Emne: sus, brum, hiss lyd fra effektforstærker ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Evanesco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har lige fået mig en ROTEL RB1572 effektforstærker. Den driver et par DALI Mentor 6 højttalere, og det spiller bare formidabelt godt. Min Yamaha DSP-Z7 kører preamp til Mentor'ene, og forstærker til center og baghøjtalere.
Her til aften, efter at hele huset er gået i seng, alt er slukket, pånær anlægget som stadig er tændt, men uden at spille, lægger jeg mærke til den her hiss lyd. en slags lys brummen eller susen. Ikke den som man oplever på ældre billedrørs tv.
Det første jeg gør, er at hive alle tilslutningerne ud af DSP-Z7en, men støjen er der stadig. Jeg fjerner så mit vdh The ORCHID RCA kabel fra effektforstærkeren, så den slet ikke er tilsluttet andet end strøm selvfølgelig, og her er højttalerne fuldstændig stille. Kun hvis man sætter øret helt tæt på diskanten, kan man høre en meget meget, næsten ikke til at høre, svag susen.
Jeg piller The ORCHID fra DSP-Z7en og på ROTELen igen, og nu er hiss lyden der igen. Piller kablet af igen, og væk er lyden. På igen, og den er der igen.
Jeg skynder mig at finde et billigere RCA kabel tech-link, og igen, støjen er der.
Så det store spørgsmål, hvad sker der her? Det driver mig til vanvid! __________________ Rotel RB-1572 (2 x ICEpower500A MKII), DALI Mentor 6, DALI IKON VOKAL 2, KEF Q15, Yamaha DSP-Z7, Panasonic BD-55, Panasonic TH42PZ800. vdH The TEATRACK HYBRID, vdH The ORCHID, Core2 Quad PC, ATI HDMI
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om du har brug for at stelforbinde din pre og effekt. Hvis "støjen" primært er 50 hz brum så vil en stelforbindelse oftest løse problemet. Du forbinder en stelskrue på din pre med en ledning til en stelskrue på din effekt. Dette kan være en hvilkensom helst skrue på chassiet, hvis produketet ikke har en desideret stelskrue.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Evanesco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 22 Juli 2009 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Tak for svaret! Det har jeg så lige prøvet, og det hjalp desværre slet ik.
Jeg vil ikke kalde "støjen" for 50hz brum, men en højere tone. mere som en svag slags eeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssscccchhhhhh lyd. Den er der så snart jeg sætter et signal kabel på effekten, uden at forbinde noget andet i den anden ende. Har prøvet med flere forskellige slags kabler nu. Det er det samme. __________________ Rotel RB-1572 (2 x ICEpower500A MKII), DALI Mentor 6, DALI IKON VOKAL 2, KEF Q15, Yamaha DSP-Z7, Panasonic BD-55, Panasonic TH42PZ800. vdH The TEATRACK HYBRID, vdH The ORCHID, Core2 Quad PC, ATI HDMI
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|