Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 02:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Problemer med RGB-signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hey! Jeg har ikke brugt RGB-signalet før, så ved ikke om det er et klassisk problem jeg har, men når jeg tilslutter mit tv til min DVD-afspiller, bliver billedet lilla! Any ideas? (Jeg har prøvet at bruge et andet kabel til det grønne signal med samme resultat)

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på det ikke er component du snakker om ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ja sorry det er component!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Ikke noget at undskylde for

Jeg ville nok prøve at skifte hele kablet til at starte med. Derefter ville jeg udelukke henholdsvis tv og dvd som fejlkilde ved at teste det med andre produkter.

Det lyder dog som en kabel fejl. Men det kan jo også sagtens være en løs forbindelse i dvd eller tv. Eller at en af delene er helt defekte 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Har prøvet med andre kabler nu med samme resultat. Desværre har jeg ikke engang nogen mulighed for at fejlfinde nu og her. Der er ikke mere i det, end at man skal sætte Blå til blå, rød til rød og grøn til grøn med RCA-stik vel?

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu rodet lidt med det, og fundet ud af, at der ikke sker noget når jeg tager kablet ud af det røde stik. Det har ingen betydning, medens de andre 2 stik i høj grad ændrer på billedet!

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Har prøvet med andre kabler nu med samme resultat. Desværre har jeg ikke engang nogen mulighed for at fejlfinde nu og her. Der er ikke mere i det, end at man skal sætte Blå til blå, rød til rød og grøn til grøn med RCA-stik vel?

Altså i princippet bør det jo være et rigtigt component kabel du bruger. Men i de fleste tilfælde vil det virke fint med et hvilken som helst kabel næsten.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Jeg har nu rodet lidt med det, og fundet ud af, at der ikke sker noget når jeg tager kablet ud af det røde stik. Det har ingen betydning, medens de andre 2 stik i høj grad ændrer på billedet!

Dobbelt-tjek at din DVD er indstillet til at sende ud i Component og at dit TV er indstillet til at modtage et Component signal.
Det sker nemlig ikke altid bare af sig selv, og ofte deles DA konverterne i DVD afspilleren ud til både S-video og Component, så derfor er det vigtigt at det står rigtigt.

Hvis fejlen stadig er der...så er der en afbrydelse i den røde signalvej.
Enten i kabel, i DVD eller i TV.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

BjarkeHedegaard skrev:

Dobbelt-tjek at din DVD er indstillet til at sende ud i Component og at dit TV er indstillet til at modtage et Component signal.
Det sker nemlig ikke altid bare af sig selv, og ofte deles DA konverterne i DVD afspilleren ud til både S-video og Component, så derfor er det vigtigt at det står rigtigt.

Hvis fejlen stadig er der...så er der en afbrydelse i den røde signalvej.
Enten i kabel, i DVD eller i TV.

Det vil jeg se lidt på når jeg kommer hjem. Har ikke tjekket så meget på min DVD-afspilelr endnu, så kan være dér problemet ligger.

jtofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

har du evt. tjekket om du er kommet til at sætte den røde i lyd indgangen i stedet for, enten på fjernsynet eller dvden. Er selv kommet til at gøre det et par gange

Til top Vis jtofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jtofte

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Ja det har jeg tjekket. Jeg har også prøvet at sætte det forkert i med vilje efterfølgende resulterende i et permanent dårligere billede. Det kan vel ikke skade?

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Sådan! Nrik, du er for cool!  Det var indstilling på DVD-afspilleren der var gal, den stod til s-video i stedet for component! Sært der alligevel var billede ellers?

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Sådan! Nrik, du er for cool!  Det var indstilling på DVD-afspilleren der var gal, den stod til s-video i stedet for component! Sært der alligevel var billede ellers?

Tak tak.
Som sagt så deler de internt de samme D/A konvertere.
Så derfor fik du stadig billede, men med 'syrede' farver.

God fornøjelse med film kigning.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes