Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny spændende forstærker - hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg går med tanker om at prøve noget nyt forstærker-værk og evt. også CD-afspiller.

Dog er jeg lidt tom for idéer, så jeg tænkte at jeg lige ville høre hvad der kunne være spændende at prøve.

Jeg vil foretrække at tingene er at finde brugt, eftersom det giver større/bedre muligheder for et mindre budget. Prislejet ligger vel på omkring 16.000,- for forstærkeren. CD'en har ikke umiddelbart noget prisleje, men så gerne at den lå på 10.000+-.

Lydmæssigt søger jeg noget med riv i - helst ikke for tilbagelænet. Dog har jeg overvejet at prøve noget rørforstærker, da jeg intet kendskab har til sådanne nogle. Men det er vel ikke nemt at finde en rørforstærker, som spiller upfront? Jeg har i hvert fald forstået det sådan, at rør giver en behagelig, tilbagelænet og "blød" lyd. Men hvis der findes en rørforstærker, som kan bide fra sig, så sig endeligt til.

Forstærkeren og CD'en skal parres med et sæt Gamut L3.

Har jeg glemt noget, må i bare sige til.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Nu skal du ikke forstå det som noget negativt - men et skift af dit højttalerkabel, alene det vil trække anlægget i en mere upfront retning. Jeg finder netop det Cardas kabel meget lidt godt.

Jeg vil også tro, at rørforstærker til L3 ikke er det mest oplagte valg - medmindre du vælger en meget kraftfuld af slagsen.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg troede du skulle have noget Densen igen 

Men altså hvad med at prøve noget Lyngdorf/Tact?? Eller bliver det for klinisk med L3'erne -det skal nok prøves..
Ellers er der jo Krell 400xvi et eller andet, sådan en sag tror jeg også ville være et fint match.. Derudover kunne jeg nævne Bladelius Thor som et lækkert match tror jeg..
Og så er der det engelske noget Naim 5i eller dyrere, eller Rega Cursa + Maia eller 2 x Exon, det er set til salg brugt for omkring 14k..

Meeen det er jo en jungle, jeg ville enten tage Bladelius eller Rega'et

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Dit budget og ønsker matcher perfekt Crown Refererence II

Freak!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Bladeliusen er i mine øjne en kende for tilbagelænet til at kunne enes med L3érne. En nyere Krell ville gøre underværker. Så dog før at der har været folk der gerne ville sælge deres EC komboer her på KSB - hvis du kan få fat i en effektblok fra EC (120DMB eller større) ville de L3 synge!!!

Bare mit bud...... 

- Nordost
- Supra
Til top Vis Freak!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freak! Besøg Freak!'s Websted

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil (som vanlig) anbefale Music Angel KT88 - den er ikke rund og ullen (som vintage) men spiller istedet dynamisk og med tørr dirrende bass. Men altså med de spesielle rør-egenskaper: nedre mellemtone og bass er fysisk til stede - det blir en mer ekte konsertopplevelse. Diskanten er absolutt også tydelig til stede, men presenteres på en litt mer human måte enn med de vanlige high-end transistor amps.

Og liker du den ikke så er den såpass billig at det ikke er de store penger tapt - og skulle være lett å selge. I Norge er den solgt i store antall og jeg kjenner ingen som har kvittet seg med den.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Nu skal du ikke forstå det som noget negativt - men et skift af dit højttalerkabel, alene det vil trække anlægget i en mere upfront retning. Jeg finder netop det Cardas kabel meget lidt godt.

Jeg vil også tro, at rørforstærker til L3 ikke er det mest oplagte valg - medmindre du vælger en meget kraftfuld af slagsen.

Mvh.

Jeg har lånt et sæt VdH Magnum i øjeblikket, så er godt klar over hvad du mener.

Jeg forventer også at få skiftet både signal og ht-kabler ud.

Rune|WildChild skrev:
Jeg troede du skulle have noget Densen igen 

Men altså hvad med at prøve noget Lyngdorf/Tact?? Eller bliver det for klinisk med L3'erne -det skal nok prøves..
Ellers er der jo Krell 400xvi et eller andet, sådan en sag tror jeg også ville være et fint match.. Derudover kunne jeg nævne Bladelius Thor som et lækkert match tror jeg..
Og så er der det engelske noget Naim 5i eller dyrere, eller Rega Cursa + Maia eller 2 x Exon, det er set til salg brugt for omkring 14k..

Meeen det er jo en jungle, jeg ville enten tage Bladelius eller Rega'et

Hej Rune,

Oprindeligt var planen også at gå tilbage til Densen. Men eftersom jeg har prøvet det, er det ikke spændende på samme måde længere.  Nu agerer Densen bare sikkerhedsnet, for det ved jeg, at jeg kan lide.

Jeg har haft tænkt på både Lyngdorf, Bladelius og Krell. Dog har jeg ikke tænkt på Rega, men det kunne bestemt også være en mulighed. Jeg kunne måske have mistanke om, at Lyngdorf og L3 blev en smule kedeligt i længden. Bladelius har jeg aldrig hørt.

Men tak for input.

Chr. R. skrev:

Er Crown ikke PA udstyr (har intet kendskab til deres produkter)?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Freak! skrev:

Bladeliusen er i mine øjne en kende for tilbagelænet til at kunne enes med L3érne. En nyere Krell ville gøre underværker. Så dog før at der har været folk der gerne ville sælge deres EC komboer her på KSB - hvis du kan få fat i en effektblok fra EC (120DMB eller større) ville de L3 synge!!!

Bare mit bud...... 

Har du hørt Bladelius på L3?  Kom gerne med en nærmere beskrivelse af den kombination, hvis du har lyst.

Og har du ligeledes hørt EC + L3?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

Jeg vil (som vanlig) anbefale Music Angel KT88 - den er ikke rund og ullen (som vintage) men spiller istedet dynamisk og med tørr dirrende bass. Men altså med de spesielle rør-egenskaper: nedre mellemtone og bass er fysisk til stede - det blir en mer ekte konsertopplevelse. Diskanten er absolutt også tydelig til stede, men presenteres på en litt mer human måte enn med de vanlige high-end transistor amps.

Og liker du den ikke så er den såpass billig at det ikke er de store penger tapt - og skulle være lett å selge. I Norge er den solgt i store antall og jeg kjenner ingen som har kvittet seg med den.

Hej Kjell,

Kan du komme med lidt mere info omkring den Music Angel? Den lyder spændende.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jo

men det inkluderer også studio forstærkere, samt PA forstærkere der er velegnet til hjemmebrug.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

wildstyle skrev:

Jo

men det inkluderer også studio forstærkere, samt PA forstærkere der er velegnet til hjemmebrug.

Hvor kan man høre Crown?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Chr. R. skrev:

Jo jo, men brug "Søg" funktionen og læs hvad ejerne skrive om denne forstærker. Det burde være muligt at låne en, og den mulighed bør/skal du benytte før du sortere den fra  

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Jo jo, men brug "Søg" funktionen og læs hvad ejerne skrive om denne forstærker. Det burde være muligt at låne en, og den mulighed bør/skal du benytte før du sortere den fra  

Bare rolig, intet er sorteret fra.

Jeg kigger mig lidt omkring.

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Hej Kjell,

Den klarer å forene super-musikalitet med super-detaljering. Er en forfinet klon av det gode gamle Williamson-prinsipp - er oppbygget som dual mono med gedigne tunge utgangstrafoer og veier totalt 26 kg. Strømforsyningen er komplisert og grundig utført, med separate forsyninger til hvert enkelt rørtrinn. Faktisk representerer strømforsyningene over halvdelen av den totale elektronikk. Som eneste moderne forsterker på markedet anvender Music Angel i alle modeller en blanding av ca. 50 % vintage-type carbon composition motstander og resten moderne metal oxide. Dette gir en helt annen lyd - mer tyngde i det lave register. 

De musikalske egenskapene henger også sammen med anvendelse av lav motkobling:  kun 11,5 dB i pentode og 5,5 dB i triode - ja den kan omstilles mellom pentode- og triode-drift med en lille bryter på baksiden - gjerne mens man spiller - så kan man sammenligne den varme åpne triodelyd med den mere direkte punchy pentode-drift (= bass). Selv anvender jeg utelukkende pentode.

Ellers kan min noe entusiastiske beskrivelse leses i den lange (uendelige ?) tråd på det norske AV-forum - den er beskrevet av meg i det første innlegg der.

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
kim olsen skrev:

wildstyle skrev:

Jo

Hvor kan man høre Crown?

Der er ingen hifi forhandlere der har den slags, Aage har nogle af de mindre PA modeller, så de felste ender med at snige sig til et lyt under private forhold.

Jeg har selv en K2 bas forstærker og en Powertech 2.1 i overskud som jeg jævnligt låner ud. Min Ref er dog ikke til låns, men folk er self. velkommende til at kigge forbi og få et lyt.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

wildstyle skrev:

Hej Kjell,

Den klarer å forene super-musikalitet med super-detaljering. Er en forfinet klon av det gode gamle Williamson-prinsipp - er oppbygget som dual mono med gedigne tunge utgangstrafoer og veier totalt 26 kg. Strømforsyningen er komplisert og grundig utført, med separate forsyninger til hvert enkelt rørtrinn. Faktisk representerer strømforsyningene over halvdelen av den totale elektronikk. Som eneste moderne forsterker på markedet anvender Music Angel i alle modeller en blanding av ca. 50 % vintage-type carbon composition motstander og resten moderne metal oxide. Dette gir en helt annen lyd - mer tyngde i det lave register. 

De musikalske egenskapene henger også sammen med anvendelse av lav motkobling:  kun 11,5 dB i pentode og 5,5 dB i triode - ja den kan omstilles mellom pentode- og triode-drift med en lille bryter på baksiden - gjerne mens man spiller - så kan man sammenligne den varme åpne triodelyd med den mere direkte punchy pentode-drift (= bass). Selv anvender jeg utelukkende pentode.

Ellers kan min noe entusiastiske beskrivelse leses i den lange (uendelige ?) tråd på det norske AV-forum - den er beskrevet av meg i det første innlegg der.

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

Tak for den fine beskrivelse. Vil med glæde læse videre på AVforum.

Ved du evt. om den er til at finde her i DK?

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Den kan kjøpes her - til direkte til deg kina-pris, derfor den usannsynlige lave pris. Også et par andre forhandlere i HongKong. Alle de nevnte er til å stole på, selv om engelsk-kunnskapene ikke alltid er som ønskelig.

http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Music%20Angel%20-%20XDSE% 20KT88_bk.html

Lydmessig er denne i en helt annen liga enn de kjente kina-forsterkerne. Leveringstid 4-7 dager (DK).

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

Den kan kjøpes her - til direkte til deg kina-pris, derfor den usannsynlige lave pris. Også et par andre forhandlere i HongKong. Alle de nevnte er til å stole på, selv om engelsk-kunnskapene ikke alltid er som ønskelig.

http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Music%20Angel%20-%20XDSE% 20KT88_bk.html

Lydmessig er denne i en helt annen liga enn de kjente kina-forsterkerne. Leveringstid 4-7 dager (DK).

Super fedt!

Mange tak for linket.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Linket virker ikke hos mig?

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det må være den kommersielle bransje som har bedt Bill Gates sabotere min link.
Jeg måtte legge den inn en gang til, selv om den fungerte fint første gang. Nå sitter der de samme symboler, og nå virker den.

Prøv ev. denne:

http://www.hi-end.on9mart.com/

og klikk så i feltet oppe på Integrated Amplifier (nå får man "dagens tilbud") - gå så helt i høyre felt og klikk igjen på Integrated Amplifier, så kommer alle modellene. Music Angel KT88 finnes i en sølv versjon og en versjon vist lengre ned med sorte deksler.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes