Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg startede mit bekendtskab med den mere seriøse HIFI-verden med en Nad C372 integreret forstærker. Der blev dog hurtigt investeret i nogle separate effektforstærkere, men min Nad 372’er er blevet brugt som forforstærker hele vejen igennem. Nu har den dog snart stået i et års tid hvor kun forforstærkerdelen er blevet brugt, hvorfor jeg går med lidt planer om at købe en decideret forforstærker i stedet. Nad’en virker sådan set fint, men det kunne være man kunne få noget nyt spændende grej.

En stor del af den glæde jeg haft ved HIFI er muligheden for hele tiden at teste nyt udstyr, teste forskellige opsætninger osv. Jeg er derfor på udkig efter en forforstærker der tilbyder lidt mere end bare et input, potmeter og output. Jeg vil meget gerne have mulighed for at kunne lege med bi-amping, tilslutte subwoofer (separat delefilter er fint, men kræver igen et ekstra output) osv.

Jeg ville derfor høre hvad I har af forslag til en spændende forforstærker. Helst rimelig neutral og ikke rør-grej. Jeg vil ikke sætte noget direkte prisleje, men havde håbet at kunne få noget rimeligt for et par tusinde  - og gerne brugt.

Jeg skriver lige hvilket grej jeg pt. Bruger, men jeg udskifter rimelig ofte.

Lydkilde: Computer -> separat DAC -> forforstærker

Effekt-klodser: IcePower 500A, IcePower 500ASP, LC-audio Zappulse.

Højttalere: Dali grand

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke de store erfaringer med forforstærkere forstået på den måde, at jeg ikke har haft særligt mange indenfor hjemmets fire vægge.

Jeg har pt. en Bryston BP25, og den er jeg virkelig tilfreds med. Den har mulighed for tilslutning af 3 forstærkere og pænt mange indgange - heraf 2 balancerede.

Den er godt bygget og lyden, ja den er bare lige i skabet. Den gør nemlig ikke det store væsen af sig.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56711089

Den skulle være god. Har dog ikke selv prøvet den!

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Bryston BP25'eren ser rigtig lækker ud - vil forsøge at holde lidt øje med hvad der lige dukker op, men prisen er nok lige på kanten af hvad jeg vil give. Men hvis der dukker e godt tilbud op ser den rigtig interessant ud - rigtig gode muligheder for flere forstærkere osv

"Two Channel" - helt sikkert en lækker forforstærker, men den ligger desværre noget over mit prisleje

- jeg er i øvrigt også frisk på selv at skulle frem med loddekolben hvis det giver nogle flere muligheder for opgradering, eller evt. noget saml-selv!
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaringer med Behringer DCX2496?

Lydkvaliteten er nok ikke helt kanon, men Behringer skulle alligevel være rimelig god i forhold til prisen.
http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes