| Forfatter |
|
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Jeg ville høre om I har nogle gode råd til en velspillende integreret rørforstærker eller hybridforstærker. Den skal spille sammen med et par DLS M60 højtalere.
Den lyd jeg søger skal være meget "analog", behagelig, varm, naturlig uden skarpe kanter. Stemmegengivelsen er det vigtigste af alt. den skal altså sidde lige I skabet. Det er vigtigt at øvre mellemtone og diskant er silkeblød og naturlig. Jeg hader skarpe s-lyde også selv om de er på indspildningen. Dvs. at forstærkeren må hellere end gerne dække en smule over disse. Herudover er perspektivet utroligt vigtigt. desuden skal det være nemt at indstille bias.
Jeg har selv overvejet Rouge Audio Cronus (er i tvivl om den har kræfter nok), eller Jolida 1501RC (er dog i tvivl om den klare 4 ohms højtalere ?)
Jeg har lige solgt min Lector Zoe rør forstærker for at satse på surround, men vil stadig gerne have et nogenlunde anstændigt stereo setup.
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at lyt til en Musical Fidelity P270 ...du vil blive meget tankefuld vedr. at en MOSFET forstærker faktisk kan netop! alt det som du søger  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88: Den lyder interresant, så den må jeg hellere få set nærmere på 
ML CLS: Jeg har selv haft Mosfet forstærkere og kan godt genkende det du siger. Er P270 forresten ikke en effektforstærker ?
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 ..,
Det er korrekt
det er en tung dual mono effektforstærker som er konstrueret af Tim De Paravicini 
http://www.ear-yoshino.com/tim_bio.html
Selvom at det ikke fremgår af do. biografi, så har han også kreeret Musical Fidelity A1  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML CLS: ja ! Tim De Paravicini er vi jo mange som holder af Han laver vel nogle af de mest vellydende produkter overhovedet.
Spped six: Jeg kender godt Pathos produkter, og jeg syntes de spiller rigtig godt, desværre må forstærkeren ikke være højere end 20cm, da den skal kunne stå i min stereobænk. Hvad angår mit budget, sætter jeg en sport i at finde vellynde grej så billigt som muligt. Men en 8-10.000 kroner kan jeg godt strække mig. Det må meget gerne være brugt eller demomodeller.
Nogle der kender noget til Jolidas hybrider ?
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle der har hørt Thorhauge produkterne ? De ser også interessante ud
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
|
Hej ! Jeg ville høre om I har nogle gode råd til en velspillende integreret rørforstærker eller hybridforstærker. Den skal spille sammen med et par DLS M60 højtalere.
Den lyd jeg søger skal være meget "analog", behagelig, varm, naturlig uden skarpe kanter. Stemmegengivelsen er det vigtigste af alt. den skal altså sidde lige I skabet. Det er vigtigt at øvre mellemtone og diskant er silkeblød og naturlig. Jeg hader skarpe s-lyde også selv om de er på indspildningen. Dvs. at forstærkeren må hellere end gerne dække en smule over disse. Herudover er perspektivet utroligt vigtigt. desuden skal det være nemt at indstille bias.
Jeg har selv overvejet Rouge Audio Cronus (er i tvivl om den har kræfter nok), eller Jolida 1501RC (er dog i tvivl om den klare 4 ohms højtalere ?)
Jeg har lige solgt min Lector Zoe rør forstærker for at satse på surround, men vil stadig gerne have et nogenlunde anstændigt stereo setup.
|
|
|
Xindak 6200 integreret hybrid med 2x100 solide watt, 20 kg og rigtig god lyd, og ikke mindst til at betale __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
|
nogle der har hørt Thorhauge produkterne ? De ser også interessante ud
|
|
|
Hørte hans nye I 270 til en messe. 
Den lyder meget ren og dynamisk, tættere på transistorlyd end rørlyd syntes jeg, men dog dejlig "rund i kanterne" i forhold til transistor. Jeg overvejede selv at købe den, men nu hvor jeg har mine 14 SE rør watt, ved jeg at det havde været totalt overkill med så meget power til mine standerhøjtalere og sub. Hans produkter er da til salg brugt på dette site ind i mellem
|
| Til top |
|
| |