| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu, ingen grund til at bumpe din tråd så meget. H/K er kendt for at være meget strømstærke hvilket også vil sige at de altid har plads til dynamik og dermed bliver lyden ikke for "spids" eller ubehagelig. Ofte siges det at Dali og H/K passer rigtig godt sammen. Jeg har selv haft en H/K intgr. forstærker men det var en vintage en fra 1970, og en beskrivelse af dens lyd kan du næppe bruge til meget i dag. Men de spillede med et par Dali højttalere og det gav en varm, mørk, måske lidt indelukket, lyd. Men bestemt noget jeg var glad for. Nu skal det så tages i betragtning at forstærkeren var over 30 år gammel og derved var mange komponenter jo slidt. Så lyden kunne have været en del anderledes da den var ny.
Det bedste du kan gøre i denne situation er at se om du kan låne noget H/K grej fra en butik. At parre "lyst" lydende forstærker med lyst lydende højttalere er ikke nødvendigvis dødsdømt. En af mine gode venner har f.eks. B&W højttalere og Denon forstærker, som begge er kendt for at være lyse i lyden. Jeg synes lyden er utroligt detaljeret og virkelig lækker. Så prøv dig lidt frem. Men Dali og H/K siges at være et sikkert hit.
|