Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: PR-PA 250B el. IA150B Thule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nocom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har mulighed for at købe en af disse løsninger.
PR-PA 250B el. IA150B Thule. Men hvad er bedst til ren hi-fi? Håber at nogen kan hjælpe.
Mvh
Til top Vis Nocom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nocom

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

hvis du også har valget at lytte til dem begge to så synes jeg du skal gøre det :D det er en god ide selv at finde ud af hvilken "lyd" der passer bedst til din smag.

evt lyt til dem på det sæt højtalere du har eller skal have.

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Inden du bestemmer dig for at købe syntes jeg du skal vide at Thule er ved at gå konkurs Hvilket kan betyde noget for muligheden for reparation, hvis det skulle blive nødvendigt.

Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Sættet (PR-PA 250) og den integrerede IA250 og de lød i mine ører meget ens (så at sige ingen forskel) Ville mene IA150 lyder som de andre, blot med mindre effekt.

PR250 er en glimrende forforstærker med en rigtig god dac og i pure audio lyder den også meget godt. Meget neutral uden ting der stikker ud.!! Men jeg synes ikke det er voldsomt musikalsk desværre. Men det er jo nok et spørgsmål om smag.

Men ja, lyt til dem begge hvis muligt. Og hav i tankerne at de tidlige versioner af disse forstærkere led lidt under brum i nogle af kanalerne. Havde ingen problemer med PR-PA sættet ,men IA250 havde jeg til rep 2 gange, så den var ikke så stabil, men lød godt.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Som gl. Thule fan(atiker) vil jeg klart anbefale IA150B forudsat du kan nøjes med 2*150 balancerede velspillende Watt der går i dybden. Der er for meget bøvl med strømforsyningen i 250B modellerne i visse produktions-serier, så tjek at der foreligger kvittering på evt. rep./upgrade. Endvidere få du i IA150B mulighed for at justere bas og diskant med +/- 6dB, - eneste IA model med denne feature.

Thule-Audio ER lukket og slukket - desværre, og det skal du tage med i dine overvejelser, men får du fat i en velspillende IA150B, IA250B eller kongen IA350B, får du en forstærker der holder i mange år uden rep. Men det er en satsning - og evt. rep. koster kassen, - nu er du advaret

Lyden er noget vi aldrig bliver enige om, men selv synes jeg det er det tætteste man kan komme ML og Krell for ca. 4K-10K

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes