| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
jeg er nysgerrig på hvordan kombinationen vienna + Musical Fidelity performer?
Erfaringer eftersøges? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et år eller to siden hørte jeg Vienna Beethoven Concert Grand på et sæt Musical Fidelity A-5.5 Forstærker og cd-spiller nede i TC.
Det er altid svært at beskrive lyd. Jeg har hørt en del anlæg i TC´s demorum efterhånden så kender rummet nogenlunde.
Der var rigtig godt styr på bunden. Ikke det der lignede bulder på trods af rummets lille størrelse. Rigtig flot. Mellemtonen var klar, men en tand for varm i klangen for mig. Det er så nok mere højttalernes skyld end MF. Diskanten husker jeg som virkelig velopløst.
Det skal så opså siges at jeg hørte dls r55 på samme MF sæt. Det spillede bedre og mere sammenhængende __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du nu have Vienna igen?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var det nu vi snakkede om over kaffen ?
Dit setup som det tager sig ud nu er perfekt til din stue. Du har en monitor som spiller virkelig flot sammen med MF så lad nu være med at tænke i de baner.
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Dit setup som det tager sig ud nu er perfekt til din stue. Du har en monitor som spiller virkelig flot sammen med MF så lad nu være med at tænke i de baner.
|
|
|
Skal ikke have nyt, men er stadig nysgerrig på erfaringer. __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Skal du nu have Vienna igen?  |
|
|
nej ikke lige foreløbig, da jeg har indtryk af at Vienna + MF bliver alt for varmt...
Derfor spørgsmålet __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Skal ikke have nyt, men er stadig nysgerrig på erfaringer. |
|
|
Ja, men det kan være farlig at lege med tanken, på et tidspunkt bliver det noget man skal ha prøvet af, for at få fred i øverste etage. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
Skal ikke have nyt, men er stadig nysgerrig på erfaringer.
|
|
|
Ja, men det kan være farlig at lege med tanken, på et tidspunkt bliver det noget man skal ha prøvet af, for at få fred i øverste etage. |
|
|
hehe, det kan være at du skal tage dine VCG med en tur forbi __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en MF A5 en kort periode, da jeg også havde mine BBG'er. Det spillede fint sammen, ingen problemer der. BBG'erne nyder godt af MF's mange kræfter, men synes at f.eks. Audia eller Densen er et bedre match, rent lydfilosofi-mæssigt. Ikke at MF + VA lød dårligt på nogen måde, men der var bare flere ting som faldt bedre i hak, med de to andre nævnte kombinationer.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ja, men det kan være farlig at lege med tanken, på et tidspunkt bliver det noget man skal ha prøvet af, for at få fred i øverste etage. |
|
|
hehe, det kan være at du skal tage dine VCG med en tur forbi |
|
|
Så tror jeg det er nemmer hvis du tager din MF med hen til mig, de VA er så tunge og uhandy, jensen kommer også på tirsdag med en pass int-150 til mig, et glimerende eksempel på at det kan være farlig at leje med tanken. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hehe, det kan være at du skal tage dine VCG med en tur forbi
|
|
|
Så tror jeg det er nemmer hvis du tager din MF med hen til mig, de VA er så tunge og uhandy, jensen kommer også på tirsdag med en pass int-150 til mig, et glimerende eksempel på at det kan være farlig at leje med tanken. |
|
|
¨
tillykke med din lille ny, effektblokken as samme slags lyder rigtig godt __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
Music4life skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hehe, det kan være at du skal tage dine VCG med en tur forbi
|
|
|
Så tror jeg det er nemmer hvis du tager din MF med hen til mig, de VA er så tunge og uhandy, jensen kommer også på tirsdag med en pass int-150 til mig, et glimerende eksempel på at det kan være farlig at leje med tanken. |
|
|
¨
tillykke med din lille ny, effektblokken as samme slags lyder rigtig godt |
|
|
takker, har også store forventninger til den. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt glæde dig. INT'eren sparker røv på mine BCG. Sad så sent som iaftes og lyttede en masse musik og havde et par gange vol på max hvor det bare spillede så jeg selv sad og smågrinte "hvor vildt". Den har så meget power og kontrol  . Har selv også haft en Flight ONE, spiller kanont, men har ikke så meget power og kontrol som INT'en.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Du kan godt glæde dig. INT'eren sparker røv på mine BCG. Sad så sent som iaftes og lyttede en masse musik og havde et par gange vol på max hvor det bare spillede så jeg selv sad og smågrinte "hvor vildt". Den har så meget power og kontrol . Har selv også haft en Flight ONE, spiller kanont, men har ikke så meget power og kontrol som INT'en.
|
|
|
Det er også en af grundene til at jeg skifter, har oplevet 5-6 gange at audia'en lukker ned og skriver "unit protection" i displayet, har snakke med jensen om det, han maner den render tør for strøm når det skal gå vildt for sig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |