| Forfatter |
|
Vessel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu håber jeg meget på, at I vil hjælpe en super novice udi købet af en forstærker til mine SA-710.
Jeg har en NAD 3020i men syntes at den er en anelse tynd i lyden og matcher ikke mine 2 højtalere ret godt. Jeg ved ikke om I vil give mig ret, men matchet NAD og System audio er i mine øre ikke for godt...hmmm
Men hvad skal jeg så købe for at få lidt mere glæde af mine sa-710?
Efter at have fulgt med i forummet i det sidste stykke tid, må man jo sige, at I er meget hjælpesomme til at hjælpe bla. sådan en som mig, med gode råd og forslag til indkøb, men ofte ender det med meget dyre forstærkere, som jeg ikke har råd til.
Så derfor.. En god forstærker (gerne en jeg kan finde på den blå avis - eller herinde) som vil klæ` mine højttalere.
Jeg takker meget for jeres på forhånd
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De NAD´er jeg har hørt spiller med en hvis varme og fylde...
Så jeg vil tro det er dine højttalere der er lidt "tynde i lyden"
Men prøv med nogle andre forstærkere. Fx. hvis du kender nogle som har en amp du kan låne for at få det udelukket/bekræftet!
Men... Jeg har hørt Primare på System Audio flere gange og det har været et godt match __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
De NAD´er jeg har hørt spiller med en hvis varme og fylde...
Så jeg vil tro det er dine højttalere der er lidt "tynde i lyden"
|
|
|
pudsigt nok var det også min første tanke, da jeg læste indslaget.
men velkommen til forummet.
nad 3020 har en ret varm lyd og generelt synes jeg system audio har en lidt skarp eller spids lyd. du må prøve at forhøre dig om en endnu mørkere forstærker. men jeg tror det vil være symptom behandling, da det nok er grundlyden i dine højttalere.
mvh
__________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jeg da en anelse træt af, hvis det er sådan det forholder sig. Jeg var sikker på, at sa-710 var det rette valg for mig. Tidligere havde jeg sa-505 som jeg egentligt var glad for, men efter jeg er flyttet i i hus - og derfor skulle have mere lyd i stuen, troede jeg at sa-710 ville opfylde mit nye behov - men ak nej.
Hvad så med en subwoofer - hvilken?
Hører stadig om I har gode ideer til ny forstærker - gerne en der er endnu mørkere.
Takker endnu engang
|
| Til top |
|
| |
Hallas Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv System Audio, dog har jeg 1550.
Men jeg har paret dem med en Marantz PM15-s1
Og må sige, det lyder fandens godt..!! Glæder mig til at putte cd afspiller på også. Og få gjort de sidste ting når tiden er til det dog! men lækkert lyder det squ. :-)
Men det er jo dog en af de dyrere Marantz forstærker. Kig evt. efter de lidt mindre modeller. De vil helt sikkert også matche godt.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dine SA710 lyder rigtig godt med f.eks. en Yamaha forstærker. Der er mange på brugtmarkedet - til fornuftige priser. Hvor meget har du forestillet dig, at den må koste?
Hvis du mangler bund, kan du evt. supplere med en System Audio SE175. Den er let at integrere sammen med dine højttalere.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Hej
Dine SA710 lyder rigtig godt med f.eks. en Yamaha forstærker. Der er mange på brugtmarkedet - til fornuftige priser. Hvor meget har du forestillet dig, at den må koste?
Hvis du mangler bund, kan du evt. supplere med en System Audio SE175. Den er let at integrere sammen med dine højttalere.
|
|
|
De Yamaha forstærkere og receivere jeg har hørt har ikke været specielt mørkt eller "musikalsk". Noget slankere lydende end NAD eller Primare.
Hvilke modeller mener du ? __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bl.a. at en Yamaha A-S700 lyder fint sammen med System Audio. Mørk vil jeg ikke kalde den, dog heller ikke det modsatte. Men igen, der er utroligt mange andre fine forstærkere på markedet, som også vil lyde rigtig godt sammen med SA-710.
|
| Til top |
|
| |
Vessel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo det der er så spændende ved hifi, der er ligeså meninger som der er ører der lytter. Men nu skriver du - MathiasFB, at der er mange fine forstærkere på markedet, som vil lyde godt med mine nye SA-710, men kan du ikke komme med nogle bud.
Nu har jeg kigget efter Yamaha, men det mener thuekay så efterfølgende er et dårliger bud end NAD, men er det så fordi, at jeg har en "forkert" NAD, hvis den er kendt for mørk lyd. Er det en anden NAD, der skal pryde min hylde?
I siger også Marantz, hvilke modeller er det så. Der er jo også et hav af modeller og dermed stor prisforskel, er der nogle gode lavbudget int. forstærker jeg specielt skal holde udkig efter
Og tro mig hvis jeg havde masser af penge, ville jeg bare prøve mig frem, men jeg er glad for alle de input I kan hjælpe mig til, da jeg så kan målrette min søgning yderligere
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg helt forkert på den, hvis prislaget ca. er 3.000,- ?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror altså også det er en udskiftning af højttalere du er ude i. Du har fået et pænt stort rum at spille i lyder det til, og jeg tror du kan prøve forstærkere fra nu af til dommedag uden at blive tilfreds. Nad 3020 har ry for at være temmelig mørk i lyden, så det bliver nok svært at finde en forstærker der trækker endnu mere den rigtige vej. -Nye højttalere!
|
| Til top |
|
| |
Hallas Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved squ ikke helt om det lige er nye højtalere der behøver være løsningen jo.
Det kunne også være at kombinere anlægget med en Sub.. nu da du har SA, kunne det være en sub 175 fra dem af.
Så er der væsentlig mere fylde og bund i setup'et.
Har før selv kørt med NAD på et par 1550'er. En nad 320, afløser af 3020'eren jo...
Den såkaldte sub koster ca. 4000kr.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 Juni 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også hellere gå efter bedre højttalere. 710 har jeg tidligere hørt, og det var, for at være ærlig, ikke nogen oplevelse
overhovedet. Mange andre små højttalere synes jeg gør det langt bedre.
NAD 3020 er med andre ord, nok ikke dit svageste led lige nu. Jeg har ejet en NAD 302 (som er den rette afløser for 3020 da
320 først kom senere), og den er bestemt kapabel til at spille med højttalere i en noget højere prisklasse end dine nuværende
SA.
|
| Til top |
|
| |