| Sendt: 02 December 2009 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZanioN skrev:
| efter nogen gode måneder er min elskede pioneer forstærker begyndt at skratte i potmeteret... sidst den var nede ved en radioteknikker sagde han det var et meget lukket potmeter og at et nyt var ret dyrt... er der nogen der kender noget til det? |
|
|
Hej,
Jeg har flere gange opgivet at rense sådan nogle potentiometere, mine var også lukkede (troede jeg), men midt på enden at potmeteret inde i forstærkeren sad der et lille seddel med noget skrift på, den pillede jeg af og Wupti (ikke .com ha ha) så var der et lille hul i midten på et par mm som jeg fyldte noget kontaktrens 60 i, og det har holdt i meget lang tid nu.
Nu ved jeg ikke hvad du bruger, men jeg har prøvet meget forskelligt kontakt rens til alle mine NADér, og jeg er kommet til at kontakt rens 60 er det bedste jeg nogen sinde har brugt.
Hvis du kan finde det mindste hul at fylde noget rens i så bare prøv det, eller træk volume knappen af hvis det er der det er galt, prøv at stil din forstærker op og sprøjt lidt rens ned omkring akslen hvor din volume knap sad, og drej på den, der skal så at sige intet til for at det kan trænge ind, og rens 60 virker med det samme.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|