Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rør til rock musik/"mode musik" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hey gutter...

Har hørt musik i nogen år efterhånden og har fat nogle store højt! spillene skrumler, af nogle højtaller. Og nu synes jeg tiden er kommet til at jeg vil prøve noget beder.

Så er så små ved at starte et projekt op der hedder 2 horn kasser med en 8" fuldtoneenhed i vær. dem jeg har kigget på til dette hedder Fostex FE206E, er det en i har gode efaringer med.? og kan den bruges til min slags musik rock, nyt rock (faktisk alt sådan noget de spiller på P3) er der en der er bare til det i samme prisklasse ca.

Det næste er en rørforstærker, det synes jeg er tid til at jeg skal prøve, og har hørt at det skulle være rigtig godt med nogle horn kasser.
Det skal siges at jeg stadig er i lære og ikke har så mange penge at gøre med, men hvad kan i anbefale?
Har selv kigget lidt på denne her fra kina af, men den ikke noget om kina og rør, og om de overhovede kan lave noget ordenligt. link: http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341253.htm
Pris klasse skal helst ikke over de 5K men der omkring plus-minus

Håber i kan guide mig lidt her, her en far der har arbjede med lyd hele livet som der også kan hjælpe mig en del. Men vil gerne høre noget fra jer her inde.

Mvh Benjamin R

Til top Vis Rot_POWER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rot_POWER

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=98912

køb heller denne her,

Tak for link men for jeg jo ikke så meget ud af.. "køb den" hvorfor? nogen efaring med den..?

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 15 November 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Du skal kjøpe Music Angel KT88 forsterker, en kjempesuksess i Norge. Den oppgraderes kontinuerlig, er utrolig billig, stor og komplisert med mange individuelle strømforsyninger til alle rørene, og har mottatt mange sure kommentarer fra hifi-selgere og DIY-amatører, som ikke liker at den er bedre og billigere enn DIY. Super til rock/rytmer, men klarer også klassisk musikk. Den er som eneste forsterker på markedet (mulig unntak: Audio Note har noe av det samme) oppbygget med delvis vintage type komponenter, slik som de riktige rørforsterkere i 1960.

Se her:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

http://avforum.no/forum/guider-audio/68549-guide-rorforsterk er-forste-gang.html#post882488

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 November 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber en kina forstærker ved du ikke hvad du får - måske lyder den godt, måske gør den ikke - men du får Zero ved et evt gensalg.

- Rogue forstærkeren er fra et relativt nyt mærke der er fremstillet i USA, men som er relativt anerkendt, og som spiller med en god pondus og dynamik, og som sikrer dig en vis værdi ved et gensalg.

- Ellers kan du søge efter en Lectron JH 50, som var / er en fransk rør effektforstærker på 2 x 50 watt af de meget solide og en helt enestående musikalsk og engagerende lyd. Desuden er den meget meget flot. den kostede kr.17.995,- fra ny hos klubben og koster imellem 6000 - 8000 brugt idag.

Husk at rør er meget spændende,men det kræver lidt mere engagement fra brugeren. Det er lidt som at købe en Alfa eller Jaguar, det er sjovt,men man skal passe lidt mere på dem end en Toyota.

- Glem Kina forstærkerne - det er for meget guld og glitter - det er lidt som en flue der bliver tiltrukket af den blå lampe, det er flot men man skal passe på...ellers kommer man i stødet...( økonomisk hvis man er homo sapiens, lidt død hvis man er en Achanthiptera rohrelliformis.)

Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 November 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Et merkelig svar, ihvertfall hvis man tenker på vår kjære Music Angel. Disse har et nøkternt ytre i motsetning til mye annet skinnende kina-high end. Det strålende med Music Angel er den interne konstruksjon, hvor tingene er utført med omfattende store løsninger uten å spare.

I Norge er det svært få brukte Music Angel til salgs, og de få selges til nærmest samme pris som nypris HongKong, da kunden får fordelen av å prøve den først, samt at nærhet til selger er en slags garanti.

Som linkene i Norge viser, er det så å si bare fornøyde kunder til denne serie forsterkere.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 16 November 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:
Det strålende med Music Angel er den interne konstruksjon, hvor tingene er utført med omfattende store løsninger uten å spare.

Kære Kjell B. skulle der ikke stå "Branchemedlem" under dit navn .

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 16 November 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

SÅ vidt jeg kan regne ud vil en sådan forstærker med KT 88 rør koste rundt regnet 5.000 i Danske kroner når der er kommet EU told og 25% moms på. De andre modeller med 845  / 211 er jo ikke interessant for en fyr der skal starte med sin første rørforstærker. De er dels meget anderledes og dels skal han påregne en stor økonomisk udgift til rør. Det bedste han kan få er en forstærker med EL 34 el. KT 88 rør da de har den rigtige lyd til rockmusik. Desuden er prisen på EL 34 rør kontra 211 / 845 enorm.

Så er det desuden prisen på en Kina forstærker og en Europæisk / Japansk / Amerikansk ved gensalg. Hvis han investerer i Rogue forstærkeren får han mulighed for at holde sine penge hjemme ved gensalg. Gamle produkter som Dynaco mk. III kostede omkring 3000,- brugt midt i `90erne i DK og idag lægger et sådant sæt på 5.000,- jeg mener derfor det er en langt mere sikker investering.

Jeg vil da gerne indrømme at jeg ikke er til Kina grej, da jeg synes de mangler den karisma som amerikanske og europæiske produkter har. I Lectron`s tilfælde har man kunne følge Jean Hiraga igennem mange mange år, både som anerkendt skribent for La Nouvelle revue du son, han er et meget spændende bindeled imellem japanske og europæiske hifientuasiaster og producenter, og sidst men ikke mindst forfatter til bogen om rørforstærkere. ( Som sikkert stadig kan købes igennem High Fidelity...( skjult reklame).

Ny til rør ? Gå den sikre vej og køb et anerkendt produkt med EL 34 el. KT 88 rør. Investeringen er måske nok lidt dyrere ved selve købet, men tabet ved gensalg er minimalt.

Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

SÅ vidt jeg kan regne ud vil en sådan forstærker med KT 88 rør koste rundt regnet 5.000 i Danske kroner når der er kommet EU told og 25% moms på. De andre modeller med 845  / 211 er jo ikke interessant for en fyr der skal starte med sin første rørforstærker. De er dels meget anderledes og dels skal han påregne en stor økonomisk udgift til rør. Det bedste han kan få er en forstærker med EL 34 el. KT 88 rør da de har den rigtige lyd til rockmusik. Desuden er prisen på EL 34 rør kontra 211 / 845 enorm.

Så er det desuden prisen på en Kina forstærker og en Europæisk / Japansk / Amerikansk ved gensalg. Hvis han investerer i Rogue forstærkeren får han mulighed for at holde sine penge hjemme ved gensalg. Gamle produkter som Dynaco mk. III kostede omkring 3000,- brugt midt i `90erne i DK og idag lægger et sådant sæt på 5.000,- jeg mener derfor det er en langt mere sikker investering.

Jeg vil da gerne indrømme at jeg ikke er til Kina grej, da jeg synes de mangler den karisma som amerikanske og europæiske produkter har. I Lectron`s tilfælde har man kunne følge Jean Hiraga igennem mange mange år, både som anerkendt skribent for La Nouvelle revue du son, han er et meget spændende bindeled imellem japanske og europæiske hifientuasiaster og producenter, og sidst men ikke mindst forfatter til bogen om rørforstærkere. ( Som sikkert stadig kan købes igennem High Fidelity...( skjult reklame).

Ny til rør ? Gå den sikre vej og køb et anerkendt produkt med EL 34 el. KT 88 rør. Investeringen er måske nok lidt dyrere ved selve købet, men tabet ved gensalg er minimalt.

Det lyder som en fornugtig løsning, og som må du ved hva du snakker om...
Men har du nogle efaringer med den enhed jeg på tænker at bruge.? er den all round ok eller hvad.
Kan du evt nævne et par mærke med ca pris brugt (rør-forstærker) som jeg skal kigge efter. ville være fedt med noget info billeder links.:D

Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

tak for jer andres svar også..:)

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 17 November 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Mín erfaring med fuldtone enheder begrænser sig kun Lowther i Hørning højttaleren Agathon og et sæt Goodmans Axoim80, så desværre kan jeg ikke udtale mig konkret om dine enheder.

mht rørforstærkere kender jeg nedenstående som alle er til at betale sig fra brugte:

Lectron JH 50   brugtpris ca 7-9000,-

50 watt effekttrin med EL 34 rør, ekstremt velspillende og meget flot

Synthesis Nimis brugt pris ca 4000,-

12 watt integreretforstærker med EL 84 rør, utrolig musikalsk og ekstrem flot. Italiensk når det er bedst. Samtidigt en utrolig solid konstruktion.

Esoteric EAR 509  brugtpriser ca 5-7000 / 2 stk

Monoeffektforstærkere med det specielle, men billige, 509 rør. meget effektfulde på 100 watt og masser af power ilyden omend de er grovkornede iforhold til de to ovennævnte

Audio Innovations S 500  brugtpris 2500 -3500

Integreret forstærker på 25 watt klasse A, EL 34 rør, lyder godt, men er desværre ikke verdens mest stabile konstruktion

Dynaco mk.III  brugtpriser ca 4500 -6000

Gl. rør monoblokke , godt med attack ilyden, gamle men er til at finde.

Dette er et par forslag. Til effektforstærkerne skal du selvfølgelig lægge prisen til en rimelig ok kontrolforstærker.

jeg kan sku ikke finde ud af at få uploaded billeder på denne side .... (!)....prøv at google forstærkerne og tryk billeder

Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Mín erfaring med fuldtone enheder begrænser sig kun Lowther i Hørning højttaleren Agathon og et sæt Goodmans Axoim80, så desværre kan jeg ikke udtale mig konkret om dine enheder.

mht rørforstærkere kender jeg nedenstående som alle er til at betale sig fra brugte:

Lectron JH 50   brugtpris ca 7-9000,-

50 watt effekttrin med EL 34 rør, ekstremt velspillende og meget flot

Synthesis Nimis brugt pris ca 4000,-

12 watt integreretforstærker med EL 84 rør, utrolig musikalsk og ekstrem flot. Italiensk når det er bedst. Samtidigt en utrolig solid konstruktion.

Esoteric EAR 509  brugtpriser ca 5-7000 / 2 stk

Monoeffektforstærkere med det specielle, men billige, 509 rør. meget effektfulde på 100 watt og masser af power ilyden omend de er grovkornede iforhold til de to ovennævnte

Audio Innovations S 500  brugtpris 2500 -3500

Integreret forstærker på 25 watt klasse A, EL 34 rør, lyder godt, men er desværre ikke verdens mest stabile konstruktion

Dynaco mk.III  brugtpriser ca 4500 -6000

Gl. rør monoblokke , godt med attack ilyden, gamle men er til at finde.

Dette er et par forslag. Til effektforstærkerne skal du selvfølgelig lægge prisen til en rimelig ok kontrolforstærker.

jeg kan sku ikke finde ud af at få uploaded billeder på denne side .... (!)....prøv at google forstærkerne og tryk billeder

Tak tak..:)
De der Lowther har jeg også hørt skulle være noget af det bedste men 1000 euro stykker har jeg ikke lige råd til..:(
"Integreret forstærker" er det når den er lavet med udgange til radio, cd osv. så der ikke behøves en kontrolforstærker?

Har du måske en god hjemme side til bugt hifi, eller er det måske bare den her og dba osv.?

Tak for hjælpen så vidt

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Sendt: 17 November 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

ja integreret er en sammenbygning af en kontrolforstærker der forstærker de svage signaler fra CD og pladespiller, har indgangsvælger+ volumen og af en effektforstærker der har til opgave at levere strøm til højttalerne.

Det er nemmest at gå efter en integreret forstærker som ny. Den behøves ikke at være dårligere af den grund.

Ja hifi4all + DBA er det bedste sted at kigge efter brugt hifi i Danmark

Rot_POWER
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

ja integreret er en sammenbygning af en kontrolforstærker der forstærker de svage signaler fra CD og pladespiller, har indgangsvælger+ volumen og af en effektforstærker der har til opgave at levere strøm til højttalerne.

Det er nemmest at gå efter en integreret forstærker som ny. Den behøves ikke at være dårligere af den grund.

Ja hifi4all + DBA er det bedste sted at kigge efter brugt hifi i Danmark

takker og bukker..
men vil lige have lavet mit højtaller projekt først som er det her: http://www.humblehomemadehifi.com/Solo206.html 
Mine skal bare males blank sorte.:D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes