Emne: Hjælp til forskellige udgange på NAD 319 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Svalle Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen, jeg står her med en nad 319 forstærker, og har nogen udgange jeg ikke helt er klar over hvad de skal bruges til. det drejer sig og 2 gule phone stik bag på den, ud for dem står der NAD link, og så er der en Out og en In. Hvad kan jeg med de udgange? kan se de også er på cd afspilleren.
Så er der en kontakt hvor der står soft clipping On Off ved, hvad er det, og hvad kan det?
Og nu når jeg har fat i jer, så står jeg med en nad cd afspiller, en 540 c, den er meget dårlig til at tage brændte cdèr, er det generalt eller kan man gøre noget?
Det var hvis det hele for denne gange, håber i kan hjælpe.
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 03:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD link pleger bare at være et SPDIF så vidt jeg husker, så du ka bruge det til at slutte digitale kilder til din forstærker. Det med hifi afspillere og brændte cd'er er desværre meget normalt. Dog ka de bedre lide nogen mærker end andre, så prøv et par forskellige, og brænd dem ved lav hastighed 2x/4x dette hjælper også nogengange
Er en del artikler forumsposts om softklipping her er en af dem. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 03:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svalle skrev:
Hey igen, jeg står her med en nad 319 forstærker, og har nogen udgange jeg ikke helt er klar over hvad de skal bruges til. det drejer sig og 2 gule phone stik bag på den, ud for dem står der NAD link, og så er der en Out og en In. Hvad kan jeg med de udgange? kan se de også er på cd afspilleren.
Så er der en kontakt hvor der står soft clipping On Off ved, hvad er det, og hvad kan det?
Og nu når jeg har fat i jer, så står jeg med en nad cd afspiller, en 540 c, den er meget dårlig til at tage brændte cdèr, er det generalt eller kan man gøre noget?
Det var hvis det hele for denne gange, håber i kan hjælpe.
|
|
|
Hej,
NAD Link er ikke SPDIF, det er en tilslutnings mulighed for at fjernbetjene andre NAD enheder der også har NAD Link.
Så kan man nøjes med at bruge en fjernbetjening, mange NADér har egen fjernbetjening, men mange af dem kan også styres via NAD link, og så slipper man for 3 til 4 fjernbetjeninger.
På din fjernbetjening til din NAD 319 er der sikkert mulighed for tape/cd og andet + at du har sikkert nogle knapper hvor du kan spole frem og tilbage.
Jeg har selv brugt en NAD 616 båndoptager tilsluttet på denne måde og det fungere udmærket.
Du går fra NAD link out fra forstærker, til NAD link in i feks. CD og out fra CD og til in i forstærker.
Softclipping er et system der gør at når du driver din forstærker til at yde mere end den egentlig kan så forvrænger sådan en forstærker jo, men softclipping gør at denne forvrængning ikke bliver særlig voldsom og derved overlever mange diskanter i højtalerne, men tro nu ikke det er guds gave til bare at vride klampen i bund, der kan nemt ske et eller andet alligevel.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Svalle Forum Bruger

|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for svarene gutter, det er skønt at være her inde, for os der først er begyndt at lære, blir taget godt i mod, og får nogen rigtig fine svar uden at man blir hængt ud som dum
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, så må i undskylde min forvirring om spdif. Den gule udgang på min NAD cd afspiller er et digital signal der sagtens kan modtages af normale DAC's. Men ka da være det ikke er et NAD link!
__________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Svalle Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Ah, så må i undskylde min forvirring om spdif. Den gule udgang på min NAD cd afspiller er et digital signal der sagtens kan modtages af normale DAC's. Men ka da være det ikke er et NAD link! |
|
|
Jamen den digital udgang du snakker om den har jeg på min cd afspiller, sammen med de link udgange, men har den ikke på min forstærker.
Hvad er det helt jg kan med den digital udgang?
|
Til top |
|
|
Svalle Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undre mig også stadig lidt med den nad link, for min cd afspiller har en Nad C540 men jeg kan fin styre cdafspilleren med min fjernbetjeninig fra min Nad forstærker 319, uden der er nogen kabel. hvad er det så lige det kabel skulle kunne?
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svalle skrev:
Det undre mig også stadig lidt med den nad link, for min cd afspiller har en Nad C540 men jeg kan fin styre cdafspilleren med min fjernbetjeninig fra min Nad forstærker 319, uden der er nogen kabel. hvad er det så lige det kabel skulle kunne? |
|
|
Ja det kan godt virke lidt mærkeligt, men NAD lavede nogle apparater der kun kan fjernbetjenes via NAD Link, feks den NAD 616 Dual båndoptager jeg skrev om, den kan ikke fjernbetjenes uden den er tilsluttet NAD link.
Jeg kan godt se det lidt underlige i at din CD har NAD link, men kan fjernbetjenes direkte.
Kommer man lidt ud på side linien, så kan det NAD link jo feks bruges til at betjene et apparat i et andet rum ved at trække et kabel, men det er heller ikke særlig smart da du kun kan styre feks en CD ude fra hvor forstærkeren står, kunne man nu feks også styre denne funktion i det rum hvor CDén står og skrue op og ned + diverse, så var der lidt mere B&O link over det, men her er ikke 2 vejs, det kan kun styres fra det rum hvor forstærkeren står.
Det skal siges at det er længe siden jeg har brugt det, men jeg mener 100% det er sådan.
mvh. PE
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Svalle Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Svalle skrev:
Det undre mig også stadig lidt med den nad link, for min cd afspiller har en Nad C540 men jeg kan fin styre cdafspilleren med min fjernbetjeninig fra min Nad forstærker 319, uden der er nogen kabel. hvad er det så lige det kabel skulle kunne? |
|
|
Ja det kan godt virke lidt mærkeligt, men NAD lavede nogle apparater der kun kan fjernbetjenes via NAD Link, feks den NAD 616 Dual båndoptager jeg skrev om, den kan ikke fjernbetjenes uden den er tilsluttet NAD link.
Jeg kan godt se det lidt underlige i at din CD har NAD link, men kan fjernbetjenes direkte.
Kommer man lidt ud på side linien, så kan det jo feks bruges til at betjene et apparat i et andet rum, men det er heller ikke særlig smart da du kun kan styre feks en CD ude fra hvor forstærkeren står, kunne man nu feks også styre denne funktion i det rum hvor CDén står og skrue op og ned + diverse, så var der lidt mere B&O link over det, men her er ikke 2 vejs, det kan kun styres fra det rum hvor forstærkeren står.
Det skal siges at det er længe siden jeg har brugt det, men jeg mener 100% det er sådan.
mvh. PE
Okay så forstår jeg det lidt beder, endnu en gang tak for hjælpen, man blir sgu så klog her inde 
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|