere af en PU til 500,-. Lydbutikken har vist en tendens til at rakke ned på alt som de ikke selv forhandler.
__________________ modekongen
|
| Til top |
|
| |
konaflet Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående mine problemer med teknifi k1 pickup,så er sagen nu opviklet .det viste sig at at ud over armen skulle selve pladespillerværket også stelforbindes til forstærkeren,dette havde jeg glemt da jeg for mange år siden skiftede armen.nu spiller teknifien rigtigt,det er faktisk en ret god pickup.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
konaflet skrev:
| angående mine problemer med teknifi k1 pickup,så er sagen nu opviklet .det viste sig at at ud over armen skulle selve pladespillerværket også stelforbindes til forstærkeren,dette havde jeg glemt da jeg for mange år siden skiftede armen.nu spiller teknifien rigtigt,det er faktisk en ret god pickup. |
|
|
Det var godt at der var en logisk forklaring, for den er slet ikke så ringe den K1'er, velkommen i klubben af tilfredse K1 ejere  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 3734
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
konaflet skrev:
| angående mine problemer med teknifi k1 pickup,så er sagen nu opviklet .det viste sig at at ud over armen skulle selve pladespillerværket også stelforbindes til forstærkeren,dette havde jeg glemt da jeg for mange år siden skiftede armen.nu spiller teknifien rigtigt,det er faktisk en ret god pickup. |
|
|
Jeg har godt nok aldrig hørt om (eller selv prøvet) at en manglende stelforbindelse skulle kunne give de problemer med lyden, der er omtalt tidligere i tråden.... 
Niels
|
| Til top |
|
| |
konaflet Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
for nu lige at afslutte mine erfaringer med k 1 pickupperne helt.længere tids aflytning har nu afsløret at det alligevel ikke er manglende stelforbindelse fra pladespillerværkert der var problemet,idet det nu efter nogle måneder lyder ekstremt dårligt,det ver ellers som om at lyden fik den fasthed og dynamik som de manglede da jeg stelforbandt værket til forstærkeren,men nu er det helt galt og stelforbindelsen er fjernet igen.jeg har nu 2 pickupper som spiller korrekt en denon dl 110 og en rega bias,de to teknifi k1ere som jeg har kan ikke spille musik,og så er den afsluttet fra min side.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|