Sendt: 11 Februar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer at dette fine setup.
Men nu går jeg lidt med overvejelser, om jeg skal skifte mine højttalere ud, med noget som ikke fylder så meget.
Dem jeg har nu er et sæt af de virkelig gode og meget velspillene Cerwin Vega S1, som efterhånden er en sjældenhed.
Jeg synes de spiller som en drøm, og har aldrig hørt andre CV´er som kan gengived musik med den klang som denne her kan. Her er der virkelig tale om en kvalitets højttaler.
Nu er spørgsmålet så bare. Hvad skal jeg have i stedet for? Jeg har allerede afskrevet de nye Cv modeller som er på markedet i og med at det er noget billigt skrammel og at lyden slet slet ikke kan sammenlignes med mine gamle S1.
Nu ved jeg ikke hvor meget min Harman/Kardon HK 970 kan trække, men den er pænt strømstærk, og kan trække mine S1 helt ud, uden at de forvringer. Jo altså de forvringer, hvis jeg skruer op på fuld tryk, men de siger jo sig selv.
Hvad vil i anbefale af højttalere til min Harman/Kardon HK 970?
Jeg har selv haft kig på B&W CM7
Jamo Concert VII (brugt)
Jamo D-590
Vil den kunne trække dem tror i, eller skal jeg kigge efter noget andet?
Som sagt er der godt med power i HK 970 og den har en strømeffekt på +/- 75-80 ampere, så den burde kunne trække det meste til bunds. __________________ Allan. A
|