| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og Glædelig jul 
Skal have lidt rør på lager men har aldrig bestilt rør før så her mit spørgsmål til rørfolket
Hvis man bestiller disse rør hvad bestiller man så ?
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1709 _SED-EL34---TT-XMatching.html
Er pris ved 1 stk = 2 stk parrede rør ? . D.v.s at jeg skal i bestilling skrive 2 stk for så at få 4 rør ialt eller er jeg helt forkert på den.?
Og iøvrigt skulle det være et Winged C rør. I Min Rouge Cronus sidder der et SED El34
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen som kan svare på dette simple spørgsmål __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er rimelig sikker på at prisen er per styk, men at det antal du bestiller så er indbyrdes matchede, dvs. bestiller du 3 stk. så leveres de matchede.
Jeg ville dog sende en forspørgsel direkte til leverandøren inden bestiling, mailadresses står under "Contact" fanen. __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
|
Hej
Jeg er rimelig sikker på at prisen er per styk, men at det antal du bestiller så er indbyrdes matchede, dvs. bestiller du 3 stk. så leveres de matchede.
Jeg ville dog sende en forspørgsel direkte til leverandøren inden bestiling, mailadresses står under "Contact" fanen.
|
|
|
Det må vi gøre
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hej og Glædelig jul 
Skal have lidt rør på lager men har aldrig bestilt rør før så her mit spørgsmål til rørfolket
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1709 _SED-EL34---TT-XMatching.html
Er pris ved 1 stk = 2 stk parrede rør ? . D.v.s at jeg skal i bestilling skrive 2 stk for så at få 4 rør ialt eller er jeg helt forkert på den.?
Og iøvrigt skulle det være et Winged C rør. I Min Rouge Cronus sidder der et SED El34
|
|
|
Hej Music4life
Det er per styk, hvis du bestiller mere end 1, er de altid matchede. Jeg mener at du kan stille bias individuelt på din Rogue?, og det er derfor ikke strengt nødvendigt med matchede rør - slet ikke når det er nye rør...
Glædelig hifi-jul...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svetlana laver fede rør, jeg har prøvet 6550'ere og KT88'ere, og er ikke blevet skuffet. Det er god kvalitet.
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve mig frem, og ville nok starte med Svetlana...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Music4life skrev:
|
Hej og Glædelig jul 
|
|
|
Hej Music4life
Det er per styk, hvis du bestiller mere end 1, er de altid matchede. Jeg mener at du kan stille bias individuelt på din Rogue?, og det er derfor ikke strengt nødvendigt med matchede rør - slet ikke når det er nye rør...
Glædelig hifi-jul...
|
|
|
Hej Medlem
Takker, også hvad jeg har sjusset mig frem til af information. Cronus har individuel justering så nej det er ikke nødvendigt med matchede rør. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du betaler ikke ekstra for at få dem matched,
jeg har gode erfaringer med både EH, og SED, min mening, er at hvis du har et anlæg som er til den varme side, bliver det for kedelig med SED, EH er suveræn til prisen, og jeg har aldrig haft problemer med EH EL 34.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
| Cronus har individuel justering så nej det er ikke nødvendigt med matchede rør. |
|
|
Men det er stadig en fordel. Et push-pull udgangstrin fungerer bedst hvis udgangsrørene er nogenlunde matchede. Og du kan risikere der er store forskelle, hvis du ikke bestiller matchede rør. At du så ikke altid kan være sikker på de matchede rør er ordentligt matchede er en anden sag  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Music4life skrev:
| Cronus har individuel justering så nej det er ikke nødvendigt med matchede rør. |
|
|
Men det er stadig en fordel. Et push-pull udgangstrin fungerer bedst hvis udgangsrørene er nogenlunde matchede. Og du kan risikere der er store forskelle, hvis du ikke bestiller matchede rør. At du så ikke altid kan være sikker på de matchede rør er ordentligt matchede er en anden sag 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Ikke forstået. Hvis man justerer bias til det samme på hvert rør, må det vel være fint?! Det har jeg da gjort med en del rør efterhånden, uden det fjerneste problem. Hverken med lyden, brum fra trafo, varme eller andet...?
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
| Ikke forstået. Hvis man justerer bias til det samme på hvert rør, må det vel være fint?! Det har jeg da gjort med en del rør efterhånden, uden det fjerneste problem. Hverken med lyden, brum fra trafo, varme eller andet...? |
|
|
Du kunne jo også putte et EL34 i den ene sokkel, og et KT88 i den anden sokkel, og så indstille bias. Det bliver de vel ikke ens af? Din bias indstilling "matcher" jo kun rørene statisk ved et bestemt punkt på arbejdskurven. De to rør (af samme type) kan sagtens have meget forskellige egenskaber, og det vil så f.eks. give mere forvrængning. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Medlem skrev:
| Ikke forstået. Hvis man justerer bias til det samme på hvert rør, må det vel være fint?! Det har jeg da gjort med en del rør efterhånden, uden det fjerneste problem. Hverken med lyden, brum fra trafo, varme eller andet...? |
|
|
Du kunne jo også putte et EL34 i den ene sokkel, og et KT88 i den anden sokkel, og så indstille bias. Det bliver de vel ikke ens af?
|
|
|
Nej, selvfølgelig ikke, de har jo ikke ens elektriske egenskaber/arbejdskurver...
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige købt elektro harmonix 6ca7eh de spiller atlså bedder inn standart eh el34b jeg ga 500kr for 4 matche fra tube depot kan anbefales
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
| Nej, selvfølgelig ikke, de har jo ikke ens elektriske egenskaber/arbejdskurver... |
|
|
Det samme kan også sagtens gælde for to rør af samme type  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Medlem skrev:
|
|
De to rør (af samme type) kan sagtens have meget forskellige egenskaber, og det vil så f.eks. give mere forvrængning.
|
|
|
Jeg tror ikke at de har "meget forskellige egenskaber", som du skriver - det ville vist være skidt for enhver rørproducent. De mindre forskelle kan efter min mening (har også læst om flere producenter af rørforstærkere som beskriver dette) udemærket udlignes ved individuel bias justering. Det er hensigten, og det smarte ved netop at kunne indstille bias på hvert enkelt rør...
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jeg tror ikke at de har "meget forskellige egenskaber", som du skriver - det ville vist være skidt for enhver rørproducent. De mindre forskelle kan efter min mening (har også læst om flere producenter af rørforstærkere som beskriver dette) udemærket udlignes ved individuel bias justering. Det er hensigten, og det smarte ved netop at kunne indstille bias på hvert enkelt rør... |
|
|
Det er jeg da enig med dig i. Men jeg har set en del rør der var så forskellige, at man kunne være i tvivl om de var samme type. Og det gælder forøvrigt både NOS og nye rør. Og hvorfor så ikke betale en ekstra femmer pr. rør for matchning? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Medlem skrev:
|
|
Du kunne jo også putte et EL34 i den ene sokkel, og et KT88 i den anden sokkel, og så indstille bias. Det bliver de vel ikke ens af? Din bias indstilling "matcher" jo kun rørene statisk ved et bestemt punkt på arbejdskurven. De to rør (af samme type) kan sagtens have meget forskellige egenskaber, og det vil så f.eks. give mere forvrængning.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Sikke noget vrøvl, ja sådan plejer du jo tit at starte når det gælder rør spørgsmål, så nu gør jeg det samme, at samlige KT 88 med EL 34 er jo noget vås at skrive.
At matche rør over hele kurven er ikke nemt medmindre man har en kurve-tracer, hvem har lige det? Jeg har ikke en sådan. En anden måde er at gøre det manuelt ved at tegne et X-Y diagram og så aftegne nogle punkter for hver volt man ændrer forspændningen eller halve volt, men igen hvem gør det, jeg har gjort det et par gange, men helt ærlig, så tror jeg ikke det kan betale sig.
At der er nogle volt forskel i bias, har ikke en døjt at sige, da dette vil blive udlignet, når rørene er ved at være fuldt udstyret. Alt andet vil være flueknepperi.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Du betaler ikke ekstra for at få dem matched,
jeg har gode erfaringer med både EH, og SED, min mening, er at hvis du har et anlæg som er til den varme side, bliver det for kedelig med SED, EH er suveræn til prisen, og jeg har aldrig haft problemer med EH EL 34.
MVH Steen
|
|
|
Tror sgu jeg prøver de EH næste gang. 12 euro pr. stk hos tubeworld er der ikke noget at sige til og så er de endda matchede. Synes dog at det lyder helt suverænt som det kører nu med de svetlana El34.
Det er da rart at være informeret når tiden er inde til udskifning som dog ikke ligger lige om hjørnet __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Medlem skrev:
Jeg tror ikke at de har "meget forskellige egenskaber", som du skriver - det ville vist være skidt for enhver rørproducent. De mindre forskelle kan efter min mening (har også læst om flere producenter af rørforstærkere som beskriver dette) udemærket udlignes ved individuel bias justering. Det er hensigten, og det smarte ved netop at kunne indstille bias på hvert enkelt rør... |
|
|
Det er jeg da enig med dig i. Men jeg har set en del rør der var så forskellige, at man kunne være i tvivl om de var samme type. Og det gælder forøvrigt både NOS og nye rør. Og hvorfor så ikke betale en ekstra femmer pr. rør for matchning?
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Fordi hvis rørene er i orden og i god kvalitet, og, man har mulighed for at indstille bias på hvert enkelt rør, er det ganske enkelt ikke nødvendigt = spild af penge.
Hvis der ryger et af mine 8 (otte) udgangsrør i mine Rogue M150'ere, så køber jeg da heller ikke 8 nye, eller får matched et nyt til de 7 andre gamle (sådan noget bøvl ). Jeg skifter blot det dårlige, og stiller bias på det igen 
hilsen
Medlem
|
| Til top |
|
| |