| Forfatter |
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Emnet har sikkert været berørt før, men det er ikke lykkeds mig at søge mig frem til helt det samme problem jeg selv sidder med nu.> Det jeg forsøger at finde ud af er hvad der kan forsage brum i forstærkeren. Her mener jeg ikke brum der kommer ud i højttalerne (som mange andre har skrevet om), men brum fra selve trafoen i forstærkeren.
Lyden er kraftig nok til jeg har kan høre den fra sofaen når der er stille passager i musikken, eller alm. dialog i tv'et. Lyden kommer og går. Jeg har ikke lagt mærke til noget mønster, men nogle gange er lyden der et par sekunder, andre et halvt minut, for så at blive helt stille i alt mellem få sekunder og flere minutter af gangen.
Nogen som har nogle forslag?
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en grimmer en. Du skal sikkert søge efter svaret på din netspænding. Ved nogle hjælper det at indføre et DC-spær filter.
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej StefanR.
Prøv at vende netstikket 180 grader. D.v.s en ½ omgang. Det lille trick kan til tider gøre underværker, også rent lydmæssigt da det er vigtigt forstærkere, cd afspillere osv. er i fase. Det er iøvrigt noget langt de fleste overhovedet ikke tænker på.
Venligst Jens
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 17 Maj 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Slettet af Zorglub, syntes du skal tænke dig grundigt om inden du slynger sådan noget ud uden beviser]
|
| Til top |
|
| |
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev;
[Slettet, Z]
Det er simpelthen for groft! Hvis jeg havde noget med LC-Audio at gøre, ville jeg sagsøge på stedet! Sådan kan man bare ikke skrive!!  
En DC-spærre er meget let at bygge selv! 4 dioder, to kondensatorer og et stykke printplade.
mvh
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også tænkt på om det er spændingen den er gal med. Jeg har ikke lagt mærke til det indtil for nyligt. Jeg har prøvet at pillet alt ud af forstærkeren med undtagelse af højttalerne og strømstikket. Og da den sidder i en jordet kontakt, kan stikket kun vende på én måde. Er der andre alternativet end lige sådan en filter som hos lcaudio? Jeg vil helst gerne undgå at skulle lave indgreb i kablerne, og hvis jeg får en loddekolbe i hånden går det først helt galt. Jeg ved man kan få strømforsyninger/stikdåser med noget indbygget filter i. Vil de kunne hjælpe noget i denne sammenhæng? Og i så fald, er der nogen I vil anbefale?
Med hensyn til om lcaudio er noge hustlere eller ej, er de heldigvis stadig underlagt dansk lovgivning, og den siger at så længe du betaler online med kort, må de ikke hæve penge fra din konto før varen er sendt. Sker dette alligevel, kan man bare få banken til at tilbageføre pengene. Hvis nogen butik så begynder at pive over dét sker, så må de jo fremproducere noget dokumentation for at varen er afsendt. Så derfor ville jeg nu ikke have nogle skrupler ved at handle ved dem selv om jeg ikke kender dem.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du betalt for der, som du ikke har fået ?
Jeg har handlet med dem - nok 20 gange - uden nogle former for problemer.
Når man kommer med sådan en beskyldning, bør man komme med noget mere konkret - noget med kød på og evt beviser - alle kan jo sige sådan.
Og det er det nemmeste at gøre overfor folk man ikke kan li af en eller anden grund.
Jeg sýnes den er så grov den du kommer med der, at du enten må komme med noget med kød på, eller æde den i dig igen, med en offentlig undskyldning.
Er det ikke passende på et forum, som så mange læser 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også handlet med dem et par gange og Gert er nok den forhandler jeg sidst tror ville svindle nogen som helst.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har haft en dårlig oplevelse med lcaudio, så skriv det i Forhandlere forum. Den her tråd fortsætter herfra med svar på trådstarters problemer, yderligere snak i den dur slettes.
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke lige læst hvordan reglerne er med hensyn til bumping. Men nu hvor Zorglub fik alle til at holde mund, giver jeg den lige et skub her.
Jeg vil som sagt gerne have forlslag til hvad jeg kan bruge af færdige DC filtre. Er der nogen produkter I ville anbefale?
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Hej forum. Emnet har sikkert været berørt før, men det er ikke lykkeds mig at søge mig frem til helt det samme problem jeg selv sidder med nu.> Det jeg forsøger at finde ud af er hvad der kan forsage brum i forstærkeren. Her mener jeg ikke brum der kommer ud i højttalerne (som mange andre har skrevet om), men brum fra selve trafoen i forstærkeren. Lyden er kraftig nok til jeg har kan høre den fra sofaen når der er stille passager i musikken, eller alm. dialog i tv'et. Lyden kommer og går. Jeg har ikke lagt mærke til noget mønster, men nogle gange er lyden der et par sekunder, andre et halvt minut, for så at blive helt stille i alt mellem få sekunder og flere minutter af gangen. Nogen som har nogle forslag? |
|
|
Hej Stefan..: Er transformatoren med ringkerne eller EI??? Hvis ringkerne, prøv at løsne den, og udskift de sorte gummiskiver med et par skiver fra et "spejder-liggeunderlag". Langt overvejende er årsagen til mekanisk brum fra ringkerner, at de er spændt for hårdt, og trådene dermed bliver "slappe" - resultatet er mekanisk brum. Elektrisk set kan det også forårsages af DC på lysnettet, men det er et TEMMELIG sjældent fenomen i vores "civiliserede" del af verden.
Ang. Dia's mærkelige indlæg - så er det jo nemt, når man gemmer sig bagved et uigennemskueligt navn. Aner ikke hvem manden er, og da der HAR været en Adm. på, gider jeg ikke trykke på "RAPPORTER" knappen...
Lars / Viborg - Tech Support for LC Audio
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke forestille mig at der er noget der er skruet forket i mit apparat, da der er tale om nogle lidt dyre modeller (i forhold til mit budget i hvert fald). Problemet er også at fænomenet sker både med min nye effektblok og min forhenværende Surround Reciever. Jeg satte denne til igen for høre om det kun var i det ene apparat, samt fordi jeg stadig mangler et par kablet til det nye anlæg.
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
|
Jeg kan ikke forestille mig at der er noget der er skruet forket i mit apparat, da der er tale om nogle lidt dyre modeller (i forhold til mit budget i hvert fald). Problemet er også at fænomenet sker både med min nye effektblok og min forhenværende Surround Reciever. Jeg satte denne til igen for høre om det kun var i det ene apparat, samt fordi jeg stadig mangler et par kablet til det nye anlæg.
|
|
|
- Prøv nu bare og løsne trafo'en... - Selv Accuphase's til over 100K har problemet...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
StefanR skrev:
|
|
|
|
- Prøv nu bare og løsne trafo'en... - Selv Accuphase's til over 100K har problemet...
Lars / Viborg
|
|
|
Hvis der er garenti på forstærkeren, så skal du nok vente til den er udløbet, ellers bortfalder garentien. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
StefanR Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver ikke skruet i noget som helst indtil jeg har snakket med forretningen. Jeg finder det dog forunderligt at to forskellige forstærkere skal begynde at gøre det på samme tid.
Jeg kunne stadig godt tænke mig at høre forslag til eventuelle filterløsninger der ikke indebærer DIY arbejde fra min side af.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyder på dc, har sommetider selv samme problem med begge mine monoblokke, næsten altid i arbejdstiden kl 7-15 når industrien køre. Har prøvet alt, undtagen at pille ved trafo og filter da jeg ikke har kunne finde et der er stort nok.
Mener LCaudio kan levere en færdig løsning af deres på forespørgsel, så prøv at maile dem. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |