Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey! Jeg har ikke brugt RGB-signalet før, så ved ikke om det er et klassisk problem jeg har, men når jeg tilslutter mit tv til min DVD-afspiller, bliver billedet lilla! Any ideas? (Jeg har prøvet at bruge et andet kabel til det grønne signal med samme resultat)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det ikke er component du snakker om ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sorry det er component!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke noget at undskylde for  Jeg ville nok prøve at skifte hele kablet til at starte med. Derefter ville jeg udelukke henholdsvis tv og dvd som fejlkilde ved at teste det med andre produkter. Det lyder dog som en kabel fejl. Men det kan jo også sagtens være en løs forbindelse i dvd eller tv. Eller at en af delene er helt defekte
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet med andre kabler nu med samme resultat. Desværre har jeg ikke engang nogen mulighed for at fejlfinde nu og her. Der er ikke mere i det, end at man skal sætte Blå til blå, rød til rød og grøn til grøn med RCA-stik vel?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu rodet lidt med det, og fundet ud af, at der ikke sker noget når jeg tager kablet ud af det røde stik. Det har ingen betydning, medens de andre 2 stik i høj grad ændrer på billedet!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Har prøvet med andre kabler nu med samme resultat. Desværre har jeg ikke engang nogen mulighed for at fejlfinde nu og her. Der er ikke mere i det, end at man skal sætte Blå til blå, rød til rød og grøn til grøn med RCA-stik vel? |
|
|
Altså i princippet bør det jo være et rigtigt component kabel du bruger. Men i de fleste tilfælde vil det virke fint med et hvilken som helst kabel næsten. __________________ MonoTovarisj
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Jeg har nu rodet lidt med det, og fundet ud af, at der ikke sker noget når jeg tager kablet ud af det røde stik. Det har ingen betydning, medens de andre 2 stik i høj grad ændrer på billedet! |
|
|
Dobbelt-tjek at din DVD er indstillet til at sende ud i Component og at dit TV er indstillet til at modtage et Component signal. Det sker nemlig ikke altid bare af sig selv, og ofte deles DA konverterne i DVD afspilleren ud til både S-video og Component, så derfor er det vigtigt at det står rigtigt.
Hvis fejlen stadig er der...så er der en afbrydelse i den røde signalvej. Enten i kabel, i DVD eller i TV.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jeg har nu rodet lidt med det, og fundet ud af, at der ikke sker noget når jeg tager kablet ud af det røde stik. Det har ingen betydning, medens de andre 2 stik i høj grad ændrer på billedet! |
|
|
Dobbelt-tjek at din DVD er indstillet til at sende ud i Component og at dit TV er indstillet til at modtage et Component signal. Det sker nemlig ikke altid bare af sig selv, og ofte deles DA konverterne i DVD afspilleren ud til både S-video og Component, så derfor er det vigtigt at det står rigtigt.
Hvis fejlen stadig er der...så er der en afbrydelse i den røde signalvej. Enten i kabel, i DVD eller i TV.
|
|
|
Det vil jeg se lidt på når jeg kommer hjem. Har ikke tjekket så meget på min DVD-afspilelr endnu, så kan være dér problemet ligger. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
jtofte Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du evt. tjekket om du er kommet til at sætte den røde i lyd indgangen i stedet for, enten på fjernsynet eller dvden. Er selv kommet til at gøre det et par gange 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det har jeg tjekket. Jeg har også prøvet at sætte det forkert i med vilje efterfølgende resulterende i et permanent dårligere billede. Det kan vel ikke skade?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan! Nrik, du er for cool!  Det var indstilling på DVD-afspilleren der var gal, den stod til s-video i stedet for component! Sært der alligevel var billede ellers? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Sådan! Nrik, du er for cool! Det var indstilling på DVD-afspilleren der var gal, den stod til s-video i stedet for component! Sært der alligevel var billede ellers? |
|
|
Tak tak. Som sagt så deler de internt de samme D/A konvertere. Så derfor fik du stadig billede, men med 'syrede' farver.
God fornøjelse med film kigning.
|
Til top |
|
|