| Forfatter |
|
Bonina Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig et par nye monoblokke til at drive mine fronthøjtalere (p.t. B&W 703 - evt. under opgradering til 803D). Jeg har idag et par bedagede Denon POA6600A, men - uden at fornærme nogen - kunne den løsning vist godt være bedre.
Jeg ser på henholdvis Classé CA-M400 eller en Marantz MA-9S1 (altså den "gamle" udgave). Begge koster lige omkring de 45.000 pr. stk. .
Hvad er holdningerne til disse to monoblokke ? - og er der andre i samme eller lavere prisniveau, jeg burde tjekke ?
Det er vigtigt, at de både har en phono-indgang (til pre-out fra min surround-forstærker) og en XLR (til min stereo-forforstærker), så jeg kan skifte mellem disse uden at køre surround-signalet gennem stereo-forforstærkeren
Målet med hele øvelsen er primært at styrke stereooplevelsen.
Bonina
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen mener jo at B&W sammen med Classé er "a match made in heaven".
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Nogen mener jo at B&W sammen med Classé er "a match made in heaven". |
|
|
Ja især folkene hos B&W og Classé... i 2001 blev Classé en del af B&W group.. så de er da ikke så dumme igen hvis de prøver at bilde kunderne ind at det er et match made in heaven hehe..
Det kan da iøvrigt godt være det er... men i den prisklasse kan der være RIGTIG mange ligesågode(måske bedre, måske billigere) alternativer.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| i den prisklasse kan der være RIGTIG mange ligesågode(måske bedre, måske billigere) alternativer. |
|
|

__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Sjoenne skrev:
| i den prisklasse kan der være RIGTIG mange ligesågode(måske bedre, måske billigere) alternativer. |
|
|

|
|
|
Ja måske lidt kryptisk hehe....
Det jeg mener er at når man er ude og shoppe efter forstærkergrej i 100k klassen.. så er det da stadig ikke ligegyldigt om det koster 90k... eller 120k... i min verden ihvertfald.
|
| Til top |
|
| |
Bonina Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for kommentarerne.
Nu er det ikke sådan, at de SKAL koste 45k stykket, men jeg synes, det er svært at finde en monoblok-løsning i en mindre prisklasse, der er ligeså kraftig og god - eller næsten - som de to løsninger jeg nævner, meeeeeen forslag er meget velkomne.
Faktisk så savner jeg gevaldigt en rigtig god blokløsning, der både lyder rigtigt godt (perspektiv, dynamik, transparens og "varme") og har tilstrækkeligt power i prisklassen 25k pr. stk.
Er der iøvrigt nogen af jer, der er stødt på gode brugte udgaver af de to nævnte blokke ?
Bonina
|
| Til top |
|
| |
MNY86 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bonina
Mht til Classé kunne et alternativ være at købe 2 stk. CA-2200. Hvis din forforstærker har balanceret pre-out kan man få lavet et kabel således at den kan brokobles. Så skulle den efter sigende være noget kraftigere end CAM-400 modellen.
Mvh MN
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte fornyligt et sæt monoblokke fra Electrocompagniet som havde 600w hver, de havde så meget overskud og gjorde noget ved de audiovector som jeg ikke havde hørt før  De ligger i dit prisleje og har effekt nok til at trække dine B&W`r (som jo er lidt tunge). Classe har aldrig været min kop the sammen med B&W, det bliver simpelthen alt for kedeligt og dødt i lyden  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tør snart ikke komme ind med et indlæg her i dette selskab...jeg søgte selv efter et par monoblokke for et par år siden....jeg hørte meget forskelligt... men valget faldt på et sæt brugte...(næsten nye vincent sp 991 plus) som med 9 mdr på bagen fik for 11000,- her på kbs de trækker et sæt jbl 250ti....og det gør de rigtig godt.
en anden mulighed var at købe to stereo blokke og køre bi-amp...primare a-32 er en rigtig god amp og koster kun 30000,-stk...har selv to af disse på et par maggi 3.6...super amp til prisen.
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg købe én af de store, brugte Krell effektblokke der er til salg her på sitet (FPB300 el. FPB600). De opfylder vist de krav til stereogengivelse som du stiller og samtidig sparer du en masse penge som du jo så passende kan sætte ind på 803D-opsparingen. (og nej, det er ikke mig der sælger Krell-blokkene (det kunne jeg sgu aldrig drømme om hvis jeg ejede én  ))
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg købe én af de store, brugte Krell effektblokke der er til salg her på sitet (FPB300 el. FPB600).
De opfylder vist de krav til stereogengivelse som du stiller og samtidig sparer du en masse penge som du jo så passende kan sætte ind på 803D-opsparingen.
(og nej, det er ikke mig der sælger Krell-blokkene (det kunne jeg sgu aldrig drømme om hvis jeg ejede én ))
|
|
|
Problemet er bare de er ved at være for gamle og det er ret dyrt at få dem rep herhjemme hvis nogle kan (som jeg ikke tror på).
Ser mage af dem nede ved min tyske ven til rep, de bliver alt for varme, og i min øre er der kun en man skal gå efter og det er FPB700C klart den bedste amp de har lavet jeg har hørt.
Også har B&W og krell aldrig passet sammen når det kommer til lyden, tro mere på classe MC spectral BAT Pass MBL.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| [QUOTE=Batman]
Nogen mener jo at B&W sammen med Classé er "a match made in heaven".
|
|
|
Ja især folkene hos B&W og Classé... i 2001 blev Classé en del af B&W group.. så de er da ikke så dumme igen hvis de prøver at bilde kunderne ind at det er et match made in heaven hehe.. Quote
Ja, måske. Anmelderen Kal Rubinson på "Stereophile" er nu af samme opfattelse. Men det kan selvfølgelig være at han har aktier i foretagendet.
|
| Til top |
|
| |