| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Audio Note M-Zero Remote forforstærker og har problemer med for højt niveau på udgangene af denne til effektforstærkerne.
Jeg skal knapt røre volumen på min pre, så er der skruet meget op for volumen.
Kan læse hos Audio Note at udgangsimpedansen er 2k Ohm. http://www.audionote.co.uk/downloads/zero_manuals/AN_M_Zero_ Rem.pdf
Kan man sætte en ekstra modstand på her, og forøge modstanden, så signalet dæmpes, og bedre passer til mine effektforstærkere? I så fald, hvilke modstande kan anbefales Eller hvordan løser man bedst problemet?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det vil ikke være en god ide.
Det er vigtigt her, også at kende indgangsimpedansen på din effektforstærker, og ud fra dette få beregnet en rigtig spændingsdeler, som passer til dine apparater.
Sætter du bare en modstand ind, får du helt sikkert problemer med frekvensgangen.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.
Men jeg har tre forskellige effekttrin, og kunne meget vel tænke mig at skifte en gang i mellem. Virker lidt besværligt at skulle rode med dette hver gang jeg skifter amp.
Problemet med for højt niveau har jeg på to transistoramps og en røramp - og det er samme niveau.
Er dette et Audio Note speciale?
Mine transistor-pre's har ingen problemer.
Der må vel være en nogenlunde standard for hvad udgangsimpedansen er på en pre?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note har altid haft et sindssygt gain. Har selv haft samme pre og man skal passe lidt på, når man spænder store effektrin på.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det må vel kunne løses, ellers har den desværre ikke den store værdi i mit setup __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Bach4life Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firmaet Rothwell Audio Products Ltd. link sælger nogle In-Line Attenuators: "A high quality device to reduce signal
levels by 10dB to give a better range on the volume control, to
increase headroom, or to improve signal to noise ratio". Jeg har selv brugt dem et par år og mine erfaringer er yderst positive, selvom det er lidt af en nødløsning. Måske kan det hjælpe dig.
__________________ Mange hilsner fra Bach4life. NAS -> Squeezebox Touch -> DAC 1 pre -> ML Purity
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker!
Tror jeg må bestille et sæt og teste dem. Ser fornuftige ud. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@daniels
Jeg har samme problem. Kan kun anvende 25% af volumenpotmeteret før der er fuld power på effekttrinnet. Har rør-pre og transistor effekt.
Du må gerne bestille et ekstra sæt Rothwell attenuators til mig. Sender en PM.
@erlingt
Kan du uddybe dit svar mht til problemer med frekvensgangen?
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke de modstande der anvendes i spændingsdeleren har et passende forhold til ind/udgangsimpedancerne, vil man få en afruling i de høje frekvenser.
Om de valgte attenautors fra Rothwell står der "they will work well when used with power amps whose input impedances
are in the range of 10k to 1M, and with pre amps whose output
impedances are in the range of anything up to about 10k", så I skal lige sikre, at disse impedancer passer med Jeres grej, bare for at være på den sikre side.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Noten har en udgangsimpedans på 2k, så den skulle være god nok der.
Men godt input - skal lige sikre sig tingene passer sammen.
@Bob Dylan
Regner med at bestille i morgen (så er lønnen også gået ind  ).
Skal selv bruge to sæt - som minimum. Men kan sagtens bestille et sæt ekstra til dig.
Der er dog gratis levering hos dem:
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/erol.html
Så der spares ikke noget ved at slå sig sammen. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et sæt jeg har brugt i en lignende combo...Jeg bad om at få lavet et sæt på 20dB, hvilket ikke var et problem - så hvis Daniels havde tænkt sig at køre serielt er det halvpris at sende en forespørgsel til Rothwell.
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@erlingt
Hvad skal jeg spørge efter, når mit setup har flg. data.
Min rør-forforstærker har en udgangsimpedans på 680 Ohm, og effektrinnet har en indgangsimpedans på 11 Kohm.
Har du en formal/regnestykke, vil jeg blive glad for at se, hvordan du beregner det.
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |