Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Denon poa 4400A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 03 December 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej folkens. jeg har dags dato købt B&W DM683 højttalere. og, har bestemt mig for denon 2809 snurrerundt. men vil gerne have rigeligt med effekt bag mine fronter, og i denon, sort.

jeg har et sæt POA4400A på hånden, to stk. til rimelige penge.

Men er disse effekter musikalske nok til mine højttalere?

og en til hver højttaler, burde da give effekt nok?

Andre som kender til disse effekttrin.

Vh Dan

benaol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

De skulle være stærke nok, men de ikke særlig vellydende men det er bare min mening.

Til top Vis benaol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benaol

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

De har rigeligt med kræfter. Om de så lyder godt, det er vidst en vurderingssmag. Har selv haft et sæt stående. Jeg kunne ikke finde på at stille dem tilbage igen, men de klarede det nu helt hæderligt i sin tid. Det er ved at være nogle gamle travere, nye lytter vil sikkert gøre underværker på dem.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

De lyder IKKE Godt. De er tynde og kedelige i lyden. Køb istedet en brugt Doxa
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hmmm...det er vel en smagssag ?

Synes nu en 4400A gør det væsentlig bedre end den gamle 4400. Blokken er lidt hidsig i toppen,men det kunne måske pynte på den lidt tamme top der er i DM683, så personligt synes du skulle prøve.....hvis altså prisen på blokkene afspejler alderen.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 December 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Tror 4400A monoblokkene er et af de forstærkersæt mange folk tager en forudindfattet mening af. Måske fordi det er Denon? Måske pga det tvivlsomme ry 4400 fik på deres knap så imponerende levetid?

Jeg tror jeg har set alle former for negative beskrivelser af dem som man næsten kan diske op med på forstærkere. Tynde og kedelige er langt fra den oplevelse jeg havde med dem i sin tid. Jeg kunne forestille mig at lyden fra et 10 år gammelt sæt der har skiftet hænder et par gange og bliver sat op med RCA kabler måske ville lyde lidt småforkølet. Får man dem frisket op med nye lytter - hvilket ikke er fandens dyrt på dem - så spiller de ganske hæderligt.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Dan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

hvad ville det koste at få skiftet disse omtalte lyttere, til nogen i super kvalitet. af en autoriseret mand?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Tror 4400A monoblokkene er et af de forstærkersæt mange folk tager en forudindfattet mening af. Måske fordi det er Denon? Måske pga det tvivlsomme ry 4400 fik på deres knap så imponerende levetid?

Jeg tror jeg har set alle former for negative beskrivelser af dem som man næsten kan diske op med på forstærkere. Tynde og kedelige er langt fra den oplevelse jeg havde med dem i sin tid. Jeg kunne forestille mig at lyden fra et 10 år gammelt sæt der har skiftet hænder et par gange og bliver sat op med RCA kabler måske ville lyde lidt småforkølet. Får man dem frisket op med nye lytter - hvilket ikke er fandens dyrt på dem - så spiller de ganske hæderligt.

Jeg har haft et sæt POA 4400a. Deres ry har meget lidt med virkeligheden at gøre. Rigelig effekt har de i hvertfald ikke. De er ikke kraftfulde nok til at have styr på højttalerne. Stereobilledet er nærmest ikke eksisterende.

Hvorfor ikke bare købe noget andet 10+ år gammelt der lyder godt uden at diverse kirugiske indgreb?
Kunne man få et sæt 4400're for 1000 kr, ville der måske være logik i det, men de koster gerne over det dobbelte.
Det er ikke værd at kaste penge efter dem.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Datidens helte indenfor forstærker (ikke rør) til rimelig pris var:

Nakamichi PA 5 og PA 7

Doxa 70 - har jeg selv, og er mega glad for.

Sugden.

Accuphase - var også gode

Visse luxman var også gode, især deres KL A. Andre Luxman var dårlige (som denne Denon 4400).

Andre ????

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Aldeles uenig.

En POA 4400A kan fint følge med når det kommer til en nogenlunde let dreven højttaler. Her yder den en fornuftig lyd nyprisen taget betragtning på tidspunktet. At nogle tror deres gamle grej er guld er det samme som når nogen tror et bestemt mærke er guds gave til mennesket (alá Onkyo, Pana diskussionerne herinde). Kan man rende over et veholdt sæt til en fornuftig pris så spring på.

Det du skal være opmærksom på er hvilken højttaler du kombinere blokkene med. Jeg havde i sin tid 4 sæt blokke (dog 6600A) med elektronisk filter på en JBL 250TI CC. Skrigeriet i toppen ændrede sig ikke før jeg fik en anden højttaler på. Det var altså ikke relateret til blokkene fra Denon, men titanium-dogmen fra Harman, som aldrig kommer i min nærhed igen. Det pyntede lidt med lidt filt omkring dogmen, men blokkene kunne fint performe da de senere fik selskab af diverse Dali / Audiovector kombinationer.

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Aldeles uenig.

En POA 4400A kan fint følge med når det kommer til en nogenlunde let dreven højttaler. Her yder den en fornuftig lyd nyprisen taget betragtning på tidspunktet. At nogle tror deres gamle grej er guld er det samme som når nogen tror et bestemt mærke er guds gave til mennesket (alá Onkyo, Pana diskussionerne herinde). Kan man rende over et veholdt sæt til en fornuftig pris så spring på.

Det du skal være opmærksom på er hvilken højttaler du kombinere blokkene med. Jeg havde i sin tid 4 sæt blokke (dog 6600A) med elektronisk filter på en JBL 250TI CC. Skrigeriet i toppen ændrede sig ikke før jeg fik en anden højttaler på. Det var altså ikke relateret til blokkene fra Denon, men titanium-dogmen fra Harman, som aldrig kommer i min nærhed igen. Det pyntede lidt med lidt filt omkring dogmen, men blokkene kunne fint performe da de senere fik selskab af diverse Dali / Audiovector kombinationer.

6600A - var også væsentlig bedre en 4400 - der var simpelthen mere musik i denne forstærker

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

4400A er indrømmet knap så musikalsk som 6600A, men jeg mener dog stadig at den har sin berettigelse, hvis prisen er rimelig.

Vi er dog enige på et punkt. Ingen af dem når Doxa'en og Naka PA7'eren til sokkeholderen.

Accuphaserne er blevet dårlige med tiden, men en ældre P300 er vellydende som få.

Sugden har jeg aldrig haft den store fidus til. Her kommer en Onkyo M588 højere på listen.

PS....for at holde os i emenet; Hvad har er prisen på de 4400A du har på hånden Dan ?

dennis nordjyll
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006
Sendt: 06 December 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Ulvin skrev:

Jeg har haft et sæt POA 4400a. Deres ry har meget lidt med virkeligheden at gøre. Rigelig effekt har de i hvertfald ikke. De er ikke kraftfulde nok til at have styr på højttalerne. Stereobilledet er nærmest ikke eksisterende.

Hvorfor ikke bare købe noget andet 10+ år gammelt der lyder godt uden at diverse kirugiske indgreb?
Kunne man få et sæt 4400're for 1000 kr, ville der måske være logik i det, men de koster gerne over det dobbelte.
Det er ikke værd at kaste penge efter dem.

/vilmann
Er der ikke tale om 2 monoblokke..... -GG-

SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
Til top Vis dennis nordjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennis nordjyll

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Aldeles uenig.

En POA 4400A kan fint følge med når det kommer til en nogenlunde let dreven højttaler.

Definér "nogenlunde let dreven" ?

Det er muligt POA 6600 var god. Problemet er, som jeg ser det, at POA-4400a har et helt ufortjent ry. Det er ikke en rigtig god forstærker, og har aldrig været det. Den er sikkert OK til at drive lidt snurrerundt, men helt ærligt...   Hvem gider have sådan et grimt monster stående ved foden af baghøjttaleren? Hvis der så var noget gods i den til at retfærdiggøre størrelsen.

Der må simpelt hen eksistere noget der er bedre til nogenlunde samme pris. Ellers står det da virkelig sløjt til.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Nu afhænger det af prisen. Jeg mener ikke den er de 4-5 kilo værd som mange ønsker i brugtpris. Her kommer en Naka PA 5 klart ind som nummer et i mine ører.

Nu er lyd jo en subjektiv ting, men som nævnt med en letdreven højttaler kan den gøre fornuftige ting. Med letdreven mener jeg ikke de mindste B&W konstruktioner. Noget JBL 4400 monitorer eller en ældre Dali, så går det aldeles fint.

Nu er det et par år siden jeg har hørt kombinationen, men et sæt JBL 4410 og et sæt 4400A klare sig fint sammen, ellers så kombinere den med et sæt Dali 15b og det spiller ganske fortrinligt.

Mange gør den fejl at kombinere det med en Denon forforstærker og her går det galt, da begge hælder til den lyse side, men på en Kenwood L1000C eller en Onkyo P388F, så er der musik for alle pengene.

Dan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jamen jeg har sådan set købt dem. hehe, og hørte dem på jbl ti5000 inden jeg købte dem, og for mig lød det nu som om der var rimelig kontrol over højttaleren, og der er da ingen tvivl om at de trækker mine B&W'ere bedre, end 1 stk nad 216thx gør. men nu er det jo os to monoblokke.

om de er grimme eller ej, det er vel en smags sag, og hvor vidt de er musikalske, det skal jeg ikke kunne sige, det kan da godt være de begrænser mine højttalere. skal jeg ikke kunne sige,

problemet ligger i, at jeg vil have noget i samme mærke, samme farve, som har snurrerundt, effekter, og blue-ray. og gik fra nad. da jeg ikke sys det er pænt, og så sys jeg at hvertfald disse to poa 4400A'ere lyder bedre på B&W, end nad gør. men igen, en smags sag.

Jeg måtte slippe 2800 for disse forstærkere, i absolut mint condition. en ejer før mig, haft dem fra ny, kvit og manual var med til dem. der er intet at komme efter visuelt, og min check liste over hvad jeg skulle lytte efter, og gøre osv. viste heller ingen fejl lyd

750es
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 December 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

hej synes stadig poa 2200 er bedder mvh lars

Til top Vis 750es's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 750es

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes