Forfatter |
|
Hallas Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, står og ved at købe en:
Marantz PM 15S1 samt
Marantz SA 15S1 Super Audio CD afspiller
Mine nuværende højtalere er et par SA 1550.. Som på sigt skal udskiftes, Og går fra noget NAD 320 forstærker samt noget
540 CD-afspiller..
Men vil mere høre hvad folks mening og erfaring er til Marantz ????..
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa .
Spillede selv på sådan et sæt et par mdr , for noget tid siden . Og jeg syntes det er ret lækkert , lyd såvel som design . Hælder helt klart til den "varme" side , næsten alt lyder "lækkert" og "blødt"
Kan sagtens anbefales herfra ...... men tjek lige CD'en for mislyde ( hylen ) i SACD mode ! Det kan nemli hurtig blive træls at hører på 
Mvh
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
av-connection har et sat staaene til 20k for begge dele!
|
Til top |
|
|
Hallas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
back to topic..
Er ikke interesseret i hvor folk har det til salg osv.
mere hvad folks mening er med sættet, og ikke pris osv..
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft baade cd&fors lige da det kom paa markedet! Meget valuta for pengene.
Jeg kobte det dog mest pga stilen! Da jeg hurtig updatet til PM11/SA11S1.Hvor der er meget at hente paa fors siden.Paa cd siden ligner de hinanden meget (SACD).
Men igen det er dig der skal lyttet ikke os.
Mht mislyde saa skulle maranzt ha' fixet det.Mislyden kom ved drevet da somsagt en SACD skive kore ca dobb hastighed end ved en normal cd.
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallack fik du dette sæt?
Og hvis ja, hvordan er det?
Har kig på det samme. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
13995kr for et sat hos omega audio.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
13995kr for et sat hos omega audio. |
|
|
Svært at gøre det bedre til den pris - der er MEGET lyd for pengene, og finish og byggekvaliteten er forbilledlig for prisklassen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge produkter er bygget yderst solidt og begge er meget gennemførte. Dernæst lyder de super musikalsk, og når først musikken svinger er det svært at trykke på stop.
Jeg håber for dig du køber dem - du vil ihvertfald blive belønnet utallige spillelystige musiktimer.
Det er min erfaring med Marantz' Premium serie. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
De link du henviser til her er ikke billige. Ved godt det er i svenske kroner. Men sættet har længe været på kampagne til 20.000 DKK for begge. Har også "et eller andet sted" set sættet billigt i Sverige. Noget med 20.000 SVENSKE kroner.
KT Radio Odense har endnu sættet til 20.000. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallas skrev:
back to topic..
Er ikke interesseret i hvor folk har det til salg osv.
mere hvad folks mening er med sættet, og ikke pris osv.. |
|
|
Nu må I sgu' lige ta' Jer sammen - kan I ikke læse hvad manden skriver? 
Mvh.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
har hørt nogle stykker af dette mærke og er ikke tilfres med lyden, forstærkeren er lidt tynd i lyden og lys
cd maskinerene er tame at høre på, varen er for dyr at høre på, man skulle tro at det var B & O om igen næsten
køb det brugt helst under halv pris så passer penge og lyd sammen.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
har hørt nogle stykker af dette mærke og er ikke tilfres med lyden, forstærkeren er lidt tynd i lyden og lys
|
|
|
Om du er tilfreds med lyden eller ej kan vi ikke diskutere, da det afhænger af personlige preferencer. Men at lyden skulle være tynd og lys, er helt nyt for mig. Det er nu ikke det jeg hører når jeg lytter til min, tværtimod. Marantz har nu også altid været kendt for "varm lyd". Du skriver at du har hørt "nogle stykker af dette mærke", hvilke modeller var det ?
nhj4 skrev:
cd maskinerene er tame at høre på, varen er for dyr at høre på
|
|
|
Det kræver vist også en nærmere forklaring. Hvad mener du med at den er for dyr at høre på ?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
nhj4 skrev:
|
|
|
Om du er tilfreds med lyden eller ej kan vi ikke diskutere, da det afhænger af personlige preferencer. Men at lyden skulle være tynd og lys, er helt nyt for mig. Det er nu ikke det jeg hører når jeg lytter til min, tværtimod. Marantz har nu også altid været kendt for "varm lyd". Du skriver at du har hørt "nogle stykker af dette mærke", hvilke modeller var det ? jeg er ikke god til at huske model nummer
nhj4 skrev:
cd maskinerene er tame at høre på, varen er for dyr at høre på
|
|
|
Det kræver vist også en nærmere forklaring. Hvad mener du med at den er for dyr at høre på ? den lyd der kommer fra de maskiner kunne være bedre efter min mening til de priser. har hørt en model til 35000kr blivet slået med flere længder af en Audio Note til 20000kr som havde nogle år på bagen, det burdet da gerne være omvendt, håber du forstår jeg er ikke så god til at sætte ord på tryk 
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
cd maskinerene er tame at høre på, varen er for dyr at høre på, man skulle tro at det var B & O om igen næsten
|
|
|
Det er sjovt som vi opfanger tingene forskelligt. Min oplevelse er nemlig det stik modsatte, og jeg er heldigvis ikke alene om den mening. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
???? Er du sikker på det var Marantz du hørte og ikke Denon, kan slet ikke genkende det indtryk, det må have været højtalerne der gjorde det dårlige indtryk.
Kan i det hele taget kun sige positivt om den Marantz, den er faktisk meget med i mine overvejelser nu jeg skal have nyt. __________________ Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
???? Er du sikker på det var Marantz ja, kommer nede i Audio Consult vor Marantz bliver forhanled du hørte og ikke Denon, nej det er jo hi-fi Kluben og der kommer jeg ikke det var kun i mine unge dage kan slet ikke genkende det indtryk, det må have været højtalerne der gjorde det dårlige indtryk. er hørt på italienske højttaler kan ikke lige huske vad de heder men de har en fornuftig lyd
Kan i det hele taget kun sige positivt om den Marantz, den er faktisk meget med i mine overvejelser nu jeg skal have nyt. |
|
|
|
Til top |
|
|
Hallas Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Hallack fik du dette sæt?
Og hvis ja, hvordan er det?
Har kig på det samme. |
|
|
Hej Soulman.
Jeg har kun fået købt forstærkeren, fik den i torsdags. og har kun været positivt overrasket. og super glad for den.
Skal lige spare de sidste mønter om til cd afspilleren, men som sagt.
Varm og dejlig god kontrol af lyden. Stadigvæk helt paff. lige nu har jeg kun min Pioneer dvd-600 til at spille mine cd'er.
Men skal snarest have fat i cd afspilleren.
Samt nye kabler til både højtaler og enheder :)
|
Til top |
|
|
Tirsdag Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hallas, Jeg har spillet på nævnte system lidt over et år. Er rigtig glad for det. Utrolig behagelig lyd - måske til tider lidt for behageligt.  Lyttetræthed er et ukendt begreb. I øvrigt er der en del forskel alt afhængigt af hvilket signalkabel man bruger. Jeg bruger wireworld polaris som jeg syntes passer rigtig godt til. Hvad angår det behagesyge har jeg prøvelyttet et regasæt (mira og apollo) og Naimsæt (xs og 5 i) og måtte derefter konstatere at Marantzsættet alligevel er det passer bedst til mig. Held og lykke med din nye forstærker og forhåbentlig snart også afspiller. Mvh Simon
|
Til top |
|
|