| Forfatter |
|
JHA84 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folkens  Så kom min nye Thule Spirit IA100 med posten i dag. Den skulle erstatte mit gamle NAD 1000 og 2600PE anlæg. Mit umiddelbare første indtryk af Thulen, er at den spiller mere "mat" i lyden. Altså knap så diskant som NAD anlægget. Må sige jeg er lidt skuffet over det lige nu, da jeg ikke helt synes den fanger de højt toner så godt. Højttalerne er System Audio 1150, som er koblet til Thulen med nogle Cable Talk 3.1 Bi-Wire - der kommer et sæt Nordost Super Flatline i over morgen til mig. Kilden er analog out på min Mac Mini med et Supra jack->phono kabel. Ved ikke om Thulen er mere kræsen der? Køber nok en DacMagic inden for en overskuelig fremtid i håb om en noget bedre lyd. Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas.
2 ting:
- Den er spritny. Lad den stå tændt døgnet rundt i nogle dage.
- Jeg tror du oplever forskellen på en "imponator-lyd"-filosofi (NAD) og en ganske vellydende forstærker. Lad ørerne vænne sig til den nye lyd, og du vil opleve, at de detaljer du synes at mangle, kommer retur, sammen med alt det andet gode, din nye forstærker gør ift. din gamle.

Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til at den er spritny så tror jeg ikke det er tilfældet, er det ikke snart 2 år siden Thule lukkede og producerede de overhovedet IA100 til sidst, er det ikke en ældre model?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville fodre den med en ordentlig kilde inden jeg konkluderede noget.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Mht. til at den er spritny så tror jeg ikke det er tilfældet, er det ikke snart 2 år siden Thule lukkede og producerede de overhovedet IA100 til sidst, er det ikke en ældre model?
|
|
|
Det kan være en NOS
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye forstærker, uanset hvordan man vender og drejer det, så er en 100% flottere end en NAD. faktum -
Du må meget gerne kommentere hvorden de kabler ændre lyden i forhold til dem du har nu, har nemlig selv de kabler :)
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft Thule, dog IA60B og CD150B, og var godt tilfreds. Men giv den lidt tid - og sørg for ordentlig lydkilde. Dvs. lossless (FLAC eller Apple Lossless) og en ordenlig dac. Tillykke med et godt og flot stykke hifi.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 Maj 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg i sin tid købte min nuværende forstærker var lyden markant underledes end den er i dag.
Den var mere kold og hård i lyden, diskanten var skarp og bassen knaldhård og uden nogen glød.
Efter et par begyndte måneder begyndte den så småt at åbne sig, der kom mere varme i diskaten og bassen fik den manglende glød og blev mere behagelig at lytte til. Så lad forstærkeren pakke sig selv ud, og se om det ikke bliver bedre.
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Mht. til at den er spritny så tror jeg ikke det er tilfældet, er det ikke snart 2 år siden Thule lukkede og producerede de overhovedet IA100 til sidst, er det ikke en ældre model?
|
|
|
Den er spritny, da jeg købte den af en virksomhed der havde opkøbt et parti til videresalg. Har derfor også fået faktura med 2 års garanti. Så til 2500,- vil jeg mene det er et godt køb. Den kostede 5499,- tilbage i produktionsåret 2004. Ang. tilspilning, hvordan kan det så være den bliver bedre med tiden? Er det ikke kun højttalere der skal spilles til, da de jo har bevægelige dele, der skal blødgøres?
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Real_Zeke skrev:
Tillykke med den nye forstærker, uanset hvordan man vender og drejer det, så er en 100% flottere end en NAD. faktum -
Du må meget gerne kommentere hvorden de kabler ændre lyden i forhold til dem du har nu, har nemlig selv de kabler :) |
|
|
Jo tak  Skal nok lige skrive igen, når jeg forhåbentlig i morgen, modtager de nye kabler  Har vænnet mig mere til dens lyd og synes nu den spiller meget fint  Er spændt på hvad de nye HT kabler kan gøre, samt inden så længe, en Cambridge DacMagic og evt. sand i højttalerne
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
JHA84 skrev:
Jesper Juul skrev:
| Mht. til at den er spritny så tror jeg ikke det er tilfældet, er det ikke snart 2 år siden Thule lukkede og producerede de overhovedet IA100 til sidst, er det ikke en ældre model?
|
|
|
Den er spritny, da jeg købte den af en virksomhed der havde opkøbt et parti til videresalg. Har derfor også fået faktura med 2 års garanti. Så til 2500,- vil jeg mene det er et godt køb. Den kostede 5499,- tilbage i produktionsåret 2004.
Ang. tilspilning, hvordan kan det så være den bliver bedre med tiden? Er det ikke kun højttalere der skal spilles til, da de jo har bevægelige dele, der skal blødgøres?
|
|
|
Ok, så kan tilspilning betyde lidt, men det er efter min mening ikke noget der giver en dag/nat forskel. Derudover ville jeg også som andre har skrevet prøve med en god cd afspiller, eller en Discmagic som du selv foreslår, har på fornemmelsen at analog på Mac'en ikke er speciel god. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
JHA84 skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|
|
Den er spritny, da jeg købte den af en virksomhed der havde opkøbt et parti til videresalg. Har derfor også fået faktura med 2 års garanti. Så til 2500,- vil jeg mene det er et godt køb. Den kostede 5499,- tilbage i produktionsåret 2004.
Ang. tilspilning, hvordan kan det så være den bliver bedre med tiden? Er det ikke kun højttalere der skal spilles til, da de jo har bevægelige dele, der skal blødgøres?
|
|
|
Ok, så kan tilspilning betyde lidt, men det er efter min mening ikke noget der giver en dag/nat forskel. Derudover ville jeg også som andre har skrevet prøve med en god cd afspiller, eller en Discmagic som du selv foreslår, har på fornemmelsen at analog på Mac'en ikke er speciel god.
|
|
|
Nej, jeg tror heller ikke analog out er godt på Mac'en, eller i det hele taget på nogle pc'ere. Har ellers tilsluttet den med et Supra phono->jack kabel til 400,- og synes faktisk lyden er god nu, men den skulle efter sigende blive en del bedre med en DacMagic, som også har fået fantastisk omtale
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der vist ingen tvivl om, så har fu noget at glæde dig til ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, et lille side spørgsmål.. hvad er en DacMagic?
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en DAC fra Cambridge Audio
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Lars P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JHA84.
Hvor er det lige du har købt forstærkeren henne?
Mvh. Lars __________________ Lars P
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars,
Den er købt igennem www.altoht.dk som havde annonceret på dba.dk
Han kan varmt anbefales god kommunikation og hurtig levering! Han har stadig noget Thule til salg på dba, se evt. den her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60330237
Mvh Jonas
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg så faktisk også deres tilbud derinde her for lidt siden, overvejede den også ^^
Men igen, hvad er en DAC??
Har du fået de nye kabler endnu?
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DAC er en lille boks. D(igital)A(nalog)C(onverter) - som navnet siger konverterer den det digitale input til et analog output af meget højere kvalitet end eks. et onboard lydkort kan. Læs mere her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/andet_tilbehoe r/cambridge_dacmagic_da-konverter_sort.htm Jeg bestilte en i nat ved 01 tiden fra hifiklubben - den var på lager på det tidspunkt. Kan se, at den er i restordre nu, så jeg håber GODTNOK, at jeg nåede af få min ordre igennem! Kablerne kom ikke i dag
|
| Til top |
|
| |
JHA84 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordost Super Flatline kablerne kom i går. De spiller rigtig godt - synes bassen er blevet mere kontant og vokal fremtræder tydeligere. I det hele taget er lyden blevet renere  Nu mangler jeg bare en dac, som jo egentlig nok er den der giver den største forandring, da onboard lyd ikke lige er at råbe hurra for
|
| Til top |
|
| |