| Forfatter |
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at jeg her på mine "gamle" dage, har udviklet en aversion mod høje diskantlyde. Hvilket forstærker/højttaler setup ville i anbefale hvis målet var en blød, måske en smule mørk lyd, vel at mærke uden at give for for meget afkald på detaljerne. prislejet er -100.000 (gerne noget under). Jeg er nok mest stemt for en integreret forstærker. kilden vil fremdeles være en Linn DS-afspiller.
Jeg forestiller mig at Musical fidelity sammen med et sæt Sonus Faber højttalere ville være en god ide, men jeg har ikke hørt det spille sammen??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blød lyd hænger oftest ikke bare sammen med en afbøjning i diskanten, men også en slap bas og evt. mellemtone i min verden. Du kan kompensere ved evt. at vælge noget andet end SF, altså vælg en højttaler der fra start af er lidt mørk i toppen, således at du ikke er "tvunget" til at vælge en farvet eller slatten forstærker
De første to forstærkere der kommer til mig forstærkermæssigt er Crown DC300a der har den lidt mørk og lettere røragtige top, uden at give afkald på kontrollen i resten af området, og så Amplifons rør forstærkere, jeg har dog kun prøve mellemmodellen WT40, men de laver større modeller så vidt jeg husker.
Alternativet er at lave "de forbudte trin" og introducere en EQ i dit system, så kan du ændre det lige så tosset du vil, og kan købe relativt mere nautrale komponenter, og stadig få din drømmelyd. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonus fabere højtaler fra frem til stradivarious.
Men pas på du ikke får det omvendte problem iform af FOR bød og svambet lyd fordi det er nemlig meget nemt af få sonus fabere til at lyde sådan.
Musical fidility vil jeg gå en lang vej uden om til SF
Linn forstærker passer godt til både linn lydkilder og isærhed sonus faber højtalere.
Hvis ikke en linn forstærker så vil jeg ikke efter en berning zh 270 eller noget AYRE.
Med mine cremonaer med linn klimax forstærkere er lyden neutral/behaglig , aldrig skinger , (faktsik får combien fks violiner til at lyder fuldstændig som live uden af det bliver for overdetaljered eller for blødt) og åndsvagt dynamisk.
Kan ikke lide linn højtalere lige meget hvad det er for nogen jeg høre lyden er altid grå og kedlig analytisk med tendens til skingerhed. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
|
Det lyder til at jeg her på mine "gamle" dage, har udviklet en aversion mod høje diskantlyde. Hvilket forstærker/højttaler setup ville i anbefale hvis målet var en blød, måske en smule mørk lyd, vel at mærke uden at give for for meget afkald på detaljerne. prislejet er -100.000 (gerne noget under). Jeg er nok mest stemt for en integreret forstærker. kilden vil fremdeles være en Linn DS-afspiller.
Jeg forestiller mig at Musical fidelity sammen med et sæt Sonus Faber højttalere ville være en god ide, men jeg har ikke hørt det spille sammen??
|
|
|
Snakker vi ikke sådan en her:

Og en Dali Grand Coupé til __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt samme holdning som dig.
Iforhold til forstærkere af den type klang: har haft cayin og gryphon og først da jeg fik NAD S300 ramte jeg den lyd som du efterlyser.
Prøv ihvertfald at giv den et lyt.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
kimC skrev:
|
|
|
|
Snakker vi ikke sådan en her:

Og en Dali Grand Coupé til
|
|
|
Lyder som en perfekt kombo til det ønskede lydideal __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe en rør-amp.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meridian kunne være et bud, mørkt er det i hvert fald og synes ikke det giver afkald på detaljerne. Jeg har dog ikke hørt det nyeste meridian.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
| Jeg ville købe en rør-amp. |
|
|

Det har jeg gjort. bløøøøøddd lyd.
T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
aurumcantus Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio note er blødt og med rør, og i alle priser.
__________________ Mvh
Aurumcantus
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
KinC << Har vist taget samme "tur" som dig.....meget af det nye grej er IKKE så ørevenligt, selvom man da godt nok hører selv hvis en slår en SKxD .
Har rørPRE og transistoramp.....førstnævnte leverer den bløde lyd, og sidstnævnte den nødvendige strøm til et par krævende højttalere ....er MEGET tilfreds !
|
| Til top |
|
| |