| Forfatter |
|
Langgaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et velholdt eksemplar af denne udmærkede tuner, _men_ der er på selv de kraftigste stationer nogle meget skarpe og forvrængede "'s'er", det er tydeligst ved tale.
Der er monteret denne antenne:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=86235
Hvad kan der være galt? __________________ Venlig hilsen.
L. Langgaard.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
At du har fået fat i en lidt dårlig antenne. Du skal have en rigtig FM antenne med væsentlig bedre modtagelse.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Langgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Puha!, hvis den antenne er dårlig, så er tuneren _meget_ god, da jeg tager flere svenske kanaler støjfrit på den.
Jeg har dog fundet ud af hvad der giver de skarpe s'er, jeg skulle bare skrue ned for tunerens "følsomhed", den stod til at modtage svage stationer, derfor overstyrede den de kraftige.
Det har så vist sig at den taber de "preinstallerede" programmer, det er nok et backup batteri der er løbet tør for strøm, er der nogen der ved noget ang. dette? __________________ Venlig hilsen.
L. Langgaard.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja,tuneren går for at være en af de bedste der nogen sinde er lavet,så jeg giver ubetinget sund ret,smid en ordentlig antenne på alt andet ville være synd
|
| Til top |
|
| |
Langgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En ordentlig antenne er vel retningsbestemt, og så går jeg jo glip af alle "lokalradioerne", er det ikke rigtigt?
__________________ Venlig hilsen.
L. Langgaard.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg har hatt denne - typisk 80-talls japanerlyd med undertrykt mellomtone, derfor fremhevet diskant. Meget gode tuner-egenskaper, men lyden derimot .....

__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
Langgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist også andre end mig der syntes at den også lyder godt:-)
Den skal selvfølgelig passe til resten af "kæden"! __________________ Venlig hilsen.
L. Langgaard.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langgaard skrev:
|
Jeg har købt et velholdt eksemplar af denne udmærkede tuner, _men_ der er på selv de kraftigste stationer nogle meget skarpe og forvrængede "'s'er", det er tydeligst ved tale.
Hvad kan der være galt?
|
|
|
Tillykke, du har fået fuld fornøjelse af den moderne "up to date" sendekvalitet (eller mangel på samme) Det er faktisk meningen at du skal klappe i dine små hænder, du får nemlig hvad der er god latin i branchen. Den gode latin medfører også at studieværterne skal sutte på mikrofonen mens de øver sig i at fløjte de stemte z'er. Hvis tuneren ellers lever op til sit ry bør den også afsløre en hul tøndeagtig bund på studieværter af alle køn.
|
| Til top |
|
| |
J@zz Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg er 100% sikkert på at danske HighFidelity har lavet en antene- test før nogen år siden!
skriv til bladet vedr.dette.
mvh
Max
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
J@zz skrev:
|
Hej
jeg er 100% sikkert på at danske HighFidelity har lavet en antene- test før nogen år siden!
mvh
Max
|
|
|
For ca. 30 år siden, en artikel om antenneteori samt en om selvbyg/dimensionering af samme. En god 3-5 elements FM antenne fra Triax koster ikke mere end 3-400,- hvortil der skal lægges mast, beslag osv. så det kan vel gøres for en en tusse. Jo flere elementer jo højere forstærkning men allerede fra 7 elementer bliver vinklen så smal at der nok også skal investeres i en antennerotor.
Spørgsmålet er hvor meget man vil investere når sendekvaliteten er så ringe som den er, inklusive DR's såkaldte "seriøse kanaler"
En gammel analog (tidlig 70'er eller før) modtager koblet i mono gør det lettere at abstrahere fra den hårrejsende lydkvalitet
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langgaard skrev:
|
Hvad kan der være galt?
|
|
|
En enkeldipol, rund eller lige, er meget følsom for reflektioner. Bor du meget frit kan det måske slæbe af men den er ikke bedre end en gemen stueantenne bortset fra at du kan få den op i en mere fornuftig højde. 3 eller 5 elementer er minimum med mindre du bor klods op af din favoritsender.
|
| Til top |
|
| |
J@zz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
J@zz skrev:
|
Hej
mvh
Max
|
|
|
For ca. 30 år siden, en artikel om antenneteori samt en om selvbyg/dimensionering af samme. En god 3-5 elements FM antenne fra Triax koster ikke mere end 3-400,- hvortil der skal lægges mast, beslag osv. så det kan vel gøres for en en tusse. Jo flere elementer jo højere forstærkning men allerede fra 7 elementer bliver vinklen så smal at der nok også skal investeres i en antennerotor.
Spørgsmålet er hvor meget man vil investere når sendekvaliteten er så ringe som den er, inklusive DR's såkaldte "seriøse kanaler"
En gammel analog (tidlig 70'er eller før) modtager koblet i mono gør det lettere at abstrahere fra den hårrejsende lydkvalitet
|
|
|
Gider ikke bruge min tid på den slags indlæg...... heller se en god film!
|
| Til top |
|
| |
J@zz Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langgaard skrev:
|
Hej
En ordentlig antenne er vel retningsbestemt, og så går jeg jo glip af alle "lokalradioerne", er det ikke rigtigt?
|
|
|
Jeg har faktisk noteret ned hvilken to antenner som er værd at overveje :
Magnum Dynalab ST-2 (stavantenne)
Godar FM-1A (stue antenne)
Jeg mener bestemt at de er testet i HighFidelity og ...nej,ikke før ca.30år siden.
God fornøjelse med din Onkyo tuner.... har selv mk.II som er dog ikke sat til pt.
hilsen
Max
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langgaard skrev:
|
Hej
|
|
|
ikke hvis du investerer i en fjernbetjent antennerotor, heller ikke i FM universet er der gratis måltider. Men du har ret, jo bedre antennen er jo mere retningsbestemt er den også.
Alternativet er selvfølgelig kabelradio, den blæser jo heller ikke omkuld i stormvejr.
|
| Til top |
|
| |