| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jrg mangler nogle forslag til køb af en god riaa i budgetet omkring de 2-3 tusinde kroner. Den må meget gerne være brugt. Jeg har lige bestilt en Roksan Radius 5 pladespiller som den skal spille sammen med. http://www.sunaudio.dk/index.php/roksanlink/analog.html
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte min Rogue Stealth på /ksb inden for prisrammen. Fin lille RIAA.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg må jo bare lige holde øje med ksb, men jeg har over hoved ingen erfaring eller referencer inden for riaa..?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være MM eller MC?
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mm, men gerne til begge. den clear audio jeg havde sidst kunne man kifte til enten mm eller mc. men jeg tror at det er en moving magnet PU der sidder på den Roksan pladespiller jeg har bestilt.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Det er højest sandsynlig en Curus Black der sidder på, men skulle du senere vælge en MC pu altså lavoutput, så er de billigere riaa'er ikk meget værd, så vælg nu alligevel med omtanke..
Går du efter brugt, så går efter noget til 3-5000kr, der bliver sat nogen tilsalg med nypriser godt oppe og de har for det meste en god mc del..
Rogue's model ser fin ud, Tom Evans osv hvor deres riaa'er begynder prismæssigt over 5000K er at foretrække, men har du tid nok så spar lidt flere penge op, da for mig og se er Roksan pladespilleren bedre tjent både nu og i fremtiden med en bedre riaa så spar ikk for mange penge på det.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, skal jeg forstå den sådan at, det faktisk er en ok pladespiller jeg er ved at erhverve mig?  tak for svaret, jeg må bare holde øje med ksb her inde..
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
en rør riaa er da heller ikke værs at invistere i, bare de ikke er for bilige komponenderene skulle gerne følge med, det hanler om god lyd til dine lper
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jolida laver en fin rør riaa der er til at betale, koster dog 5500 og den har jeg aldrig set brugt, men kan man finde den og udskifte de billige kineser rør og dæmpe kabinettet, den har også et ganske højt gain og næppe noget man finder så tit i rør riaa'er, så klare den sig rigtig godt selv op mod ret dyre riaa'er så vidt jeg har kunne læse mig til..
Roksan 5'eren er ikk specielt billig, og for mig ser det ud til at være en rigtig god start, som også fortjener en god riaa, den kan ikk ligefrem sammenlignes med hvad folk ellers begynder med.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg har dog ejet en pladespiller før (pro-ject 6,1 sb) dog ved jeg ikke en skid om vinyl.. jeg har godt hørt den jolida nede i lydbutikken på frederiksberg, der taler de også varmt om den. kunne også godt være lidt varm på pro-jects tube box... kender du den?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
ok, jeg har dog ejet en pladespiller før (pro-ject 6,1 sb) dog ved jeg ikke en skid om vinyl.. jeg har godt hørt den jolida nede i lydbutikken på frederiksberg, der taler de også varmt om den. kunne også godt være lidt varm på pro-jects tube box... kender du den?
|
|
|
Desværre jeg kender ingenting til den, men skulle jeg vælge mellem Projecten og Jolida'en så faldt mit valg på sidstnævnt, men du er jo nød til at lytte dig frem, men vælger du at købe brugt så har du ikke just den store mulighed for at smuglytte.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
søren N skrev:
|
|
|
Desværre jeg kender ingenting til den, men skulle jeg vælge mellem Projecten og Jolida'en så faldt mit valg på sidstnævnt, men du er jo nød til at lytte dig frem, men vælger du at købe brugt så har du ikke just den store mulighed for at smuglytte.. |
|
|
Uden at kende Jolida'en, har jeg for nylig købt den gamle (discontinued) version af Project Tube box'en: http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/1736og den spillede straks bedre end ellers min til-skyerne-roste (også af mig)-gruppe-indkøbte (sig det ikke til r-l-b) Bellari VP-130 selv med de medfølgende TAD (Tube Amp Doctor - min bare!) "selected" ECC83 rør. Men da jeg så den anden dag satte et par vintage Amperex (Philips) Bugle Boy ECC83 rør i, foldede den sig endnu mere ud (mere fasthed i bassen, flottere mellemtone). Om den nye tube box kan være med, er ikke sikkert. Men jeg tager gerne min med til rørtræf i Århus den 14. juni, hvis det skulle være. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt, jeg har nemlig hørt rigtigt meget godt om denne pro-ject rør riaa. men aldrig hørt den selv... jeg kommer desværre ikke til rør træf, da jeg ikke lige har tid, og ikke er den store rør fan :) men tak for linket
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 25 Maj 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er villig til at smide et par ekstra mønter på bordet, er denne også en mulighed.. Trichord Dino mk.2jeg har den selv, og det er en fantastisk riaa.. stort lydbillede, samt et hav af detaljer.. i forhold til min tidlige project phono box.. det er absolut en super riaa til prisen, plus den kan indstilles til næste enhver pu, så er der mulighed for opgradering..  Mvh. Mads
|
| Til top |
|
| |