Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 15:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bladelius/Primare (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Har læst et sted at Bladelius udvikler for Primare. Betyder det at f x Primare I30 spiller/lyder som SAT Amplifix og Primare CD31 lyder/spiller som Bladelius Freja ?

Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Mike Bladelius har, som enkeltperson uafhængig af Bladelius-mærket, været eller er stadig (jeg ved ikke, om han stadig er) tilknyttet udviklingen af Primares produkter, så det er jo sikkert ikke nogen nat og dag forskel på hhv. Primare og Bladelius - men der ér altså tale om to helt adskilte foretagender.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hvis man læser test af produkter fra de to firmaer, er der ikke noget der tyder på, at de har den samme lydfilosofi.

Man kan vel forestille sig, at Primare har haft en lydfilosofi som de har ment, at Michael Bladelius har kunnet realisere.

Sådan foregår det vist mange steder, at producenten køber "designet" udenbys.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Tyr men lyttede også til I 30 inden jeg købte den. Forskellen som jeg hørte det var at Tyr havde en bedre bund og den virkede til at have lidt mere power selv om de på papiret har samme udgangseffekt. Jeg valgte ud fra at Bladeliusen nok kunne styre mine højtallere lidt bedre. Og har ikke fortrudt valget et sekund, det er en fremragende forstærker til prisen.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der er meget stor forskel på lyden af Primare og Bladelius.

Bladelius Thor er nøgtern og analytisk, mens Primare I30 er mere til den varme side. Begge er super gode med god kontrol, men henholder sig altså til forskellige lydfilosofier.

Musiksmag, højtalere og lokale vil være udslagsgivende for om man vælger "datteren eller moderen".

Efter at have hørt og læst om Bladelius fortræffeligheder, overvejede jeg at opgradere min Primare I20 til en Bladelius Thor i en forventning om, at det ville give lidt mere smæk i bunden og et generelt løft. Men den er for analytisk for mig. Jeg vil have varme og sjæl, og det er der mere af i Primare.

Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Ja det kommer jo an på hvordan det kombineres. Jeg har varme og dybde med min thor mkII.

Der bliver af og til skrevet at Bladelius er analytisk, men jeg kan blot sige at hvad thor angår så er den ikke analytisk. Den er neutral og gengiver hvordan resten af setuppet er sat sammen.

Jeg skriver ikke for at genere nogen. Men jeg har prøvet en del skiften både med cdafspillere og kabler på anlægget, og man har kunne høre forskellene hver gang. Både lyst og mørkt

Desuden har den hjemme ved mig en bedre opløsning og helstøbt lydbillede end Primare. Til gengæld har den ikke det helt dybe lydbillede som rørforstærkere kan give. Men jo bedre udstyr foran, jo bedre spiller den. Men det er jo blot min erfaring på mit anlæg

Jeg vil til en hver tid foretrække Thor.

Men det korte svar på dit spørgsmål er at Primare og Bladelius ikke lyder som hinanden. Der er i øvrigt også forskel på CD21 og freja, har testet det.

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Dpetersen !

Vil du fortælle hvordan du oplever forskellen på Freja og CD31 ?

Mvh

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget jeg ikke har hørt. Jeg mente det var cd31 men læste lige min gammel besked igennem og det var cd21 i stedet for. Det undskylder jeg, og kan derfor ikke godtgøre min påstand. ( det var nok derfor der var så stor forskel )

Selv om du ikke kan bruge det til noget så kender jeg forhandleren der har haft begge dele, og han har på et tidspunkt fortalt mig at der var forskel på de to nævte. Men det må du vist selv ud og erfare.

Ja man må jo også være mand nok til at indrømme når man husker forkert. Ommer

Jeg retter lige mit tidligere indlæg til cd21.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Ja det kommer jo an på hvordan det kombineres. Jeg har varme og dybde med min thor mkII.

Der bliver af og til skrevet at Bladelius er analytisk, men jeg kan blot sige at hvad thor angår så er den ikke analytisk. Den er neutral og gengiver hvordan resten af setuppet er sat sammen.

Jeg skriver ikke for at genere nogen. Men jeg har prøvet en del skiften både med cdafspillere og kabler på anlægget, og man har kunne høre forskellene hver gang. Både lyst og mørkt

Desuden har den hjemme ved mig en bedre opløsning og helstøbt lydbillede end Primare. Til gengæld har den ikke det helt dybe lydbillede som rørforstærkere kan give. Men jo bedre udstyr foran, jo bedre spiller den. Men det er jo blot min erfaring på mit anlæg

Men det korte svar på dit spørgsmål er at Primare og Bladelius ikke lyder som hinanden. Der er i øvrigt også forskel på CD21 og freja, har testet det.

Sig mig, havde du ikke en Pathos TT? Har du byttet den ud med en Thor

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
DPetersen skrev:

Jo da. Jeg har Pathos, men jeg har også Thor mkII da den ikke er solgt endnu. Så når der testes forskellige kabler, dac og sådan så springer jeg lige tilbage til thor engang imellem for at høre om den også følger med op af stigen

Så bare rolig min Pathos TT bliver stående. Men netop derfor ved jeg også hvad thor kan. Ufattelig god til prisen.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Medlem skrev:
DPetersen skrev:

Jo da. Jeg har Pathos, men jeg har også Thor mkII da den ikke er solgt endnu. Så når der testes forskellige kabler, dac og sådan så springer jeg lige tilbage til thor engang imellem for at høre om den også følger med op af stigen

Så bare rolig min Pathos TT bliver stående. Men netop derfor ved jeg også hvad thor kan. Ufattelig god til prisen.

Oki, mere rolig så  (Ja, den er sikkert fin den Thor, men Amplifix var han ikke heldig med...)

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ja vær du bare helt rolig

Mr. villa, du er i øvrigt velkommen til at komme forbi og lytte til Thor helt uforpligtet hvis du har tid og lyst. Vi kan evt. tage det over PB.

Men ellers er det bare ud at lytte rundt omkring, og vær gerne lidt kritisk. Det gavner dig i sidste ende.

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Mr Dpetersen !

Hvor bor du, midtjylland kan være stort, og hvad forlanger du for Thor ? Hvilket setup har du ud over Thor ?

Mvh

villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Mr Medlem !

Hvad gik der galt med Amplifix'en ?

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes