Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: "Kinagrej" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Dette indlæg for at komme med lidt input til dem der måtte være interesseret i min oplevelse med kinagrej.

Jeg har netop idag modtaget en integreret forstærker af mærket XTZ ClassA DII.

Jeg har famlet lidt omkring lyd i flere år. Nok mest styret af min konens modstand mod "kasser".

Da jeg mødte hende for 8 år siden, havde jeg at par Audiovector 4. De var stærkt modificerede med Dynaudio Esotec D260 diskanter og Scanspeak 25W 10". Mellemtonen var den originale Focal.

Udover det ahvde jeg indbygget nogle Hypex effektrin med elektronisk delefileter. Jeg havde en Thule Spirit preamp og en god gamel Denon DCD 1700 cd spille.

Jeg syntes selv det var perfekt, især til prisen, men højtalerne var for store, og så var der kun en vej. Nye små højtalere og og og.

Det blev så til en Harman DPR2005 og et sæt Dynaudio Focus140, samt en Audiopro Acebass 2 sub.

Det lød egentligt ok, men jeg synes nok de kære Focus var noget træe i det. Jagten gik så ind på enten et effektrin jeg kunne koble op mod recieveren eller evt. en integreret sag eller et sæt. Jeg begyndte at trawle nettet for at se hvad der var af brugte sager, for jeg vidste min økonomi ikke gav mig lov til at købe de sjove sager. (Læs dyre).

I jagten faldt jeg over flere forums hvor man spurgte til kinagrej, men der var ikke mange der havde erfaringer med det, og fordommene var der mange af. Det skal dette dog ikke handle om, kun om min erfaring, kort men meget positv.

Idag ser sættet således ud:

XTZ ClassA DII

Dynaudio Focus 140

Harman DVD31 (skal snarest skiftes til en mere seriøs cdspille, gerne ældre balanceret, hvis nogen ligger inde med en kunne dette være en opfordring...)

Audiopro Acebass 2.

Jeg kan kun sige jeg er meget positivt overrasket. Prisen på 5700 svenske, inkl. fragt, er en foræring. Der er endda 3 ugers returret!!!

Jeg er stadig ved at spille forstærkeren til, men fra første færd kunne jeg høre mange flere detaljer, der var meget mere styr på lydbilledet, basen var mere præcis, og ja jeg ved jeg kører med sub, men den siger ikke noget før omkring 45 Hz.

Jeg startede med Seal, superblød stemme. Meget ud af skabet. Derefter Tina Dickow, On the run. Her synes jeg hendes stemme var meget påtrængende... 2 timer efter gik det bedre. Yello med Lost again. Her vovede jeg pelsen og gav den kniven. Jeg synes det blev nærmest skræmmende højt. Stadig med styr på lydbilledet. Yello er kendt for nærmest perfekte indspilninger, det meste er jo samplet, men alligevel.  

Det hele er nu meget nyt, mangler også den sidste justering af subben, men forventer mig meget. Skal på tur i weekenden, men lader tingene stå og spille på repeat, så jeg kan hente mig nogle "gratis" timers tilspilning, så der kommer mere herfra i løbet af de næste uger.

Min umiddelbare konklusion må være, at det ikke nødvendigvis kun er skidt der kommer fra Kina. Det skal siges, at den angiveligt er konstrueret i Sverige og bygget i Kina. Låget har været taget af. Det ser pænt ud, dog havde man brugt lidt for mange kræfter da man havde spænd de skruer der holder lågene. Der er dog ikke ødelagt noget.

Hvis man vil læse mere, kan man kigge ind på den svenske hjemmeside på www.xtz.se

Mere herfra senere

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder lidt med den samme fornemmelse som dig! Jeg er genfødt hififreak! Har i en del år småspillet på audiovector 3X og Audioilab 8000. Da jeg vågnede på ny for et års tid siden via et par Vienna Haydn ( dejlige kasser forøvrigt) fik jeg øje på de kinesiske grej der var kommet på markedet under min tornerosesøvn!

Nu sidder jeg med et par Aurum Cantus M-103, en Jongson DA-CD3 og mit sidst nye indkøb forstærkeren Xindak XA-6200. M-103 har nogle meget vellydende båndenheder. Jongson er en super cdafspiller...med et specielt udseende. Xindak er en hybrid-amp med rør i indgangstrinnet. Fik forstærkeren i hus for en uge siden og den har løftet det hele ganske meget. Sikken en magt den har over lydbilledet. Masser af dybde og præcision i perspektivet. Den er angivet til 80 watt. Det samme som min eksforstærker, men med tydeligvis mange flere kræfter til rådighed. De tre kinesere har kostet omkring 22000 kr tilsammen....og sikken en vellyd der er for de penge! Desuden har jeg aldrig haft så meget tungt aluminium i form af tykke forplader.

Næste indkøb bliver vist nogle Zindak højttalerkabler....nok FS-2. En kombination af kobber og sølv jeg godt kunne tænke mig at høre.

Det hele altså fra Kinas land! Til gengæld vil jeg forsøge at holde lidt igen med tv-kiggeri'et når OL fra Kina ruller over skærmen.

cube
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Jeg sidder lidt med den samme fornemmelse som dig! Jeg er genfødt hififreak! Har i en del år småspillet på audiovector 3X og Audioilab 8000. Da jeg vågnede på ny for et års tid siden via et par Vienna Haydn ( dejlige kasser forøvrigt) fik jeg øje på de kinesiske grej der var kommet på markedet under min tornerosesøvn!

Nu sidder jeg med et par Aurum Cantus M-103, en Jongson DA-CD3 og mit sidst nye indkøb forstærkeren Xindak XA-6200. M-103 har nogle meget vellydende båndenheder. Jongson er en super cdafspiller...med et specielt udseende. Xindak er en hybrid-amp med rør i indgangstrinnet. Fik forstærkeren i hus for en uge siden og den har løftet det hele ganske meget. Sikken en magt den har over lydbilledet. Masser af dybde og præcision i perspektivet. Den er angivet til 80 watt. Det samme som min eksforstærker, men med tydeligvis mange flere kræfter til rådighed. De tre kinesere har kostet omkring 22000 kr tilsammen....og sikken en vellyd der er for de penge! Desuden har jeg aldrig haft så meget tungt aluminium i form af tykke forplader.

Næste indkøb bliver vist nogle Zindak højttalerkabler....nok FS-2. En kombination af kobber og sølv jeg godt kunne tænke mig at høre.

Det hele altså fra Kinas land! Til gengæld vil jeg forsøge at holde lidt igen med tv-kiggeri'et når OL fra Kina ruller over skærmen.

hej

jeg er også hoppet på aurum cantus - deres lille og lækre v2m model. den spiller simpelthen fantastisk til prisen og størrelsen. aurum's bånddiskanter er noget af det lækreste diskant jeg har lagt øre til, den diskangt gør bare det hele rigtigt :-p
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Når du er så glad, så sælg det omgående! Det falder lynhurtigt i værdi, da det ingen ejerglæde giver i længden. "Den der følger fodsporet kommer ikke foran". "Det er dejligt at eje den rigtige fremfor kpoien", sadge hende der byttede kopisvanen for den rigtige Svane. 

Tilføjelse 5-4-08: kan se på efterfølgende indlæg, at jeg blev meget misforstået, og det kan jeg se skyldes formuleringen. Beklager den brovtne måde jeg fik det skrevet på - meningen var at det skulle være lidt humoristisk, men det blev det bare ikke. Jeg vil dog stå ved manglende ejerglæde, men beklage at det blev til en kritik af en person der er glad for sit nyindkøbte udstyr.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Når du er så glad, så sælg det omgående! Det falder lynhurtigt i værdi, da det ingen ejerglæde giver i længden. "Den der følger fodsporet kommer ikke foran". "Det er dejligt at eje den rigtige fremfor kpoien", sadge hende der byttede kopisvanen for den rigtige Svane. 

flot indlæg

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sluddermås.

Gider ikke deltage i den gamle snak om Kinagrej kontra kopi'er. Den har allerede kørt for langt i andre tråde. Men tak for din bekymring vedr. min/vores fremtidige ejerglæde.

Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 April 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sikken en gang opstyltet og selvhøjtideligt bræk

Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

En tur forbi lægen. Kan være han vil udskrive en recept på Prozac. "Du trænger til det. min lille ven"

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Det er gode kabler. Har selv haft FS-1 og FS-3. Sjovt nok skulle FS-2 være det bedste af dem.

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Sikken hyggelig debat.

Jeg er nået lidt længere i min tilspilning af forstærkeren. Jeg er sikkert ikke færdig, men må konkludere at der findes lyde på flere af mine cd´ere jeg ikke vidste var der. Der er meget mere rum og dybde. Man får ligesom mere fornemmelsen af at være omgivet af mennesker, der spiller musik, end af at side og kigge på det.

Tænker at mit næste skridt bliver opgradering af signalkabler mellem lydkilde og forstærker. Ligesom højtalerkabler sikker også trænger. Her kommer "modstandsbevægelsen" desværre ind over, så derfor skal kablerne helst være hvide og flade. Ja i virkeligheden usynlige..... 

Jeg tænker man kan hente en del hjem "kun" ved at koncentrere sig om kablerne.

Der vil løbende tilflyde info efterhånden som tingene skrider frem.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Goddaaaav Svendborg

For kort tid siden købte jeg en Xindak rørpre, og den oplevelse du beskriver omkring din Xindak amp, kan jeg fuldt ud tilslutte mig  . Der var OMGÅENDE en hørbar forbedring, så Kinagrejet HAR altså kvaliteter, men selvfølgelig skal man kigge sig for som med alt andet.

Tillykke med købet

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2008 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Hej 2-mas.

Jeg må hellere rette :-)

Jeg har ikke købt en Xindak forstærker, men en XTZ. Den er bygget i Kina, men påstås at være konstrueret i Sverige. Den er også købt i Sverige. Det var Friisand der havde købt Xindak. Jeg kiggede dog også derhen, men jeg kunne kun finde amerikanske og asiatiske forhandlere. Det turde jeg ikke løbe an på, pga evt. garantisager.

Lidt fordomme ligger der alligevel og lurer.

Jeg er dog blevet advaret af en bruger herinde fra, der har haft en forstærker magen til min. Den havde en defekt i digital-delen, og den kunne tilsyneladende ikke laves. han har den ikke mere, fik pengene retur, men det var vist ikke helt smertefrit. Dog kan jeg kun understrege, at der ikke har været noget som helst galt med min. Den har været tændt i ca. 140 timer, og spillet i det halve.

Hvor lang tid (mange timer) tager det at spille sådan noget til ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes