Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kenwood L1000/M1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 April 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Er dette ældre for/effektforstærkersæt noget som kan anbefales

Sig frem tak !

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ejer af det sæt engang.

Jeg tror ikke det er din smag for lyd når jeg kigger i din signatur og ser hvad du ellers har.
Det kan spille højt og det kan spille rent til en grænse men du får aldrig nogen oplevelse af scene foran dig, du får aldrig stoflighed og naturlighed ud af det sæt.

Dit eksisterende anlæg fortjener bedre.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=niklasthedolphi]Jeg har været ejer af det sæt engang.

Jeg tror ikke det er din smag for lyd når jeg kigger i din signatur og ser hvad du ellers har.
Det kan spille højt og det kan spille rent til en grænse men du får aldrig nogen oplevelse af scene foran dig, du får aldrig stoflighed og naturlighed ud af det sæt.

"dolph"

Enig! Har osse haft hele L-serie for ca 10 aar siden.Flot er det men resten af dit set-up fortjener bedre.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

"dolph"

Enig! Har osse haft hele L-serie for ca 10 aar siden.Flot er det men resten af dit set-up fortjener bedre.

I har nok ret, men tænker på en lille nedgradering grundet manglende tid (familieforøgelse med nr. 2 barn m.m) og måske muligheden for at få nogen penge fri. Skal sige at jeg absolut er tilfreds med mit nuværende setup og har da også den pass int- 150 i tankerne, men måske ikke lige i første omgang.  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
winter skrev:

"dolph"

I har nok ret, men tænker på en lille nedgradering grundet manglende tid (familieforøgelse med nr. 2 barn m.m) og måske muligheden for at få nogen penge fri. Skal sige at jeg absolut er tilfreds med mit nuværende setup og har da også den pass int- 150 i tankerne, men måske ikke lige i første omgang. Kunne ellers få Kenwoodsættet til 3500,- - pæn stand  

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft et sæt L-/M-1000, og var ganske tilfreds - men det var jo dengang

Ifølge en test i High Fidelity var det et udmærket sæt, der kunne modificeres til bedre. Forforstærkeren skulle være den bedste af dem, med en udmærket RIAA.

Men jeg vil nu også sige at du kan gøre det bedre. Kig måske på en Nakamichi CA-/PA-5 kombination, de ses også jævnligt til en fornuftig pris, hvorimod jeg synes at Kenwood-sættet oftest ses til en lidt for høj brugtpris.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

"dolph"

Iøvrigt hvad med en Nakamichi PA5 MK2 og Ca5mk2. prisen ligger lige til højrebenet

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Jeg har også haft et sæt L-/M-1000, og var ganske tilfreds - men det var jo dengang

Ifølge en test i High Fidelity var det et udmærket sæt, der kunne modificeres til bedre. Forforstærkeren skulle være den bedste af dem, med en udmærket RIAA.

Men jeg vil nu også sige at du kan gøre det bedre. Kig måske på en Nakamichi CA-/PA-5 kombination, de ses også jævnligt til en fornuftig pris, hvorimod jeg synes at Kenwood-sættet oftest ses til en lidt for høj brugtpris.

Det lurer jeg også på. Nogen ide hvordan det performer iforhold til Bladelius sættet ?

Et Onkyo P388/m588 ser også interessant ud 

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Kim Petersen skrev:
Kig måske på en Nakamichi CA-/PA-5 kombination, de ses også jævnligt til en fornuftig pris, hvorimod jeg synes at Kenwood-sættet oftest ses til en lidt for høj brugtpris.

Det lurer jeg også på. Nogen ide hvordan det performer iforhold til Bladelius sættet ?

No idea - har aldrig hørt Bladelius, og det er faktisk også lang tid siden jeg har hørt Nakamichi - det var dengang B&W 801 MK3 var konge og Audioscan stadig var en selvstændig butik  Nakamichi-sættene (dvs. også 7'erne) går for at være ganske udmærkede.

Onkyo er nogle brutale og lækre ting, men jeg ville nok hellere have Nakamichi, uden at kende Onkyo'ernes lyd - men det er sgu svært, lækre sager alt sammen, og sikkert også til fornuftige priser med jævne mellemrum.

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej Music4life

Jeg har også ejet hele L-1000 serien. Købte det nyt i 1996. (Det spiller i øvrigt stadigvæk hos min bror:-) )

Tror du skal høre det, før du helt afskriver det. Især hvis forforstærkeren er modificeret og prisen er "rigtig". Desuden kan er jo også være spørgsmålet om designet. Min daværende kran/kost/sexmaskine var ihvertfald vildt begejstret, over det pæne og stuerene udseende.(På anlægget altså)

Havde ikke råd til Naka 7II effekt og 5II forforstærker. Det var/er en klasse bedre.

MVH

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 14 April 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sig frem tak !

jeg har stadigvæk en l 1000 c og naka pa7II kørende....og er rimelig godt tilfreds...har dog også den nye audio analogue bellini...pa 7 II kører på et sæt magnepan 3.6 og gør det rigtig godt....vil dog gerne have et par primare a32 på 3.6...men du er velkommen til at lytte det her...evt send privat mail...bor i omegn af kolding....

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Christian B
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobbeltprofil

Bruger siden: 28 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Kim Petersen skrev:

Hej Music4life,

Køb denne her (og en preamp), så behøver du ikke bekymre dig om forstærkere mere.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=78001

Og nej, det er ikke min annonce og jeg kender ikke annoncøren. 

Til top Vis Christian B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian B

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 April 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Christian B skrev:
Køb denne her (og en preamp), så behøver du ikke bekymre dig om forstærkere mere.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=78001 

Skidegodt forslag til en mand der pointerer at han ønsker at drosle ned og frigøre lidt penge...

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 April 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gang haft Nakamichi CA 2 II. Den kunne jeg ikke lide - det er en monitor forstærker, men musik kunne den ikke spille. Solgte den og købte en Threshold fet Nine - så kom der musik i stuen. Havde den i 5 - 6 år, hvor jeg blev fristet af en Bladelius Thor Mk. I. Den er også væk, men det er en helt anden historie.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Sig frem tak !

Hej...

Udmærket forstærkersæt!

Især for-forstærkeren er ganske god - også umodificeret.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

beta skrev:
Jeg har en gang haft Nakamichi CA 2 II. Den kunne jeg ikke lide - det er en monitor forstærker, men musik kunne den ikke spille.

Var der ikke noget med at MK1-versionerne var mere musikalske, mens MK2 var mere "hifi-rigtige"?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes