Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: grøn afgift på rør.og øko batterier. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

er der nogle af jer som ved hvornår den grønne afgift træder i kraft på radiorør.

ligesom i sverige.

jeg ved at 300b modellerne skulle rammes af en særlig hård afgift fordi de er så ineffektive.

og er der også klasse A apparater.det rammer.?

Min egen beosound 1 er en A kategori og skulle kunne tage DE NYE ØKOLIGISKE,BATTERIER. som vestas lige har lanceret.

DE HEDDER WINN WINN OG FÅS I AA. OG C STØRRELSE INDTIL VIDERE.

og fordi de nye klasse D forstærkerkredsløb er så effektive,skulle prisen falde på de energi gode modeller.

og hifi apparater skal kategoriseres ligesom køleskabe og biler.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Aprilsnarren er ude
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et forsøg på en 1. april joke, så er den meget sød.....

Hvis det rent faktisk er sandt at svenskerne skal betale for en sådan afgift, vil jeg foreslå at administrator fjerner dette indlæg.

Vi skulle nødig have en dansk politiker til at få en god ide'....
På den anden side, hvornår er der sidst en dansk politiker der er kommet med en god ide'?!

Mvh.

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert en aprilsnar der kan blive til virkelighed.

Det bliver faktisk en realitet på fladskærme og elpærer. Allerede i 2009 bliver traditionelle 100 watts elpærer forbudt, og med tiden bliver kun forskellige former for lavenergipærer tilladt.

Man kunne sagtens forestille sig, at det samme kommer til at brede sig indenfor forbrugerelektronik. Hvis jeg smider hifi brillerne, så mener jeg faktisk det er godt, at det går den vej. Der er meget fornuft i at forbyde energislugere når der findes et alternativ, ift. at forbyde krumme agurker.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det er sikkert en aprilsnar der kan blive til virkelighed.

Det bliver faktisk en realitet på fladskærme og elpærer. Allerede i 2009 bliver traditionelle 100 watts elpærer forbudt, og med tiden bliver kun forskellige former for lavenergipærer tilladt.

Man kunne sagtens forestille sig, at det samme kommer til at brede sig indenfor forbrugerelektronik. Hvis jeg smider hifi brillerne, så mener jeg faktisk det er godt, at det går den vej. Der er meget fornuft i at forbyde energislugere når der findes et alternativ, ift. at forbyde krumme agurker.

Atomkraft :) ... eller anden form for renere energi.

Det giver ingen mening at forbrugeren skal skifte alle sine apperater... det er i forvejen et helvede at blive blæst ørerne fulde hver gang man glemmer at slukke lyset.

Heldigvis er radiorør anvendt så lidt i dag at jeg ikke tror det bliver noget af det.

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:

Det giver ingen mening at forbrugeren skal skifte alle sine apperater... det er i forvejen et helvede at blive blæst ørerne fulde hver gang man glemmer at slukke lyset.

Heldigvis er radiorør anvendt så lidt i dag at jeg ikke tror det bliver noget af det.

Atomkraft er næppe en energikilde der er værd at satse på i fremtiden. Med jordens nuværende forbrug af radioaktivt brændselsmateriale, slipper de tilgængelige forekomster af brændselsmateriale op, før vores olie reserver slipper op. Så at smide mange milliader kroner i at bygge A-kraftværker som kun kan bruges i 20-30 år, det må vist betegnes som en dålig investering. Men OK, politikerne er jo kendt for dårlige løsninger, så hvem ved.

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 April 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

KimHRasmussen skrev:

Atomkraft er næppe en energikilde der er værd at satse på i fremtiden. Med jordens nuværende forbrug af radioaktivt brændselsmateriale, slipper de tilgængelige forekomster af brændselsmateriale op, før vores olie reserver slipper op. Så at smide mange milliader kroner i at bygge A-kraftværker som kun kan bruges i 20-30 år, det må vist betegnes som en dålig investering. Men OK, politikerne er jo kendt for dårlige løsninger, så hvem ved.

Pointen er blot at det er lidt tosset at forbrugerne bliver tudet ørerne fulde af miljøtrusler og jeg skal komme efter dig, når det nu i længden er i el-produktionen man skal skifte ud. Altså kraftværkerne.

En Kl. A forstærker ér da typisk at foretrække frem for Kl. A/B og glædepærer giver altså bedre lys end sparepærer.

Jeg køber stadig den forstærker jeg har lyst til at bruger de pærer jeg har lyst til. Jeg gider heller ikke at slukke lyset når jeg forlader rummet og jeg nægter at genbruge alt andet end aluminium og glas.

Og den dag jeg får lyst til en kæmpe rør-forstærker køber jeg også den. For det er mit liv. Kloden burde vi kunne skåne på helt andre måder. My.. two cents tax on a light bulp...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes