| Forfatter |
|
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det lader ikke til der er nogen der kender så meget til denne cd-afspiller, men måske i kunne kommentere spec, da jeg ikke selv har særlig meget forstand på cd-afspillere.
|
Input Power |
220-240V Only (110v MAY NEED EXT POWER TRANSFORMER) |
|
|
| four 24 Bit Burr Brown PCM1704 DAC |
| PDM-200 96kHz HDCD Digital Filter, |
| Crystal CS8420 upsampler for 96kHz upsampling | |
|
|
| Four 6N3P (Compatible with WE 396A & 2C51) |
| Supported:CV2575, CV8247, CV4013, 5670 ,2C51, 396A, 6854, 6CC42,6H3П | |
|
|
| Philips CDM-1201 with Philips CD7 II servo circuitry | |
|
Compatible Disc |
HDCD, CD, CD-R, CD-RW |
|
|
| not specified ?estimated below 300 Ohm RCA for tube amp and headphone, |
|
|
Distortion |
<0.002% (1kHz) |
|
|
| 110dB (tube output 102db) | |
jeg må indrømme jeg har forelsket mig lidt i den, men jeg vil gerne lige hører jeres mening, den koster alligevel ca. 5.000-6.-000 kr
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
|
Ok det lader ikke til der er nogen der kender så meget til denne cd-afspiller, men måske i kunne kommentere spec, da jeg ikke selv har særlig meget forstand på cd-afspillere.
|
|
|
Du skal nok regne med at de fleste medlemmer på hifi-fora holder seg til den info de kan lese i seneste utgaver av de kjente etablerte hifi-blader og dess like (når det gjelder nye modeller). Og disse sverger igjen til tester av utstyr de får låne fra sine annonsører, dvs. garantert IKKE kina direkte-import. Så blir det en lille gruppe igjen som har lyst å utforske tingene på egen hånd. Selv har jeg funnet at det meste man kan lese i den tradisjonelle hifi-pressen om god lyd absolutt IKKE stemmer med virkeligheten, man må prøve selv og kanskje utveksle informasjon.
Den CD-spilleren du nevner vil jeg tro er et godt kjøp, men jeg har jo ikke hørt den selv.
 __________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjell
Ja du har desværre nok ret i din betraktning, så jeg må nok bare kaste mig ud i det 
Jeg kender også lidt til Burr chippen som også sidder i min Toshiba hd dvd, og den er der super lyd i synes jeg, så helt galt kan det vel ikke være.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt en blandet landhandel, men dog mange der nævner at bassen ikke er i top, så det er der vel noget om. Jeg er vist også bare blevet lidt forelsket i dens lidt aparte look, ja jeg ved godt det ikke lige er det udgangspunkt man skal købe hifi udstyr efter 
Men ja jeg startede faktisk med at kigge på MHZS rør cd-afspillerne, da jeg også har hørt flere gode ting om dem, så det kunne godt være man bare skulle undersøge dem lidt nærmere.
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=90730
Hvis det er en pris den rent faktisk kan sælges for, kan du da vist i hvert fald aldrig nogensinde få problemer af at have købt den... Må tilstå at jeg selv er blevet lidt lun på den undervejs. Har heldigvis ikke noget at bruge den til lige nu, ellers er jeg bange for at den ville blive bestilt inden ret længe
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Husk forsendelse, ca. 4% import told samt 25% moms af hele dynen. Og så er der lige det med garantien, og eventuelle egne omkostninger til forsendelse hvis den skal retur for rep.
Jeg har selv handlet world wide, og prøvet både at være både heldig og uheldig så det er altid lidt af et sats. Shanlings produkter har dog generelt et rigtig godt ry. En af de mindre modeller vandt for et par år siden en test over diverse maskiner primært fra hjemlandet i det engelske blad HIFI World, og de er ellers noget af det mest konservative og patriotiske, så det siger ikke så lidt.
Go' fornøjelse
Thomas P
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den der er til salg i ksb er en "200" model som er noget dyrere i nypris. (11.000kr i nypris) i England.
Og ja man kan faktisk købe den ("100" SE modellen ) i England til 5500 kr. og fragt til 300 kr, så er man sikker på der ikke kommer told og moms på 
http://www.ornec.com/Shanling_T100SE_QQC100712C
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ornec har kontor i England, men jeg mener at produkterne bliver sendt fra Kina.
|
| Til top |
|
| |
dotcom Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver sendt fra Kina, så told og moms bliver du ikke fri for. Desuden bliver forsendelsen væsentlig højere en 300kr.
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nitten, her troede jeg lige jeg havde fundet den gyldne mellemvej til kina 
Ej spøj til side, i skal ha tak for jeres oplysninger, det var jeg ikke klar over. Men så kan jeg jo ligeså godt selv købe den i kina via ebay, hvilket kan gøres for 1100$ incl forsendelse, altså små 6000 dk kr.
|
| Til top |
|
| |
Kjell B. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

Selv ville jeg kanskje forsøkt å finne frem til en av disse to nye modeller:
Her foreligger det nok et tydelig slektskap til Jolida, som visstnok produseres hos Shuguang.
__________________ Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
|
| Til top |
|
| |