Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker jagt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 11 November 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg søger bud på nogle brugte forstærkere jeg bør lytte på.

Jeg har lige lyttet på cayin 252b og naim nait 5i, det er lydmæssigt meget sådan noget jeg søger og det er muligt at jeg ender op med en af de to.

Lydmæssigt skal de have en meget stram og kontant bas, samt spille meget dynamisk.

Havde i øvrigt en meget god oplevelse sidst jeg var ude at lytte. Jeg kunne overhovedet ikke placere højttalerne med lukkede øjne. Anede simpelthen ikke hvor de stod, det var nærmest som om at lyden var 3 dimensionel(min bedste forklaring). Det her anlæg lå dog langt over mit budget, så hvis nogen har oplevet dette, så vil jeg meget gerne høre på hvilke højttalere, cd afspiller og forstærker de har oplevet det med. Gerne til en pris på under 10.000 kr. pr. del og gerne brugt.

Håber på en masse bud, så jeg kan komme ud at lytte på noget forskelligt og fortsætte min jagt.

Med venlig hilsen Søren.

Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 November 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hvad skal den spille sammen med?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 November 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil foreslå en Audia Flight Two. F.eks. denne brugte til 7999,-

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=98314

eller hvis det lige skal være en tand bedre, denne Flight One. Den ryger dog over budgettet, men man får meget ekstra vellyd for de sidste 6000 kr:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=98115

De ht jeg har været mest imponeret over i den prisklasse er helt klart Acoustic Force Amor. ScanSpeak Revolator enheder. Godt stereo perspektiv. Fantastisk god detalje i diskant og melemtone. Og en meget fast bas. Det er klart at en så lille ht ikke har en jordskælvs dyb bas, men jeg synes den gør det overraskende godt. Nypris 11k for et sæt!

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1

en passende cd spiller til de nævnte forstærkere må jo være Audia Flight CD TWO. Den ryger over budgettet, men kan evt. erhverves brugt indenfor budgettet...

http://www.vassagohifi.com/products//audia/audia_flight_cd_t wo.html

Men husk at der skal gode kabler til ordentlig hifi, hvis du vil have seriøst "hul igennem", et stort lydbillede med et godt stereo perspektiv og dynamik i høj klasse. I den prisklasse anlæg vi snakker om her, mener  jeg ikke at det vil være "uforsvarligt" at smide 10.000 til kabler også. Men dette er nærmest en religion. Der er SÅ mange forskellige meninger - og alle har ret - ud fra deres ører og erfaringer...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

søren1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ja altså lige nu har jeg et sæt jamo d430, som er en lille stander højttaler. Har ladet mig fortælle at det var hensigten at den var afløser til deres concert 8. Jeg spiller cd på en sony dvp-s7700, det er nok ikke helt optimalt og derfor søger jeg også nogle forslag herinde på hvad jeg bør tage rundt og lytte på.

Min nuværende forstærker er en gammel Mission cyrus 2.

Tror at jeg vil starte med at booke en lytning på de der Acoustic Force Amor.

Tak for Jeres indlæg, men smid bare nogle flere så jeg kan blive noget erfaring rigere og komme tættere på en bedre lyd.

Til top Vis søren1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren1977

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes