Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvordan? iPod - Trends UD-10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sholazar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 06 April 2008 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen i Hifi4All,

Jeg vil først lige sige at jeg ikke ved i hvilken forum denne tråd skal postes i; analog eller digitalt.

Jeg bruger pt. min iPod koblet direkte op imod med headphone amp. Men jeg synes ikke at jeg får den rigtige lydbillede, som når det er min cd-afspiller som er forbundet til min headphone amp.

Jeg har en mini-jack - RCA converter, hvori jeg så har mine signalkabler i. Disse går så direkte over i min headphone amp. Har lånt en Trends UD-10 af en ven, men vil gerne have koblet denne ind mellem iPod'en og headphone amp'en.

1. Vil det give en bedre lyd? Altså vis lyden fra iPod er digitalt, så burde det.
  2. Hvis jeg skal have en Trends UD-10 imellem. hvordan forbinder jeg iPod'en og Trends UD-10? Vil gerne bruge UD-10'eren coax indgang og iPod'ens mini jack udgang (hvis anden måde er bedre må i gerne fortælle )
Glæder mig så meget til at få hjælp således at jeg kan komme i gang med at få det sat op

/Sholazar
Til top Vis Sholazar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sholazar

Sholazar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Kan det være rigtigt? Er der virkelig ikke en eneste der kan hjælpe mig 

/Sholazar

hcba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 April 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil da gerne svare på det første spørgsmål :-)

Jeg har ikke detail kendskab til de produkter du taler om og umiddelbart går jeg ud fra at kildematerialet i din ipod er det samme som cd'en altså
.aif.

Hvis det forholder sig som ovenstående er problemet dine kabler eller ipodens dac, som i sidste tilfælde ikke kan følge med cd maskinen.

Hvis du kan få lyden ud af ipoden digitalt - dette har jeg ikke set nogen løsninger på siden 3g ipod ( det skal vel lige nævnes at jeg ikke har ledt),
så er det kun et spørgsmål om dac'en og kablernes kvalitet, der vil afgøre lydbilledet kvalitet. .... og det åbner så det spørgsmål om ud-10 er
bedre end den indbyggede DAC i din cd maskine.

mvh hans
Til top Vis hcba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcba

Sholazar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej hcba,

hvis lyden er analogt (den der kommer fra iPod'en), så er det som jeg ser det bare et spørgsmål om at forstærke lyden, hvilket jo min headphone forstærker jo også gøre. Dog er lydbilledet ikke så roligt, fordi lydkilden (iPod'en) ikke i sig selv er stærk nok. Hvorfor jeg bliver nød til at skrue mere op for min headphone forstærkere når den er koblet til iPod'en i forhold til når den er koblet til cd-afspilleren.

Men det kunne være rart at bruge ens iPod mod headphone forstærkeren. Det er en løsning til sådanne et setup jeg efterlyser

/Sholazar

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 April 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

iPod'en har ikke indbygget digital udgang, derfor skal du enten få den modded hos MSB (2000$!!!) eller købe Wadia's 170 iTransport (350$, er ikke på marked endnu). Ikke billige løsninger, når den 'bare' skal kobles til en UD-10.

En anden løsning, for at få et bedre signal fra din iPod, er at bruge line-out udgangen der skulle lyde udemærket. Et line-out kabel kan fåes fra næsten ingenting til rigtig mange penge

Noget andet du skal tænke på, som hcba også nævner, er kvaliteten af dine filer. Hvis det bare er 128 kbps mp3'er, vil det aldrig komme til at lyde som CD'en. Derfor skal du bruge et lossless format som ALAC (det eneste der understøttes af iPod'en)

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 06 April 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Ipod dock til RCA er svaret:

Fixup.net (Turbo)
Billede

Aloaudio.com

Docken forbigår forstærker-delen i iPod'en, så det fungerer som lineout og så kan du smide RCA stikket i din headamp eller en hvilken som helst anden forstærker!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Sholazar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej Mark.S

Jeg har også lydfilerne i Apples Lossless format liggende i min iPod. Tusind tak for dit input

Til Anda8000 det er lige det jeg leder efter ... hmmm nu må jeg se om jeg kan finde sådanne et stik direkte fra Apples egen side eller en anden leverandør her i DK.

Glæder mig til at få fat i sådanne et kable og se om jeg kan få CD kvalitet ud gennem iPod'en.

/Sholazar

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Sholazar skrev:

Til Anda8000 det er lige det jeg leder efter ... hmmm nu må jeg se om jeg kan finde sådanne et stik direkte fra Apples egen side eller en anden leverandør her i DK.

Glæder mig til at få fat i sådanne et kable og se om jeg kan få CD kvalitet ud gennem iPod'en.

/Sholazar

Tror det bliver svært... Jeg har selv handlet hos Turbo på Fixup.net -> Send ham en PM så sender han prisliste på mail: Betaling foregår via Paypal

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 April 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Trends UD-10 er en USB transporter, så den er ikke egnet til dit formål. Den skal have et USB signal ind for at kunne give et digitalt eller analogt signal ud.

Hvis du kører lidt for hårdt komprimeret MP3 på iPod'en kan det snildt være årsagen til at det lyder bedre fra din CD spille.

Hilsner,

Karsten

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Trends UD-10 er en USB transporter, så den er ikke egnet til dit formål. Den skal have et USB signal ind for at kunne give et digitalt eller analogt signal ud.

Hvis du kører lidt for hårdt komprimeret MP3 på iPod'en kan det snildt være årsagen til at det lyder bedre fra din CD spille.

Hilsner,

Karsten

Hov, havde ikke set hvad Trends UD-10 var...
Men den type kabel jeg linkede kan bruges direkte til din headamp via RCA - Og dette kabel kan selvfølgelig også bruges til at forbinde iPod'en til din forstærker el.lign.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes