Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Genstart - i hvilken retning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har levet godt og længe - knap 30 år vil jeg tro - med min Sanyo AU-317 meeen, nu synes jeg det er OK at den går på pension.

Men den lange tids tilfredshed har også gjort, at jeg ikke har beskæftiget mig med Hi-Fi lyd ud over det mest almindelige man kommer ud for, placering osv.

Jeg står for at skifte det meste (alt) ud - i etaper - og søger lidt inspiration til køb, i første omgang forstærker evt. stereoreceiver.

Surround siger mig ikke umiddelbart så meget, men har faktisk heller aldrig hørt det. Jeg er egentlig godt tilfreds med stereo og regner med at surround i samme kvalitet nok bliver et ekstra hop op i pris. Men ved ret begrænset om emnet.

Digital/Analog - ved hvad begreberne dækker, ellers intet!

Jeg tænker det er bedst at starte med forstærkerdelen før jeg går til højttaler trinnet og de øvrige ingredienser i et anlæg.

Mit udgangspunkt var oprindeligt mellem 6-8.000 for noget kvalitet der holder, men er villig til at gå lidt op, som det også fremgår af nedenstående.

Jeg føler mig bare lidt lost, smidt af toget kan man sige, mht til gode brands og tendenserne indenfor hi-fi, for der er jo nok sket en del siden jeg købte den nuværende.

Så jeg håber der er nogle entusiaster her på sitet som har nogle gode råd til hvilken sammensætning jeg bør satse på og hvilke mærker jeg ikke går galt i byen med. Meget gerne konkrete eksempler.

Min musiksmag er bred, så det må gerne være udgangspunktet.

Jeg er blevet anbefalet en Vincent SP 331 (ikke MK) og det ser for mig OK ud. Men er det et godt køb til ca. 9.000,- ?

Og da der kun er tale om en forstærker, så må jeg også have noget at tilslutte pladespiller, cd/dvd og radio.

Min gamle Sanyo har omstilling til pre-amp, så jeg formoder den kan bruges som forforstærker/tilslutning. Men kan jeg anvende den uden væsentligt kvalitetstab ?

Med andre ord, har jeg fat i noget af det rigtige ? Kan jeg få mere og godt for de samme penge ?

Håber der falder lidt guldkorn af!

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes