| Forfatter |
|
brian-s Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rødder.
Jeg går med en lille tanke om at udskifet den interne kabelføring i
mine højtalerer.
Er der nogle bud på hvem der laver noget noget rigtig kvalitets kabel til
internt brug??
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug samme kabel som du bruger mellem terminal og forstærker. Jeg kan ikke se at der skulle være nogen forskel i hvad man bør vælge.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit opfattelser er, det duer med bedre kabel. Hvad er bedre kabel?? Jeg mener, at 1.5 kv fint, men det er klart at kabel med mindre modstand, vil udfordre dit system og måske vil den lavere ohmske modstand og være med til at ændre klangen/balancen. Feks. vil udskiftning af alt kabel i en B&W 801 fra 79´ være ret omfattende, men det er altså slet ikke sikkert du opnår den forbedring du forforventer. Specielt B&W er slemme til at bruge l**tekabel i deres ældre modeler. Nyere højttalere er ikke så slemme hvad kvardrat angår...så det kommer an på hvad du vil opnå, og hvilken højttalere du har. Det kan også være morsomt med større kvardrat på basserne, her er 4 kv. ret godt efter min mening. At få meget større tværsnit har ikke nogen betydning for mig, for jeg gider ikke at få 10 kv. ind i delefilteret - så er de mindre kabler til at arbejde med.
Hvad er det for nogle ht`??
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Lars.S Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Brug samme kabel som du bruger mellem terminal og forstærker. Jeg kan ikke se at der skulle være nogen forskel i hvad man bør vælge.  |
|
|
Problemet ved det kan jo bare være at det tit kan være meget ufleksibelt..
Måske hvis man brugte en mindre diameter.. tror Vdh laver til intern kabelføring?
Hilsen lars
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars.S skrev:
Mastervol skrev:
Brug samme kabel som du bruger mellem terminal og forstærker. Jeg kan ikke se at der skulle være nogen forskel i hvad man bør vælge.  |
|
|
Måske hvis man brugte en mindre diameter.. tror Vdh laver til intern kabelføring?
Hilsen lars
|
|
|
Ja, Gamut bruger VDH internt og kender også en DIY mand der bruger Cleawater internt, men skal ikke kunne sige om det er specielt godt. 
|
| Til top |
|
| |
brian-s Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
|
Jeg bruger Transparent Audio udvendigt. De er sku lidt problematiske at bygge ind i højtaleren med deres store "bokse" midt på kablet, og også ganske dyrt..  
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian-s skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Jeg bruger Transparent Audio udvendigt. De er sku lidt problematiske at bygge ind i højtaleren med deres store "bokse" midt på kablet, og også ganske dyrt..  
|
|
|
Det er da slet ikke umuligt, hvor der er vilje, er der vej. Men udover det, kommer det nok an på hvilke højttalere det er og hvilken lyd du ønsker. 
|
| Til top |
|
| |
brian-s Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Det er da slet ikke umuligt, hvor der er vilje, er der vej. Men udover det, kommer det nok an på hvilke højttalere det er og hvilken lyd du ønsker. 
[/QUOTE]
Jeg er vild med den ro i mellemtonen og toppen som Transparent giver. Jeg er ikke til de "lyse" sølvkabler som bliver mere og mere in..
Jeg syntes generalt at High End idag, hælder for meget til den lyse ende, for at få så mange detaljer som muligt med. Men det er jo smag og behag. 
|
| Til top |
|
| |
Lars.S Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Lars.S skrev:
Mastervol skrev:
|
|
Hilsen lars
|
|
|
Ja, Gamut bruger VDH internt og kender også en DIY mand der bruger Cleawater internt, men skal ikke kunne sige om det er specielt godt. 
|
|
|
B&W bruger også Vdh internt har sel matrix803sII men det ligner rent kobber kunne godt tænke mig at prøve med forsølvet kobber
Lars
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 07 Juli 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brian-s skrev:
Jeg bruger Transparent Audio udvendigt. De er sku lidt problematiske at bygge ind i højtaleren med deres store "bokse" midt på
kablet, og også ganske dyrt..   |
|
|
TRansparent fremstiller kabel til internt i højttalere - det bruges bl.a. af Wilson Audio - om det er noget, der kan købes i metermål må du spørge
importøren eller din forhandler om.
|
| Til top |
|
| |