| Forfatter |
|
dokbeat Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
For satan hvor er jeg skuffet....havde lige lige sat næsen op efter en "budget" forstærker som lød nogenlunde..... Som studerende havde jeg lige råd til en Argon AMP3245 forstærker.... Jeg har tidligere haft betydelige dyrere forstærkere end denne...men for satan da en ringe forstærker! Hvor skal jeg starte? Efter at have parrret forstærkeren op med mine 2 måneder gamle Dali Concept 1, og uden at tilslutte noget andet var der støj....meget støj, høj støj! Denne støj blev dog cuttet efter ca. 20 sekunder uden signal...... Concept 1'erne er jo ikke lige frem kendt for deres voldsommme basgengivelse, men sammen med denne forstærker lød musikken( Mother - Pink Floyd) nærmest som om man havde skåret alle dybe frekvenser fra og udelukkende beskæftiget sig med diskant og en anelse mellemtone? Er virkelig skuffet over Klubben og dermed dette produkt....Ved godt man ikke kan forvente sig alverden for 1200 kroner....men HØJ støj, udelukkende produceret af forstærkeren og ingen dybe frekvenser? Det skuffer i hvertfald mig.....Det kan selvfølgelig være et mandagsprodukt...men det er jeg faktisk ikke engang sikker på det er...... Min klare anbefaling er i hvertfald, at denne forstærker mildest talt er et skuffende og elendigt produkt, som sagtens kunne overgåes af lumatron og deslige....
/Beat
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke dette setup, men selvom man ikke kan forvente High-end lyd til den pris lyder det dog alligevel som om dit eksemplar kunne være defekt. Støje skal den helt sikkert ikke.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes også det lyder lidt mærkeligt. Jeg har godt hørt den Argon en gang, og der var ingen støj. Den gjorde det såmænd som man ville forvente det til 1200 kroner, og det er da betydeligt bedre end hvad du beskriver.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 August 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dokbeat skrev:
For satan hvor er jeg skuffet....havde lige lige sat næsen op efter en "budget" forstærker som lød nogenlunde.....
Som studerende havde jeg lige råd til en Argon AMP3245 forstærker.... Jeg har tidligere haft betydelige dyrere forstærkere end denne...men for satan da en ringe forstærker!
Hvor skal jeg starte? Efter at have parrret forstærkeren op med mine 2 måneder gamle Dali Concept 1, og uden at tilslutte noget andet var der støj....meget støj, høj støj!
Denne støj blev dog cuttet efter ca. 20 sekunder uden signal......
Concept 1'erne er jo ikke lige frem kendt for deres voldsommme basgengivelse, men sammen med denne forstærker lød musikken( Mother - Pink Floyd) nærmest som om man havde skåret alle dybe frekvenser fra og udelukkende beskæftiget sig med diskant og en anelse mellemtone?
Er virkelig skuffet over Klubben og dermed dette produkt....Ved godt man ikke kan forvente sig alverden for 1200 kroner....men HØJ støj, udelukkende produceret af forstærkeren og ingen dybe frekvenser? Det skuffer i hvertfald mig.....Det kan selvfølgelig være et mandagsprodukt...men det er jeg faktisk ikke engang sikker på det er......
Min klare anbefaling er i hvertfald, at denne forstærker mildest talt er et skuffende og elendigt produkt, som sagtens kunne overgåes af lumatron og deslige....
/Beat  |
|
|
I dette tilfælde burde du vel mane til besindelse og fortælle dig selv at den måske kunne være defekt. Vi har ikke oplevet nogle i vores butik som har opført sig som din, og alene støjen indikerer jo klart at den ikke er iorden. Så spørgsmålet er vel - hvorfor i alverden henvender du dig ikke i butikken, istedet for at fare ind på forummet og skrive med det samme?? Det bliver din forstærker jo ikke iorden af - brug tiden på at gå ind og få den byttet istedet 
Denne bemærkning nedenfor - er det ikke bare brok for brokkens skyld? Specielt idet at du ikke har prøvet andre af samme model??
"Det kan selvfølgelig være et mandagsprodukt...men det er jeg faktisk ikke engang sikker på det er......"
Iøvrigt er der tonekontroller på forstærkeren - disse kan med fordel bruges på mindre højttalere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Smut ned og få den bytte den må værer defækt. Billig = manglen slut krontrol, den er flyttet ud til forbrugeren. Det er min efaring generelt.
Mangle en forstærker til PCen. Fandt en argon i genbrugen. Kunne ikke lade værer med og lytte til den på det jeg har i stuen,(Dali dacabo, Ravna Nord, SA1130) det er en postiv overraskels, den gør det rimlig godt, mangler lige det sidste over hele området, men meget hamonisk.
Det er en lille perle. Til prisen, også nyprisen. Ikke nogen spillehøjt forstærker, kabinetet er noget skramel der er kasted sammen vind og skev, men det hører man ikke.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også prøvet den Argon dog under navnet fra den egentlige producent (Tangent AMP50 - spm koster 995 kr). Det var en fin lille forstærker som sagten kunne spille bas og der var overhovedet ingen støj.
Eneste minus (og årsagen til den røg retur) var at linieudgangen er fast. Da Tangent anbefaler den bruges til aktiv subwoofer, er det jo helt hen i skoven. Den store model har da også variabel udgang
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det absolut skal være "nyt" hvorfor så ikke spare op en mdr mere og købe den billige Dennon de har til 500kr mere ? bevares... den har 5W mindre pr kanal.. men lur mig om den ikke sparker røv i forhold til den anden alligevel ( har ikke hørt nogen af dem så det er kun min forestilling... ikke konkret viden ) Denon vejer forresten også 1kg mere... gad vide hvor den vægt mon kommer fra...
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
præcis mine ord.. denons pma-500 burde kunne gøre jobbet.
men uden at kende fakta, så virker det som om argon burde sælges i føtex istedet. __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dokbeat skrev:
For satan hvor er jeg skuffet....havde lige lige sat næsen op efter en "budget" forstærker som lød nogenlunde.....
Som studerende havde jeg lige råd til en Argon AMP3245 forstærker.... Jeg har tidligere haft betydelige dyrere forstærkere end denne...men for satan da en ringe forstærker!
Hvor skal jeg starte? Efter at have parrret forstærkeren op med mine 2 måneder gamle Dali Concept 1, og uden at tilslutte noget andet var der støj....meget støj, høj støj!
Denne støj blev dog cuttet efter ca. 20 sekunder uden signal......
Concept 1'erne er jo ikke lige frem kendt for deres voldsommme basgengivelse, men sammen med denne forstærker lød musikken( Mother - Pink Floyd) nærmest som om man havde skåret alle dybe frekvenser fra og udelukkende beskæftiget sig med diskant og en anelse mellemtone?
Er virkelig skuffet over Klubben og dermed dette produkt....Ved godt man ikke kan forvente sig alverden for 1200 kroner....men HØJ støj, udelukkende produceret af forstærkeren og ingen dybe frekvenser? Det skuffer i hvertfald mig.....Det kan selvfølgelig være et mandagsprodukt...men det er jeg faktisk ikke engang sikker på det er......
Min klare anbefaling er i hvertfald, at denne forstærker mildest talt er et skuffende og elendigt produkt, som sagtens kunne overgåes af lumatron og deslige....
/Beat
|
|
|
Måske kunne det være på sin plads, at du kom med et 'update' vedr. forstærkeren..? Hvordan gik det hos forhandleren for eksempel??? Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjen er jo helt klart en defekt. Mht lyden, har jeg også lagt ører til den, og selv om man ikke kan forvente alverden til de penge, så mener jeg også den er under lavmålet. Svag bas og irriterende diskant. Det er en ommer
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det kunne være spændende at høre hvad hele denne historie er bundet ud i.
vi andre kan jo ikke rigtig hjælpe yderligere, før vi får en opdatering. 
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Træeren vokser ikke helt til himlen!!
Har lige haft den på et par diy højtaller med en følsomhed på ca. 92db..Som bor ude på landet. Der er lidt mer ro der ude.
Så er der noget hvidstøj på den, alt for meget!!! og det er ikke volum afhæing det er der hele tiden
Så nogen med hornhøjtaller vil kaste den ud meget hurtig.
|
| Til top |
|
| |