| Forfatter |
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ER DER NOGEN DER KENDER PRISEN PÅ DENNE FORSTÆRKER?
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca. 560.000 kr incl. tysk moms for et par.
Jeg ville nok foretrække at hente dem selv dernede, i stedet for at sende dem med DPD................
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har sikkert ret. Ongaku'en er dog en noget dyrere SE forstærker hvor Gaku-oh er en PP forstærker. Sølv i transformatorene er der åbenbart en vis begejstring for: http://www.amplimo.nl/index.html?lang=en-uk&target=d35.h tmlPrisen på et par af disse selvbyg muligheder løber også deropad. Man kunne faktisk bygge en OTL forstærker billiger end at købe et sæt af disse, om det så er bedre med OTLens fejl end en transformator aner jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Han har sikkert ret. Ongaku'en er dog en noget dyrere SE forstærker hvor Gaku-oh er en PP forstærker.
Sølv i transformatorene er der åbenbart en vis begejstring for: http://www.amplimo.nl/index.html?lang=en-uk&target=d35.h tml
Prisen på et par af disse selvbyg muligheder løber også deropad. Man kunne faktisk bygge en OTL forstærker billiger end at købe et sæt af disse, om det så er bedre med OTLens fejl end en transformator aner jeg ikke.
|
|
|
Om han har ret ved jeg ikke.Det der var min pointe, som skribentens. Pas på med ikke at falde for hype. Især ikke når det koster spidsen af en jetjager.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Mellemhjulet skrev:
Han har sikkert ret. Ongaku'en er dog en noget dyrere SE forstærker hvor Gaku-oh er en PP forstærker.
Sølv i transformatorene er der åbenbart en vis begejstring for: http://www.amplimo.nl/index.html?lang=en-uk&target=d35.h tml
Prisen på et par af disse selvbyg muligheder løber også deropad. Man kunne faktisk bygge en OTL forstærker billiger end at købe et sæt af disse, om det så er bedre med OTLens fejl end en transformator aner jeg ikke.
|
|
|
Om han har ret ved jeg ikke.Det der var min pointe, som skribentens. Pas på med ikke at falde for hype. Især ikke når det koster spidsen af en jetjager.
MVH |
|
|
Det må jo være op til en selv hvad man vil bruge sine penge til. Og hvis ens øre og pengepung er enige er den jo ikke længere. Mine ører og pengepung ville nok blive enige om noget andet, men det er jo mere individuelt med ører og pengepunge
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg lyttet meget til ongaku og den står stadigvæk den største musikoplevelse jeg har haft til dato-så den fortjener absolut de roser den måtte
få.at måleresultaterne er hen i skoven er en anden snak,men spille det kan den.
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
André Jensen skrev:
Mellemhjulet skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
Det må jo være op til en selv hvad man vil bruge sine penge til. Og hvis ens øre og pengepung er enige er den jo ikke længere.
Mine ører og pengepung ville nok blive enige om noget andet, men det er jo mere individuelt med ører og pengepunge
|
|
|
Ja den var også mest henvendt til dem/os der ikke har råd.Mangen en drøm hos mig, har gået på uopnåeligt hifi. Som muligvis har været noget over hypet l**t .
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
nu har jeg lyttet meget til ongaku og den står stadigvæk den største musikoplevelse jeg har haft til dato-så den fortjener absolut de roser den måtte
få.at måleresultaterne er hen i skoven er en anden snak,men spille det kan den. |
|
|
Nåh, så er prisen jo ca. det samme. På mit i forhold meget beskedne niveau har jeg haft en Decca Gold v.d.h, og der var nogle plader den afspillede helt fantastisk, nogle fint, og de resterende 80% lød ikke for godt, så det endte med der kun var en håndfuld plader jeg spillede. Så et alsidigt udvalg af musik er nok godt i fald man skal lytte på sådan en. Herhjemme er det et must, at anlægget kan klare adskillige afspilninger af en noget nusset udgave af "Dunderklumpen" dagligt, hvis den lille er i det humør. Så der skal kunne afspilles et varieret udvalg af kvaliteter, med et ørevenligt resultat. Det tyske firma jeg har fundet prislisten hos: http://www.blackforestaudio.de/cms/front_content.php?idcat=2sælger iøvrigt kun det japanske Audio Note / Kondo, og ikke noget af det engelske.
|
| Til top |
|
| |
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejl. listepris for disse forstærkere er 260.000 kr stk i DK. Allernyeste prisliste fra Kondo April 2008
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Mellemhjulet skrev:
André Jensen skrev:
Mellemhjulet skrev:
|
|
|
MVH
|
|
|
Det må jo være op til en selv hvad man vil bruge sine penge til. Og hvis ens øre og pengepung er enige er den jo ikke længere.
Mine ører og pengepung ville nok blive enige om noget andet, men det er jo mere individuelt med ører og pengepunge
|
|
|
Ja den var også mest henvendt til dem/os der ikke har råd.Mangen en drøm hos mig, har gået på uopnåeligt hifi. Som muligvis har været noget over hypet l**t .
MVH
|
|
|
Nu er der et større antal danskere der rent faktisk har råd, men hvor mange kunne finde på at anbringe en del af formuen lige dér.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja til den pris kan man jo ingengang købe en ordenlig VW/AUDI
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| ja til den pris kan man jo ingengang købe en ordenlig VW/AUDI |
|
|
Så må du jo tage bussen
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
livet er for kort til det offentlige-jeg tager cyklen
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| livet er for kort til det offentlige-jeg tager cyklen |
|
|
He he, Nej du gør ikke, du har nemlig en Bil, som jo er vigtig når du henter kabler hos anders  . Men hvis du er frisk, så cykler vi da en tur en dag...  __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
diamondduck skrev:
| livet er for kort til det offentlige-jeg tager cyklen |
|
|
He he, Nej du gør ikke, du har nemlig en Bil, som jo er vigtig når du henter kabler hos anders . Men hvis du er frisk, så cykler vi da en tur en dag... 
|
|
|
ha ha, har heller aldrig set ham på en cykel endnu...var det ikke noget med, at han havde fået en fin ny og kostbar racer?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha, har heller aldrig set ham på en cykel endnu...var det ikke noget med, at han havde fået en fin ny og kostbar racer?
[/QUOTE]
ja misundelse er en grim ting-desuden var jeg på cykel de 2 sidste gange,nemlig
|
| Til top |
|
| |