| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ret billigt...
Jeg har selv haft 602'eren hjemme et stykke tid, den er faktisk en ekstremt fornuftig forstærker, selom det ikke er den klassiske "Crown Lyd".
Jeg kender en der med stor succes bruger Microtech til sine AL'er, men det er jo et noget andet prislag.
så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry for et - for tråden - OT spørgsmål:
kim olsen skrev:
| ...så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II) |
|
|
Skulle det være nødvendigt? Hvad er gevinsten? __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Sorry for et for tråden OT spørgsmål:
kim olsen skrev:
| ...så kan du altid overveje at finde en der kan modificere blæserne, det har jeg selv fået på mine Crown (Powertech2.1, CTS3000, CE4000, Studio Reference II) |
|
|
Skulle det være nødvendigt? Hvad er gevinsten? |
|
|
den studio reference kim har, mener jeg ikke er moddet med blæseren (mon ikke han husker forkert?). Min egen Ref 1 har ikke behov for det. Men tricket er, med de andre modeller, at nedbringe støjniveauet. Forstærkerne er, som bekendt, ikke tiltænkt home audio, men et eller andet elektronikrum hvor støj er ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, det var en tanketorsk fra min side, var også lige ved at skrive K2'eren på 
Men tilbage til xls 602, rigtig fornuftig forstærker, selv til vejl. pris, og det bliver ikke dårligere når man sprætter dne op og ser hvad der er indeni. især den måde luften forceres på over transistorerne er genial, og samtidig superenkel. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro mig det er nødvendigt med modification af blæserne de LARMER! kunne høre dem selv ved et højt lyd niveau! men hold da op hvor kan den spille. har selv den samme
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
| Tro mig det er nødvendigt med modification af blæserne de LARMER! kunne høre dem selv ved et højt lyd niveau! men hold da op hvor kan den spille. har selv den samme |
|
|
Samme hvad ???
Har selv en Reference II, og har ALDRIG oplevet problemer med støj fra blæseren. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
CasperCU skrev:
| Tro mig det er nødvendigt med modification af blæserne de LARMER! kunne høre dem selv ved et højt lyd niveau! men hold da op hvor kan den spille. har selv den samme |
|
|
Samme hvad ???
Har selv en Reference II, og har ALDRIG oplevet problemer med støj fra blæseren. |
|
|
mon ikke Casper hentyder til det FØRSTE indlæg i tråden, og dermed hvad overskriften hentyder til. XLS602B
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Chr. R. skrev:
CasperCU skrev:
|
|
Samme hvad ???
Har selv en Reference II, og har ALDRIG oplevet problemer med støj fra blæseren.
|
|
|
mon ikke Casper hentyder til det FØRSTE indlæg i tråden, og dermed hvad overskriften hentyder til. XLS602B
|
|
|
Jo måske, men nu har jeg jo personligt sørget for at dreje debatten i en helt anden retning 
Sorry  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig skulle det ikke undre mig om de kunne køre helt uden aktiv køling. Den CTS1200 jeg har til at stå, er i hvert fald aldrig blevet det mindste lunere end når den er slukket, selv med nedsat køling. Men ok, den er så også switchmode, de trafo baserede er måske lidt mere kritiske mht. køling.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
xls er ab, mens cts1200 er ab+b, skiller man dem ad vil man se at de adskiller sig væsentligt, vel og mærke til cts'ens fordel.
umiddelbart vil jeg mene at erfaringer med en konstruktion kun i yderst ringe grad kan overføres til anden, udover at konstruktionerne er forskellige, så er der en grund til at de er udstyret med aktiv køling.
Mastervol, hvordan har du nedsat kølingen til din cts? eller mener du at den går ned i støj/kølingsniveau? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få du fat i sådan en her = http://www.wallofsound.com.au/PA%20&%20DJ%20Hire/PC2002M .jpg Yamaha PC-2002M = Ingen blæsere, rigtig god lyd, masser af effekt og til rimelige penge.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
xls er ab, mens cts1200 er ab+b, skiller man dem ad vil man se at de adskiller sig væsentligt, vel og mærke til cts'ens fordel.
umiddelbart vil jeg mene at erfaringer med en konstruktion kun i yderst ringe grad kan overføres til anden, udover at konstruktionerne er forskellige, så er der en grund til at de er udstyret med aktiv køling.
Mastervol, hvordan har du nedsat kølingen til din cts? eller mener du at den går ned i støj/kølingsniveau?
|
|
|
Jeg har ikke, Hasselhoff har. Tror det er via opdateret software eller et nyt kredsløb, jeg er ikke sikker. Men man kan i hvert næsten ikke høre blæseren og samtidig bliver den aldrig lunere end når den er slukket. Derfor formoder jeg at den kunne klare sig uden aktiv køling, sålænge man ikke presser den til det yderste.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah, den har jeg hørt, blæseren kører skam stadig i din så, endda med ganske meget tryk på, den er bare, som du selv oplever det, meget lydløs. jeg vil ikke anbefale nogen at eksperimentere med passiv køling i den forbindelse, idet den eneste der så vidt jeg er orientere vitterligt kan klare sig med passiv køling er dc150/300(a) og så K1/K2 (men de er bygget specielt til dette)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Få du fat i sådan en her = http://www.wallofsound.com.au/PA%20&%20DJ%20Hire/PC2002M .jpg
Yamaha PC-2002M = Ingen blæsere, rigtig god lyd, masser af effekt og til rimelige penge. 
[/QUOTE]
tak for et svar jeg kunne bruge til noget... den ser sq ret fed ud, og ret vild..
men syntes ikke at man kan sætte alm. stik (dem der som er røde og hvide)
inden jeg får en sviner så bruger jeg ikke dem, men det var bare for at du ved hvad det er for nogen jeg snakker om... 
|
| Til top |
|
| |