| Forfatter |
|
Toom Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Eftersom fælleskøbs projektet er blevet stoppet af admin'en... må vi vel hellere se om vi kan få et nyt stablet på benene... SOM IKKE lukkes.
Er nogen friske? .... altså på den gamle ICE 2x125W idé?... som var en super idé
--
Tom
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
????? hvorfor blev det stoppet
|
| Til top |
|
| |
Toom Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vides ikke. HobbesJunior, som startede projektet er nu blevt udelukket fra forumet.
Træls at en god idé bliver skudt ned - men det er noget med at man ikke må sælge vare med profit via. forumet. Hvilket der i mine øjne ikke er tale om.
|
| Til top |
|
| |
Toom Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV!!!
Hvis et fælleskøb med 0% profit på fx 150 moduer kunne køres i gennem her i forumet, så er det vel uden betydning at initiativtageren (dig) står tilbage med 300 moduler - som du jo så kan gøre med hvad du vil... fint nok at reglerne siger at det ikke må være med salg for øje på dette forum.... men det har vel ikke noget med de profit-løse moduler at gøre?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal siges at HobbesJunior projekt desværre måtte lukkes fordi han havde tænkt sig at lave profit på salget af nogle af
enhederne. Derudover blev det tydeligt at han endda ikke var sikker på at han kunne købe alle disse enheder, og han gav
udtryk for at det var noget B&O IKKE skulle have at vide, da de så ikke ville sælge disse moduler til ham.
Den slags luskeri og træden på grænsen af det etiske, kan vi naturligvis ikke lægge spalteplads til.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Det skal siges at HobbesJunior projekt desværre måtte lukkes fordi han havde tænkt sig at lave profit på salget af nogle af enhederne. Derudover blev det tydeligt at han endda ikke var sikker på at han kunne købe alle disse enheder, og han gav udtryk for at det var noget B&O IKKE skulle have at vide, da de så ikke ville sælge disse moduler til ham.
Den slags luskeri og træden på grænsen af det etiske, kan vi naturligvis ikke lægge spalteplads til. |
|
|
nja, jeg tror nu heller ikke lige jeg ville nævne at måden de blev købt på var lidt tvivlsom. Men at tjene på det ødelægger jo lidt idéen med et fælleskøb __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toom skrev:
|
Hej
Eftersom fælleskøbs projektet er blevet stoppet af admin'en... må vi vel hellere se om vi kan få et nyt stablet på benene... SOM IKKE lukkes.
Er nogen friske? .... altså på den gamle ICE 2x125W idé?... som var en super idé
--
Tom
|
|
|
hvordan har du tænkt dig at skaffe dem? Personligt tror jeg der vil være større succes med at skaffe moduler fra andre producenter, eks. hypex. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Toom Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ret sikker på at det nok skulle ha' blevet til noget når alle detaljer kom på plads.
I disse tider tror jeg nu ikke B&O ville sige nej til en ordre på 400+ moduler - desuden kender vi jo rent faktisk ikke med sikkerhed B&O's holdning til handel med deres egne produkter. Men mon ikke de lever af at sælge dem.
Inden tråden lukkes kunne det være interessant om nogle havde et tip eller en idé til hvordan eller hvor et fælles-købs-projekt kunne køres? Evt. henvise til et sted/site hvor det kan lade sig gøre for os hifi nørder at prøve kræfter med den "nye" ICE teknologi
|
| Til top |
|
| |
Toom Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Toom skrev:
|
Hej
--
Tom
|
|
|
hvordan har du tænkt dig at skaffe dem? Personligt tror jeg der vil være større succes med at skaffe moduler fra andre producenter, eks. hypex.
|
|
|
Tjaa. dybest set skal vi vel allerførst skaffe dokumentation fra B&O, der beviser (overfor admin) at de vil handle med os. Ellers er det jo forbudt at gøre det her på sitet, da de seneste indicier peger på at B&O ikke vil handle med os.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toom skrev:
|
Jeg er nu ret sikker på at det nok skulle ha' blevet til noget når alle detaljer kom på plads.
I disse tider tror jeg nu ikke B&O ville sige nej til en ordre på 400+ moduler - desuden kender vi jo rent faktisk ikke med sikkerhed B&O's holdning til handel med deres egne produkter. Men mon ikke de lever af at sælge dem.
Inden tråden lukkes kunne det være interessant om nogle havde et tip eller en idé til hvordan eller hvor et fælles-købs-projekt kunne køres? Evt. henvise til et sted/site hvor det kan lade sig gøre for os hifi nørder at prøve kræfter med den "nye" ICE teknologi
|
|
|
nu ved jeg ikke hvad du regner med at b&o omsætter for, men jo jeg kunne sagtens se dem sige nej til en ordre på 70-80000 kr. Specielt fordi de kun handler med virksomheder og i fald der var en der momsregistrerede sig tror jeg stadig ikke de ubetinget bare ville handle med os. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv . Nåh, men som nævnt er der jo andre muligheder. Hypex UcD180ST skulle være deres nye hifi udspil, og prisen virker ikke afskrækkende. Strømforsyningen (øverst) skal selvfølgelig også købes. EDIT: Den kan også køres direkte på en ureguleret DC forsyning. https://www.hypexshop.com/shop/shop.jsp
Vi kunne da høre om de giver mængderabat 
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til at de fleste fabrikations virksomhederm, især i Danmark, ikke ønsker at handle med private skyldes at man ikke kontraktmæssigt kan fraskrive sig garanti og support forpligtelser.
Det er derfor urentabelt for de fleste fabrikanter at sælge direkte, hvis de allerede har en distributions kæde. Da de så pludselig vil stå med opgaver de ikke har folk til. Især med selvbyg af elektronik er der en stor support byrde og en stor falure rate pga bruger fejl osv.
En mængderabat tror jeg vil være nemmere at få stablet på benene ved at tale med en af de eksisterende distributører/forhandlere. End fabrikanten selv. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Grunden til at de fleste fabrikations virksomhederm, især i Danmark, ikke ønsker at handle med private skyldes at man ikke
kontraktmæssigt kan fraskrive sig garanti og support forpligtelser.
Det er derfor urentabelt for de fleste fabrikanter at sælge direkte, hvis de allerede har en distributions kæde. Da de så pludselig vil stå med
opgaver de ikke har folk til. Især med selvbyg af elektronik er der en stor support byrde og en stor falure rate pga bruger fejl osv.
|
|
|
... for ikke at tale om at de eksisterende forhandlere som har investeret penge i at markedsføre/sælge et færdigt produkt plejer at blive lidt kede af
det hvis alle lige pludseligt kan købe direkte. Det er svært at konkurrere med folk der sælger 90% af ens produkt til 20% af prisen
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
|
Æv . Nåh, men som nævnt er der jo andre muligheder. Hypex UcD180ST skulle være deres nye hifi udspil, og prisen virker ikke afskrækkende. Strømforsyningen (øverst) skal selvfølgelig også købes. EDIT: Den kan også køres direkte på en ureguleret DC forsyning. https://www.hypexshop.com/shop/shop.jsp
|
|
|
når prisforskellen ikke er større ville mit forslag enten være HG versionen eller 400ST __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Tweaker skrev:
|
|
|
|
når prisforskellen ikke er større ville mit forslag enten være HG versionen eller 400ST
|
|
|
Enig. Jeg kan dog ikke finde HG modellen hos Hypex. Den er her, hvor den også kan fåes med regulator, som ellers kan købes som tilbehør http://www.bmm-shop.nl/brands.asp?ID1=1&ID2=57
Der er lytteindtryk af Hypex`en her http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-26205 .html
Jeg syntes at det lyder lovende.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror 400 modellen vil være mere atraktiv ...men kan jo tage fejl ...var ellers tændt på de ice trin ...har i forvejen zappulse men de er lidt voldsomme så spiller kun med min reciever fik også indtryk fra min nabo(en gammel dame)at min reciever harman kardon 3480 var rigeligt til at hun ku synge med ggg
mine effektblokke med zap er på 700 watt 4 ohm
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes nu ikke deres rabat er så lokkende igen .....nærrigrøv ...ja bestemt det bliver man af at være fattig pensionist med dyre hobbyer ggg
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| syntes nu ikke deres rabat er så lokkende igen .....nærrigrøv ...ja bestemt det bliver man af at være fattig pensionist med dyre hobbyer ggg |
|
|
Næh, men det vil i så fald blive en pænt stor ordre, og så vil de nok være til at tale med.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 25 April 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
man ku vel evt lokke dem til at hjemtage de icetrin hvis man som udgangspunkt kan afsætte de 150 trin på en enkelt ordre ......og sikkert til en ordentlig pris
|
| Til top |
|
| |