Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nyt ICE fælles-købs-projekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Eftersom fælleskøbs projektet er blevet stoppet af admin'en... må vi vel hellere se om vi kan få et nyt stablet på benene... SOM IKKE lukkes.

Er nogen friske? .... altså på den gamle ICE 2x125W idé?... som var en super idé

--

Tom

Til top Vis Toom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toom

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

????? hvorfor blev det stoppet
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det vides ikke. HobbesJunior, som startede projektet er nu blevt udelukket fra forumet.

Træls at en god idé bliver skudt ned - men det er noget med at man ikke må sælge vare med profit via. forumet. Hvilket der i mine øjne ikke er tale om.

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

ØV!!!

Hvis et fælleskøb med 0% profit på fx 150 moduer kunne køres i gennem her i forumet, så er det vel uden betydning at initiativtageren (dig) står tilbage med 300 moduler - som du jo så kan gøre med hvad du vil... fint nok at reglerne siger at det ikke må være med salg for øje på dette forum.... men det har vel ikke noget med de profit-løse moduler at gøre?

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Det skal siges at HobbesJunior projekt desværre måtte lukkes fordi han havde tænkt sig at lave profit på salget af nogle af
enhederne. Derudover blev det tydeligt at han endda ikke var sikker på at han kunne købe alle disse enheder, og han gav
udtryk for at det var noget B&O IKKE skulle have at vide, da de så ikke ville sælge disse moduler til ham.

Den slags luskeri og træden på grænsen af det etiske, kan vi naturligvis ikke lægge spalteplads til.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Det skal siges at HobbesJunior projekt desværre måtte lukkes fordi han havde tænkt sig at lave profit på salget af nogle af
enhederne. Derudover blev det tydeligt at han endda ikke var sikker på at han kunne købe alle disse enheder, og han gav
udtryk for at det var noget B&O IKKE skulle have at vide, da de så ikke ville sælge disse moduler til ham.

Den slags luskeri og træden på grænsen af det etiske, kan vi naturligvis ikke lægge spalteplads til.

nja, jeg tror nu heller ikke lige jeg ville nævne at måden de blev købt på var lidt tvivlsom. Men at tjene på det ødelægger jo lidt idéen med et fælleskøb

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Toom skrev:

Hej

Eftersom fælleskøbs projektet er blevet stoppet af admin'en... må vi vel hellere se om vi kan få et nyt stablet på benene... SOM IKKE lukkes.

Er nogen friske? .... altså på den gamle ICE 2x125W idé?... som var en super idé

--

Tom

hvordan har du tænkt dig at skaffe dem? Personligt tror jeg der vil være større succes med at skaffe moduler fra andre producenter, eks. hypex.

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu ret sikker på at det nok skulle ha' blevet til noget når alle detaljer kom på plads.

I disse tider tror jeg nu ikke B&O ville sige nej til en ordre på 400+ moduler - desuden kender vi jo rent faktisk ikke med sikkerhed B&O's holdning til handel med deres egne produkter. Men mon ikke de lever af at sælge dem.

Inden tråden lukkes kunne det være interessant om nogle havde et tip eller en idé til hvordan eller hvor et fælles-købs-projekt kunne køres? Evt. henvise til et sted/site hvor det kan lade sig gøre for os hifi nørder at prøve kræfter med den "nye" ICE teknologi

Toom
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Toom skrev:

Hej

--

Tom

hvordan har du tænkt dig at skaffe dem? Personligt tror jeg der vil være større succes med at skaffe moduler fra andre producenter, eks. hypex.

Tjaa. dybest set skal vi vel allerførst skaffe dokumentation fra B&O, der beviser (overfor admin) at de vil handle med os. Ellers er det jo forbudt at gøre det her på sitet, da de seneste indicier peger på at B&O ikke vil handle med os.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Toom skrev:

Jeg er nu ret sikker på at det nok skulle ha' blevet til noget når alle detaljer kom på plads.

I disse tider tror jeg nu ikke B&O ville sige nej til en ordre på 400+ moduler - desuden kender vi jo rent faktisk ikke med sikkerhed B&O's holdning til handel med deres egne produkter. Men mon ikke de lever af at sælge dem.

Inden tråden lukkes kunne det være interessant om nogle havde et tip eller en idé til hvordan eller hvor et fælles-købs-projekt kunne køres? Evt. henvise til et sted/site hvor det kan lade sig gøre for os hifi nørder at prøve kræfter med den "nye" ICE teknologi

nu ved jeg ikke hvad du regner med at b&o omsætter for, men jo jeg kunne sagtens se dem sige nej til en ordre på 70-80000 kr. Specielt fordi de kun handler med virksomheder og i fald der var en der momsregistrerede sig tror jeg stadig ikke de ubetinget bare ville handle med os.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 25 April 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Æv . Nåh, men som nævnt er der jo andre muligheder. Hypex UcD180ST skulle være deres nye hifi udspil, og prisen virker ikke afskrækkende. Strømforsyningen (øverst) skal selvfølgelig også købes. EDIT: Den kan også køres direkte på en ureguleret DC forsyning. 
https://www.hypexshop.com/shop/shop.jsp

Vi kunne da høre om de giver mængderabat

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 April 2009 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

Grunden til at de fleste fabrikations virksomhederm, især i Danmark, ikke ønsker at handle med private skyldes at man ikke kontraktmæssigt kan fraskrive sig garanti og support forpligtelser.

Det er derfor urentabelt for de fleste fabrikanter at sælge direkte, hvis de allerede har en distributions kæde. Da de så pludselig vil stå med opgaver de ikke har folk til. Især med selvbyg af elektronik er der en stor support byrde og en stor falure rate pga bruger fejl osv.

En mængderabat tror jeg vil være nemmere at få stablet på benene ved at tale med en af de eksisterende distributører/forhandlere. End fabrikanten selv.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 April 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:

Grunden til at de fleste fabrikations virksomhederm, især i Danmark, ikke ønsker at handle med private skyldes at man ikke
kontraktmæssigt kan fraskrive sig garanti og support forpligtelser.

Det er derfor urentabelt for de fleste fabrikanter at sælge direkte, hvis de allerede har en distributions kæde. Da de så pludselig vil stå med
opgaver de ikke har folk til. Især med selvbyg af elektronik er der en stor support byrde og en stor falure rate pga bruger fejl osv.

... for ikke at tale om at de eksisterende forhandlere som har investeret penge i at markedsføre/sælge et færdigt produkt plejer at blive lidt kede af
det hvis alle lige pludseligt kan købe direkte. Det er svært at konkurrere med folk der sælger 90% af ens produkt til 20% af prisen

/U.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Æv . Nåh, men som nævnt er der jo andre muligheder. Hypex UcD180ST skulle være deres nye hifi udspil, og prisen virker ikke afskrækkende. Strømforsyningen (øverst) skal selvfølgelig også købes. EDIT: Den kan også køres direkte på en ureguleret DC forsyning. 

når prisforskellen ikke er større ville mit forslag enten være HG versionen eller 400ST

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Tweaker skrev:

når prisforskellen ikke er større ville mit forslag enten være HG versionen eller 400ST

Enig. Jeg kan dog ikke finde HG modellen hos Hypex. Den er her, hvor den også kan fåes med regulator, som ellers kan købes som tilbehør  http://www.bmm-shop.nl/brands.asp?ID1=1&ID2=57

Der er lytteindtryk af Hypex`en her http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-26205 .html

Jeg syntes at det lyder lovende.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 April 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

tror 400 modellen vil være mere atraktiv ...men kan jo tage fejl ...var ellers tændt på de ice trin ...har i forvejen zappulse men de er lidt voldsomme så spiller kun med min reciever fik også indtryk fra min nabo(en gammel dame)at min reciever harman kardon 3480 var rigeligt til at hun ku synge med ggg

mine effektblokke med zap er på 700 watt 4 ohm

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Mon ikke HG versionerne vil være de mest interessante? Ser ud til at have meget bedre komponenter.

Men er der interesse for indkøb af Hypex moduler? Dette firma ser ud til kunne give nogle pæne mængderabatter http://www.bmm-shop.nl/brands.asp?ID2=57

Ellers er Frequence muligvis til at tale med  http://www.frequence-shop.dk/index.php?cPath=61

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

syntes nu ikke deres rabat er så lokkende igen .....nærrigrøv ...ja bestemt det bliver man af at være fattig pensionist med dyre hobbyer ggg
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
syntes nu ikke deres rabat er så lokkende igen .....nærrigrøv ...ja bestemt det bliver man af at være fattig pensionist med dyre hobbyer ggg

Næh, men det vil i så fald blive en pænt stor ordre, og så vil de nok være til at tale med. 

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 April 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

man ku vel evt lokke dem til at hjemtage de icetrin hvis man som udgangspunkt kan afsætte de 150 trin på en enkelt ordre ......og sikkert til en ordentlig pris

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes