| Sendt: 04 December 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE har udviklet et nyt produkt, som der reklameres for i det seneste High Fidelity. Angiveligt vil en RIAA (head-amp delen) ved tænd og sluk sende en fejlstrøm til pickup'en, med potentiel risiko for at det kan ødelægge pickup'en.
Jeg må tilstå aldrig tidligere at have hørt om dette forhold, ej heller om pickup'er der er "gået i stykker" under sådanne omstændigheder.
Der skrives også "Tør du tilslutte din fine, dyre pick-up til en umålt phono/RIAA forstærker?". Uanset at jeg har gjort det mange gange, har jeg desuden også svært ved at forestille mig at en seriøs producent ikke sørger for at have sådan noget på plads, i hvert fald så det ikke udøver skade på en pickup. Har man en fin og dyr pickup har man sikkert også en fin og dyr RIAA, og eftersom de jo løbende afstester deres produkter, så ville de vel opdage det hvis deres produkt ødelægger en pickup.
Personligt synes jeg der sættes en art skræk-scenarie op så man næsten ikke tør andet end købe en RIAA Input Tester inden man køber en ny pickup og/eller RIAA 
Hvad er meningerne om sådan et apparatus? Har det en valid indsætningsmulighed hos den private forbruger? Er det Guds julegave til vinylfolket, eller blot endnu en måde at malke tilbehørsmarkedet?
|