Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: B&W 685 + forstærker - men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredrikw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej HIFI4ALL.
Jeg har købt et sæt B&W DM685 højtalere, og leder efter en fornuftig forstærker. Jeg har ikke råd til at brænde 5000 af og leder efter noget omkring de 3000 kroner. Jeg er ikke HIFI-entuiast som andre på siden her, men musik er en stor passion og musikken kører mange timer dagligt.

Jeg flytter snart i lejlighed, og lyden kommer ikke til at være placeret i et stort rum, så særdeles høj volume bliver nok ikke nødvendigt, kan dog godt lide at fyre op til noget hip hop eller elektronisk musik (hører også blues/rock som John mayer mv.), men kan også godt lide at høre musikken forholdsvist lavt.

Har kigget på en NAD 320BEE, som bl.a. sælges på hifiklubben:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 325bee_forstaerker_grafit.htm

Jeg skal desuden også have nogle okay kabler til højtalerne, så hvis i kunne hjælpe der, ville det være fedt. Jeg aner intet om bi-wiring osv., men kan se at jeg har 4 udgange på mine højtalere.

Tak på forhånd
Til top Vis fredrikw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredrikw

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Denne måske:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/cambr idge_640a_v2_forstaerker_soelv.htm

Benjaminx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge en Nad til de B&W, Cambridge har bare ikke nok fat i højttalerne. 325 er en udmærket forstærker og efter min mening det bedste i den prisklasse. ALternativet er jo at se om du evt. kan finde en brugt i pæn stand til ca. samme pris af måske en Nadc372 eller den lidt ældre c370. Det er altså forstærkere der har kraft og overskud, og kan få nogle detaljer og dynamik frem selv om du ikke spiller vildt højt. Men tag dog ned i din lokale klub og hør Nad lyden på de lækre B&W.
Til top Vis Benjaminx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjaminx

fredrikw
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

tak for svaret og har faktisk hørt det setup som jeg selv har overvejet, men synes bare stadig det svært at bedømme på et par minutter hvor man står i sådan en butik, det noet andet når man lgiger hjemme i sengen og bare lader musikken strømme
Til top Vis fredrikw's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredrikw

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

fredrikw skrev:
tak for svaret og har faktisk hørt det setup som jeg selv har overvejet, men synes bare stadig det svært at bedømme på et par minutter hvor man står i sådan en butik, det noet andet når man lgiger hjemme i sengen og bare lader musikken strømme

Du har ret i, at det kan være svært at bedømme på kort tid i butikken, og lyden afhænger jo også meget at lokalet det spiller i. Så hvis jeg var dig ville jeg spørge pænt i HFK om du kan låne forstærkeren med hjem.

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes