Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Exposure Effekt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

jeg er i øjeblikket på udkig efter en ny effekt, som skal spille sammen med min Lector Zoe rør Pre og et sæt DLS M60 højtalere. Jeg har efterhånden fundet ud af at det der betyder mest lydmæssigt er en organisk stemmegengivelse og en blid/venlig øvre mellemtone/diskant, hvor s-lyde og andre ubehageligheder aldrig bliver skarpe at lytte til, men blot flyder naturligt i musikken. Overordnet en lyd der nærmer sig en "analog" lyd. Jeg vil kunne lytte til selv dårlige/skarpe indspildninger uden at blive alt for lyttetræt, ellers kan man jo næsten smide 50% af Cd samlingen for porten. Der skal dog stadig gerne være en hvis kontrol og drive over musikken.

jeg har læst om exposure's forstærkere og det lyder som om at disse har en lækker varm/behagelig lyd, til en ganske fornuftig pris. Men hvilke af dres modeller passer bedst til mit lydideal ? kom gerne med beskrivelser af lyden

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2009 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

kom nu ind i kampen mine damer og herre  der må da være nogle der ved noget ?

Om ikke andet, så kan i måske anbefale andre mærker jeg bør være opmærksom på, hvis lydidealet er kanon stemmegengivelse, samt behagelig øvre mellemtone/diskant, hvor s-lyde aldrig bliver skarpe.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke om exposure spiller fedt sammen med din lector ,jeg ville bytte lectoren ud med en croft som matcher exposuren ualmindeligt godt ,kan se du bor i midtjylland ,jeg har et ekposure super 18 effekt trin vi kan afprøve på dit ablæg ,det kræver dog at du kommer forbi horsens og henter undertegnede og ampen ,eller transporterer dit gear hertil ,da jeg ikke har bil

jeg oplever dog ikke exposuren som værende varm i lyden .mere som meget neutral ,men med en evne til at gengive musik ualmindeligt musikalsk og timed

sikkert lige det du leder efter

skal lige understreges at min amp absolut ikke er til salg

mvh frede

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Frede:

Det er faktisk lige præcis exposure super 18, som jeg overvejer mest, da den har rigtig god omtale. Desværre er den svær at finde brugt herhjemme lige nu  har du hørt andre effekttrin fra exposure du syntes der er bedre end super 18 ?. 

Bare af nysgerrighed ! Har du hørt Lector Zoe ? Jeg vil være meget ked af at skulle skille mig af med den, men hvis croft er et rigtig godt match i forhold til min lector, kan jeg selvfølgelig blive nødt til det. Spiller du selv med en Croft pre, og hvilken model er det da ?

Jamen jeg vil da lige sende dig en pm, når det passer i planerne, så må vi se til om du har tid  jeg skal nok diske op med noget godt mad og drikke

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Frede:

der var jeg lige hurtig nok ! Jeg kan selvfølgelig se på din signatur at du spiller med croft

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

ja det skal da prøves om lectoren matcher ligesågodt ,med en exposure ,som en croft 

det var mere fordi croft/exposure kombien er et hit ,vi kan jo prøve med min croft også

jeg er selv til den lyd du beskriver ,exposuren er meget analog i lyden

jeg kan huske dengang jeg købte ,exposuren og croften ,var det fordi at når musikken spiller sidder man bare der med et lille smil på ,det er bare så medrivende at man næsten får åndenød

jeg har også hørt super18 i dual mono og 4eren og 16 eren

4,eren eller var det 16 eren med sperat strømforsyning ,var så den der lød bedst ,koster også omkring 50k

jeg har ikke hørt de nye modeler ,men tror ikke forskellen er så stor enda ,i forhold til de gamle modeler ,exposure er jo speciele ved at de har deres egne special udviklet udgangs transistorer ,som kun bruges af exposure  ,og de bruger kun en i hver strømside ,da flere udgangstransistorer sammen giver et problem ,da de skal parres inden for en meget snæver tolerence for at virke optimalt ,derfor den begrænsede effekt

ser af og til super18 i gul og gratis og dba +her ,så en for et stykke tid siden til under 4k

går selv og pønser på at anskaffe en eller 2 mere til biamping

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Frede:

Du har ret ! Jeg kan godt se at der er rigtig mange der skriver om den fantastiske synergi mellem croft og exposure, så det bliver jeg næsten nødt til at lægge øre til  

Det lyder rigtig godt hvis super 18 går for 4k eller derunder, da der er gået lidt sport i at samle et musikalsk setup, til så få penge som muligt

Ved du hvilket prisleje at croft forforstærkerne ligger i brugt ? eks. carisme som du selv har. Hvordan vil du beskrive lyden fra din croft ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes