Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Skal jeg købe rega elicit og planet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrBundgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er blevet tilbudt en rega elicit forstærker og rega planet cd afspiller for en samlet pris af 4000kr.

Jeg har søgt på nettet men desværre ikk fundet så meget om modelerne, men har dog fundet lidt hvor jeg kan se at en del mener at elicit er en af de bedste forstærkere rega har lavet.

Men kunne godt tænke mig at vide lidt om forstærkeren og cd afspilleren hvis der er nogen der ved noget om disse.

og er 4000kr for meget for disse 2 ting da de jo er af lidt ældre dato? eller er det en god pris så jeg sagtens bare kan købe dem uden at være bange for at blive snydt?

Til top Vis KrBundgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrBundgaard

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 September 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hmm!

Jeg vil nu sige at 2000kr-2500kr er en rimlig pris.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Sendt: 16 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til et godt forum.

Elicit er en fantastisk forstærker. Jeg har selv lillebror Elex, som ligeledes spiller vældig fornuftigt. Du skal tænke på, at det er en ældre sag, men Regas produkter fra den tid var meget solidt bygget.

Jeg har ligeledes en original Rega Planet, som jeg stadig ikke har kunnet finde en tilfredsstillende afløser for. Denne kan dog fås brugt for omkring 1000 kr. i fornuftig stand. Du skal kigge efter, om den er hurtig til at læse cd´en (og det skal gå rigtig hurtigt!) samt om den har tendens til at hakke i numrene på let snavsede cd´er. Hvis den gør det, kan det være at den snart skal have skiftet laser, hvilket er en meget bekostelig affære i Planeten (ja, jeg har selv prøvet det!).

Smag og behag både indenfor lyd og design af apparaterne er selvfølgelig individuel, men hvis du spørger mig, vil du få en fantastisk lyd, hvis apparaterne er i orden.
Du skal dog spørge dig selv, om ikke en Elicit kan fås billigere end de 3000 kr. du reelt kommer til at give for den.

Håber du kan bruge det. Mvh.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

har haft rega planet,super spiller til prisen,

men synes dog den havde tendenser til at

larme under afspilning....vh

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 16 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Synes umiddelbart det lyder som en okay pris, 500-1000 kr ned og det er en "god" pris.. Har I, i øvrigt set at Rega lige har genoplivet Elicit navnet? Så ved jeg ikke lige om jeg bryder mig om udseendet

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 16 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

KrBundgaard skrev:

Hej.

Jeg er blevet tilbudt en rega elicit forstærker og rega planet cd afspiller for en samlet pris af 4000kr.

Jeg har søgt på nettet men desværre ikk fundet så meget om modelerne, men har dog fundet lidt hvor jeg kan se at en del mener at elicit er en af de bedste forstærkere rega har lavet.

Men kunne godt tænke mig at vide lidt om forstærkeren og cd afspilleren hvis der er nogen der ved noget om disse.

og er 4000kr for meget for disse 2 ting da de jo er af lidt ældre dato? eller er det en god pris så jeg sagtens bare kan købe dem uden at være bange for at blive snydt?

Gør dig selv den tjeneste og overvej, hvad du kan få af nyt til ca. 4000 kr. Det gælder især cd-afspillere.

Hos eks. hifiklubben kan du få forskellige Denon, Nad eller Cambridge cd/forstærker kombinationer til denne pris eller mindre. Og det kan sikkert også lade sig gøre hos tapeconnection eller andre.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Til 4000,- er det et røverkøb, alene forstærkeren er pengene værd.

Elicit var med 2 trafoer, 44.000uF pr. kanal, symetrisk opbygning og en MM/MC riaa der stadig er svær at slå. Dertil var omskiftningen mellem signalkilder lydmæssigt kompromisløs og dyrere at lave end en typisk NAD forstærker.

Planeten spiller temmeligt godt stadig og skal du skifte laseren, så regn med ca. 1000,-

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 16 September 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
KrBundgaard skrev:

Hej.

Gør dig selv den tjeneste og overvej, hvad du kan få af nyt til ca. 4000 kr. Det gælder især cd-afspillere.

Hos eks. hifiklubben kan du få forskellige Denon, Nad eller Cambridge cd/forstærker kombinationer til denne pris eller mindre. Og det kan sikkert også lade sig gøre hos tapeconnection eller andre.

Og jeg vil til hver en tid foretrække det brugte Rega-grej fremfor fx et Denon/NAD/Cambridge sæt til samme pris fra ny

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 17 September 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
sd2100 skrev:
KrBundgaard skrev:

Hej.

Og jeg vil til hver en tid foretrække det brugte Rega-grej fremfor fx et Denon/NAD/Cambridge sæt til samme pris fra ny

Og sådan er vi alle forskellige .

Hvis du er villig til at gå i en lidt anden retning, kunne nedenstående måske være en overvejelse vær  (ikke eksisterende WAF) .

http://www.dingz.no/php/art.php?id=786668

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Rega kan spille musik til forskel for konsummærker som Denon, Cabridge, Nad, Sony mv..du får dog ikke hifi effekter og boom bang disco...Jeg erkender dog At Cambridge har gode apparater til lav pris, men hvis man vil nyde musik så er de lidt sterile efter min smag.

Planet/Elicit/Ela vil være en fremragende kombination, hvor Planet måske er det svageste led..

En Elicit kan dog måske trænge til service (hvis muligt ?)

Alternativt vil en Naim forstærker være en god løsning hvis indenfor budget ?

Det er rigtig at mange Rega cd'er (ikke de nye) larmer lidt fra drevet..

Vigtigst er vel at høre, se før køb...

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Larmen fra drevet stammer fra den plasticpuck der er integreret i låget. Der findes forslag på modifikationer på nettet for at afhjælpe dette.

Mvh.
Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Interessant, har du nogle link eller erfaring med om modifikationerne hjælper ?
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:
Interessant, har du nogle link eller erfaring med om modifikationerne hjælper ?

Hej.
Overhovedet ikke. Men kan huske, at det drejede sig om, at man skulle have magneten af plasticdelen af pucken. Derefter kan øverste del (plasticdelen) af pucken tages af. Man skulle derefter være i stand til at skære den øverste del af plasticdelen af (den del der roterer når der spilles). Den ville herefter skulle limes på låget igen, uden den "stub" der går gennem låget og holder magneten. Jeg har ikke gidet forsøge, da man hver gang ville skulle lægge magneten på cd´en ligesom nogle af Sonys modeller.
Håber forklaringen kan gennemskues, nok lidt nemmere når man sidder og kigger på maskinen

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes